Gå til innhold

Noen somn husker pogs?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Noen som husker pogs? Tror noen kalte det casp også.

http://en.wikipedia.org/wiki/Pogs

Var ikke noe stor fan av det, men kom plutselig på det og så på wikipedia og må si det vekker minner. Husker nesten alle samlet på det eller spilte det rundt midten av 90-tallet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selvsagt husker jeg pogs! Har fortsatt en sånn samle-boks med 9 stykker som er belagt med 24 karat gull :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pogs var dødstøft, og jeg var en storsamler. Men jeg skjønte aldri hvordan man spilte da :klø: noen som kan forklare meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Ida_*

Ååå ja" Var det ikke sånn at man brukte en "hovedbrikke" som var litt hardere til å slå på resten av brikkene man vedda på, og de man klarte å snu de fikk man , eller noe ? HAHA =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Mener å huske at man la de pogs man skulle spille opp på hveranandre med bilde ned så hadde man noe som het slammer, en rund gjenstand av metall, noen var rund akkurat som pogs, men litt tykkere, noen var ca like tykk, men var av metall og hadde tagger. Man slo den på poggene og det var om å gjøre å snu dem med bilde opp. Da vant man, også fortsatte man til det ikke var med i gjen i den bunken man valgte å spille (alt 1 til så mange man ville omtrent).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener å huske at man la de pogs man skulle spille opp på hveranandre med bilde ned så hadde man noe som het slammer, en rund gjenstand av metall, noen var rund akkurat som pogs, men litt tykkere, noen var ca like tykk, men var av metall og hadde tagger. Man slo den på poggene og det var om å gjøre å snu dem med bilde opp. Da vant man, også fortsatte man til det ikke var med i gjen i den bunken man valgte å spille (alt 1 til så mange man ville omtrent).

Ååja! Uff, har visst gått glipp av noe stort.... Jeg bare gikk rundt med dem i en sånn trist pose jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååja! Uff, har visst gått glipp av noe stort.... Jeg bare gikk rundt med dem i en sånn trist pose jeg.

Hadde du ikke rør engang?! :sjokkert: Husker jeg hadde 5-6 halvmeter-lange rør som var stappfulle + endel ved siden av :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo seff hadde jeg rør! SÅ utafor var jeg ikke :fnise: men hadde bare et rør, så det ene røret og de ekstra lå i en plastikkpose. Show-off :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, husker dem godt, jeg hadde noen (som jeg faktisk har tatt vare på, og spilte litt.

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sammlet på det på barneskolen men spilte bare uten at man risikerte å tape noen av dem. Jeg hadde mange tøffe slammere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest

Jeg sparte og spilte aktivt. Er født i -84, så tror ca min generasjon +// er de som husker/brukte dette mest.

Det var kjempegøy, men det var faktisk lokale varianter av hvordan man spilte dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, broder'n hadde sånna, og spilte med dem.

Jeg synes det var såååååå barnslig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg både samlet og spilte med pogs ja! Hvis jeg leiter i noen esker, så finner jeg sikkert noen i bunnen ;)

Gogos husker jeg også... Men bare at jeg samlet på de.. Kan ikke huske å ha spilt noe med de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he ja, jeg jobbet på en leketøysbutikk når det var på sitt beste.. Solgte MYE pogs!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...