Gå til innhold

Hva er din beste dessert?

Fremhevede innlegg

Skrevet
Lun rabarbrapai med is: yummi

Lun eplepai med is

Sjokoladeiskrem

Sjokoladefondant

Blåbærpai

Så utrolig mye godt!!! :jepp:

Oppskrift på rabarbrapai? :)

• 7 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet
For tiden må jeg si jeg synes denne blåbærdesserten slår alt. Og den er triviell å lage. Kan godt klargjøres noen timer før om man setter glassene eller hva man velger å bruke i kjøleskapet.

http://dinmat.aftenposten.no/Finn-oppskrif...r/Blåbærdessert

Hvilken type blåbær bruker du? Regner med det er frosne, men er det noen som er bedre enn andre?

Skrevet

Har fått smaken på sviskekompott! Kjempe godt :nigo:

Skrevet (endret)

Når vi først lager desserter hos oss går det gjerne i "gamle travere"...favoritten er nok rompudding med sjokoladebiter og rød saus(hjemmelaget - uten sukker!)...

Ellers er både mandelkjernepudding, sjokoladepudding, kompotter(sviske og aprikose), rødgrøt og semulegrøt/-pudding godt mottatt!

edit:skrivefeil

Endret av Rufus
Skrevet

Min Hjemmelaget brownies til hjemmelaget vanilje is. Nammis :D Elegant og er en drøm av en smak.

Gjest Syrin_Ulven
Skrevet (endret)

Fromasj (Dronning Mauds f.eks).

Riskrem.

Moltekrem.

Brownies med krem.

Sjokolade mousse..

*sikle*

Endret av Syrin_Ulven
Skrevet

Fått litt dilla på en veldig enkel, temmelig sunn dessert..

Jordbær( frosne som tines i romtemp) med en klatt lett vaniljekesam over. Stør litt revet mørk sjokolade på toppen og knuse litt valnøtter - nom nom!

Skrevet

Varme bær (gjerne skogsbærblanding) med vaniljesaus eller is. Lettvint og kjempegodt.

Skrevet

Fruktsalat av eksotiske frukter med en honning- og frisk ingefærdressing tilsmakt med sitrus (lime, sitron eller appelsinjuice - alle funker like godt).

Tiramisu.

Noe av det beste jeg vet er sjokolademousse, men det har jeg aldri egentlig prøvd å lage selv.

Gjest ♥B♥B♥
Skrevet (endret)

* Brownies med Vaniljeis

* DaimKake

* Jordbær med smeltet sjokolade

<3

Endret av ♥B♥B♥
Skrevet

Liker veldig godt fruktsalat! I morgen skal jeg lage smuldrepai (med mandler og havregryn i smuldredeigen) - serveres med vaniljeis - heller ikke dumt :)Tofusjokolademousse er også godt, og så blir jeg veldig glad når noen serverer meg karamellpudding :ler:

Skrevet

Semulegrynspudding med rød saus er verden beste dessert!

(-men karamellpudding, blåbærpai, riskrem og brødpudding er heller ikke dumt)

Gjest brutal_mann
Skrevet
Jeg elsker å lage blåbærpai og servere den varm med is. Har dere noen andre forslag til gode desserter? Creme Brulé er jo også herlig da.

Er ikke lov å legge ut navn her, så det får dere ikke vite :cool:

Alle desserter er gode bare de er riktig laget!

Gjest ♥B♥B♥
Skrevet
Eple pai,legge eplemos i bunnen og paideigen oppå i forskjellige mønster,stekes i ovn, og serveres med is.

Mmh , den hørtes kjempe digg ut ! :hjerter_rundt:

Kan du legge ut hele oppskriften ?? :pls:

• 9 år senere...
Skrevet

Fritert banan med is er en favoritt. sjokolade fondant med is er også himmelsk! Liker kombinasjonen av kaldt og varmt 😋

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...