Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Leonora_*
Skrevet

Jeg jobber som sekretær i et elektro firma som gjør det veldig bra.

Jeg har jobbet der i 6 mnd og skal i lønnsforhandlinger nå en av dagene og lurer på hva jeg kan kreve, hvordan går jeg frem, argumenterer osv..

Har idag 292 " i årslønn og syns det er latterlig lite. Kunne tenkt meg rundt 320 - 325" høres det helt urimelig ut?

Er 30 år og har tidligere jobbet en del år i helsevesenet og noen år i butikk.

Har ingen relevant utdannelse til jobben min. Gjør veldig mye forskjellig alt fra - vaske gulv og lage lunsj til 12 mann hver dag til å ha hovedansvar for HMS, timelister osv. Har ikke noe med lønn og regnskap.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Synes du har en brukbar lønn allerede jeg, ifht utdanning og ansvar.

Skrevet

Hm, jeg vet ikke om det er så lite? Jeg tjener ca 275 000 i sekretærstilling (frivillig organisasjon), og vet at det ikke er spesielt mye, men jeg er greit fornøyd. Har stort sett administrative oppgaver knyttet til avtaleinngåelser, booking, registrering, utvikling av materiell, korrekturlesing og noe medlemskontakt/konferanser.

Men mulig at jeg med min bakgrunn i frivillig sektor er vant til noe lavere lønn enn andre er?

Gjest CookieMonster
Skrevet (endret)

Jeg synes du tjener veldig bra jeg... Du har ingen utdannelse og har ikke noe stort ansvar og likevel tjener du mer enn det mange folk med 3-årig utdannelse + stort ansvarsområde gjør. Vær takknemlig for at du har så mye som du har..

Endret av CookieMonster
Gjest Gjest_Leonora_*
Skrevet

Okei...

Trodde jeg kunne kreve mer etter prøvetiden var over og de ser at jeg faktisk gjør en god jobb.

Jeg har en såkalt "potetstilling" så jeg gjør "alt" det sjefen min og de prosjektlederne ikke får tid til. Lager dokumentasjon over innstallasjoner vi har til kunder.

Oppdaterer personalhåndboken. Sørger for at førstehjelpskurs blir tatt, ansvar for at alle ansatte har klær, verneytstyr, id-kort osv.. I tillegg til å ha sentralbord og andre daglige oppgaver.

Skrevet

Men det er jo rimelig tafatt å møte til lønnsforhandling med innstillingen om at "jeg er glad for at jeg har det jeg har, jeg, kan vi ikke fortsette sånn?"!! Det er lønnsforhandling, og det er motpartens oppgave å holde lønna nede, den oppgaven trenger da ikke TS ta selv? :klø:

Hvis firmaet går bra, hvis de andre ansatte tjener vesentlig mye mer enn deg (og ja, det er ulik lønn for ulikt arbeide, men en et visst samsvarsforhold bør det være), så kan jeg ikke skjønne annet enn at du skal kreve mer? Ikke sikkert at du får så mye som du ønsker, men at du skal være fornøyd med det du har er vel det dårligste lønnsforhandlingstipset jeg har lest på lenge ;)

Gjest Gjest_Leonora_*
Skrevet
Men det er jo rimelig tafatt å møte til lønnsforhandling med innstillingen om at "jeg er glad for at jeg har det jeg har, jeg, kan vi ikke fortsette sånn?"!! Det er lønnsforhandling, og det er motpartens oppgave å holde lønna nede, den oppgaven trenger da ikke TS ta selv? :klø:

Hvis firmaet går bra, hvis de andre ansatte tjener vesentlig mye mer enn deg (og ja, det er ulik lønn for ulikt arbeide, men en et visst samsvarsforhold bør det være), så kan jeg ikke skjønne annet enn at du skal kreve mer? Ikke sikkert at du får så mye som du ønsker, men at du skal være fornøyd med det du har er vel det dårligste lønnsforhandlingstipset jeg har lest på lenge ;)

Takk!!

Var det jeg ville høre!

Syns jeg bør bikke over 300" - de andre har 600" og 540".... De er elektrikere med ca 10 år i faget.

Skrevet
Takk!!

Var det jeg ville høre!

Syns jeg bør bikke over 300" - de andre har 600" og 540".... De er elektrikere med ca 10 år i faget.

Go for it! :tommelsmil:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...