Gå til innhold

Lyst på ny klokke

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Har funnet ut at jeg vil bruke skattepengene på en ny klokke, har aldri hatt noen ordentlig klokke og har veldig lyst på en. Men er ikke oppdatert på det området i det hele tatt. Vil ha ett "ordentlig" merke som har god kvalitet og ikke ett moteur...

Men hva er inn på klokkefronten nå, og hvilke merker bør jeg kjøpe/styre unna?? Har i utgangspunktet tenkt å bruke rundt 5.000 men kan bruke opp til 10.000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Du kan jo se om du får noen tips i denne artikkelen... Her

Eller så ville jeg ialefall valgt ett anerkjent. sveitsisk klokkemerket.. Som Certina, Tissot, Tag, Omega osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

bare tull å bruke mange penger på klokke. har kjøpt en superfin en fra mango... bjørklund har godt utvalg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest Gjest

ja, de fra mango, inex osv er jo kjempefine når du har brukt dem ett års tid... riper i glasset, eiring på baklokk osv... særlig artig når du ikke får bestilt maken rem fordi kolleksjonene kommer på løpende bånd og reservedeler forsvinner i løpet av kort tid.

nei, gå for noe ordentlig! omega, baume et mercier, longines, tissot og certina er gode alternativer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
ja, de fra mango, inex osv er jo kjempefine når du har brukt dem ett års tid... riper i glasset, eiring på baklokk osv... særlig artig når du ikke får bestilt maken rem fordi kolleksjonene kommer på løpende bånd og reservedeler forsvinner i løpet av kort tid.

nei, gå for noe ordentlig! omega, baume et mercier, longines, tissot og certina er gode alternativer!

Hvis du kjøper moteklokk er skifter nok moten før klokken blir stygg. Merkevarer tar seg veldig godt betalt for å ha/bruke riktig merke. Og de er helt klart ikke bedre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Stjernedryss
Hvis du kjøper moteklokk er skifter nok moten før klokken blir stygg. Merkevarer tar seg veldig godt betalt for å ha/bruke riktig merke. Og de er helt klart ikke bedre

Jeg fikk en merkeklokke til 17 års dagen min. Den kostet 4400 kr, så var ikke noe sånn ekstremt dyr. Jeg har den på meg hele tiden tar den aldri av, under trening, har dykket med den, badet i saltvann, klorvann. skrapet den borti fjell og stein, men klokka er akkurat like fin som ny. Har hatt den i 8 år og brukt den hver eneste dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...