Gå til innhold

Jomfruhinnen som forsvant...

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Håper noen kan gi et logisk svar på en sak som plager meg fryktelig.

Jeg har aldri hatt noen jomfruhinne! Før jeg fikk min første menstruasjon, satte jeg inn tamponger for å øve meg. Det kom ikke noe blod, og jeg tenkte at da kommer det vel når jeg skal ha sex da. Men nei, da jeg som 16åring hadde mitt første samleie - ingenting! Ikke blod i det hele tatt.

Jeg vet jo at den kan forsvinne under lek osv, men det ville jeg vel isåfall ha husket? Uansett når det skjedde.

Jeg husker ikke noe overgrep, eneste mulighet er at det må ha skjedd da jeg var for liten til å huske noe nå.

Noen gode alternative forklaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hos mange jenter er jomfruhinnen kun en liten hudfold som ikke stenger for åpningen slik at det blør når skjedeåpningen penetreres. Hadde det slik selv. Det var litt vondt å sette inn tampong første gangen, men så var jeg bare 10 1/2 år når jeg fikk mensen også da. Merket heller ikke noe under mitt første samleie. Tror dette er mer vanlig enn å ha en tykk hinne som dekker for skjedeåpningen.

Ingenting å bry seg om med andre ord!

Du har ingen grunn til å plage deg selv med tanker om at du har blitt utsatt for overgrep når du var for liten til å huske noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Mener du at det bare kan ha vært som en slik liten hudfold bestandig og at den ikke behøver å ha "stått i veien" for noe? Mulig jeg misforsto, men kom det ikke blod ved bruk av tampong heller?

Jeg er kanskje litt hysterisk, men dette er,naturlig nok, utrolig viktig for meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yes, hos mange jenter er jomfruhinnen kun en liten hudfold og har alltid vært det! Som hos meg selv f.eks. Og nei, det kom overhodet ikke noe blod hverken første gang jeg satte inn en tampong eller første gang jeg hadde samleie (men da hadde jeg jo onanert i noen år da...Blødde heller ikke første gang jeg onanerte)

Slapp av kjære deg - ingen grunn til bekymring!

Spør du venninnene dine vil du finne ut at dette slett ikke er uvanlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot

Hvorfor er dette så viktig? Er det fordi du tror det har skjedd overgrep? Tror nok du kan ta det heeelt med ro.

Man behøver ikke merke at den blir borte. Vet at man eks kan miste den når man rir pga all hoppingne i salen. Da merker man det ikke nødvendigvis.

Noen har liten andre stor, noen tynn og andre tykk. Derfor trenger ikke alle å merke at den blir borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Hvorfor er dette så viktig? Er det fordi du tror det har skjedd overgrep?

Jeg har i ettertid fått vite at en person trodde det, ja.

Grunn nr 2 til at det plager meg, er at typen tidligere maste om at jeg ikke var ordentlig jomfru pga manglende hinne første gang vi lå sammen, selv om jeg aldri hadde gjort det med noen før, og det vet han godt. Sårende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For noe tull! Man er da like mye jomfru om det ikke kommer blod ved første samleie! Skjønner godt at du ble såret. Det blir jo nesten som i enkelte kulturer hvor man henger opp (det forhåpentligvis)blodige lakenet dagen etter bryllupsnatta. Stakkars de jentene som ikke blør da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Northstar_

Jeg har turnet i alle år, og ble fortalt at når du er så mye i aktivitet så blir den borte av seg selv... Og det var den nokk... for jeg kjente ikke noe til hinnen... Men det var jo litt uvant første gangen og jeg kjente jo at det ikke hadde vært noen der før... jeg blødde litt selv om jeg ikke kjente noen hinne. Men dette skal du vite! At det å blø er veldig individuelt blandt jenter, og mesteparten blør ikke i det hele tatt. I mange tilfeller blør jentene så lite at du ikke merker noe til det.

Ikke tenk mer på den hinna og vær glad for at du ikke hadde for mye vondt. Mange jenter spenner seg, klarer ikke slappe av og gjør det uten at de er helt "klare" og gjør dermed opplevelsen til noe som ikke er så behagelig. :(

Du er nokk i normalen, og vi alle har vært der og opplevet dette forskjellig. Det finnes rett og slett ingen fasit! :evil:

:yy: Northy :yy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Takk skal dere ha.

Tanken slipper ikke helt, jeg graver opp masse minner og analyserer meg i hjel, fordi jeg har hørt at det er vanlig å fortrenge overgrep.

Jeg har noen problemer som visstnok er typiske for incestofre, altså dårlig selvtillit, SF og mye lei meg. Vanskelig for å stole på folk.

Men jeg vet også at det kan relateres til andre vonde ting jeg har opplevd. Og jeg har ingen problemer med å nyte sex, bortsett fra at jeg blir kvalm ved tanken på ONS.

En profesjonell vil selvsagt kunne gi et svar på dette, men før jeg kommer meg dit, vil jeg gjerne vite hva dere mener...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Er du i tvil om du er utsatt for overgrep? Tror du skal være veldig forsiktig med å annta at det har skjedd og ikke vite... Både for deg og den du eventuelt misstenker. Noen ganger så graver man så dypt at man finner det man leter etter bare fordi man vil finne det, og ikke fordi det faktisk eksisterer. Du ser det du vil se... Mener ikke med dette at du skal glemme eller dekke over noe hvis det faktisk har skjedd, bare tenk deg om og trå varsomt! :roll:

Når jeg hadde sex med min første kjæreste (jomfruturen) så kjente ikke han heller hinnen. Vi snakket om det og jeg følte meg også litt "ikke trodd" og "utsatt". Gutter vet bare ikke helt hvordan de skal takle slike ting veldig ofte... desverre. De er ikke mer modne enn oss... ;o) og vel så usikre :oops:

Legg jomfrudommen på hylla du!

Don't digg to deep

:yy: Northy :yy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blødde ikke ved første samleie, trodde ikke at jeg hadde jomfruhinne heller, men jeg kjente at den sprakk så den må ha vært der, men intet blod. Man kan fint putte inn tampong og stikke en finger inn uten at jomfru hinna ryker, det må vel stort sett større sake til før den ryker.

Men hvis du har drivi mye med trening..som feks. turn eller ridning ol. så kan den ha ryki da, uten at du har merka det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

......+ at veldig mange jenter er født med svært liten, eller ingen, jomfruhinne!

Gjentar det jeg siden det virker som mange tror at denne jomfruhinnen er noe ALLE jenter er født med. Det er det ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

jeg synes man burde innføre en ordning slik att leger kan undersøke jenter om de har jomfruhinne i ung alder slik att de kan få papir på att de er jomfruer. Dette synes jeg er viktig for jenta må jo være joomfru på brullupsnatta da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoho::hoho::hoho::hoho:

Ja, for det var en vits ikke sant?

Heldigvis er det opp til hver enkelt om de ønsker å være jomfru når de gifter seg!

Hmm hvordan får vi sjekket om gutten er jomfru da??

Må vi ganske enkelt stole på det han sier? :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Princess
jeg synes man burde innføre en ordning slik att leger kan undersøke jenter om de har jomfruhinne i ung alder slik att de kan få papir på att de er jomfruer. Dette synes jeg er viktig for jenta må jo være joomfru på brullupsnatta da.

Hvem sier det? :forvirra:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...