Gå til innhold

Politiet i Hellas- ett prakteksempel på macho-kultur

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Jeg har reist en del i Hellas (og andre land), og mitt inntrykk er at Hellas er det desidert beste og tryggeste landet og reise til, med tanke på ulike former for kriminalitet. Jeg har utelukkende opplevd grekerne som usedvanlig hyggelige, hjelpsomme og høflige -i motsetning til f.eks franskmenn, spanjoler, portugisere og italienere (for ikke snakke om de østeuropeiske landene hvor kriminaliteten desverre er særlig høy).

Nelle  :briller:

Bra sagt Nelle. Idiotisk oppførsel av et par enkeltstående og ikke representative politimenn, endrer ikke på synet av grekere som de desidert mest sympatiske og ærlige av folkene i middelhavslandene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ser ut som en tragisk sak' date=' ja - men det kan jo tenkes at det er flere sider av saken enn det som kommer frem i Dagblabla[/quote']

Tror nok det, ja! En sak har alltid minst to sider!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Disse politimennen ville hevne seg fordi de ikke fikk invitere jentene på middag og motta en BJ i nærmeste portrom. Disse jentene var veldig pene og søte og det er vel ingen hemmelighet at dette neppe ville ha skjedd men mindre pene jenter.

Minnie

Om det er slik at utseendet skulle ha noe å si her så vil jeg tillate meg å si det stikk motsatte. Fikk alldeleles ikke et positivt inntrykk av de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Dette her har svært lite med "macho-kultur" å gjøre! Det har noe med at myndigheter i vestlige land lærer politiet opp med militær oppførsel. Det er slutt på de tidene da politimenn var i "det offentliges tjeneste", fordi det er "The New World Order" som teller nå. Og i den gjengen av innflytelsesrike personer som "The New World Order" består av, finnes det like mange kvinner som menn. Det nytter ikke å skyøde på mannfolk her!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Dette her har svært lite med "macho-kultur" å gjøre! Det har noe med at myndigheter i vestlige land lærer politiet opp med militær oppførsel. Det er slutt på de tidene da politimenn var i "det offentliges tjeneste", fordi det er "The New World Order" som teller nå. Og i den gjengen av innflytelsesrike personer som "The New World Order" består av, finnes det like mange kvinner som menn. Det nytter ikke å skyøde på mannfolk her!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

For det første så kjørte jentene feil i en enveiskjørt gate

for det andre kjørte de vinglete dagen etter

for det tredje sa den ene jenten fuck you

tror nok ikke de to jentene er så uskyldig som de vil ha det til

greske regler er annerledes enn våre regler her i Norge, og alle må overholde reglene uansett hvor en kommer

Å si til en politimann å fuck you er direkte skammelig, og hadde heller ikke blitt akseptert her i landet.

At de to jentene er så uskyldige som de vil ha det til, nei sorry det tror jeg ikke, og om det var på grunn av at de takket nei til middag blir da virkelig en spekulasjon selv av de to jentene.

Når en bryter noen regler da må en også ta konsekvensene for dette, og det var det de to jentene måtte gjøre.

At de ble holdt igjen så lenge som de ble har sikkert noe med at hun ene sa fuck you.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uansett hva som var sant, eller ikke sant, blir det feil å generalisere politiet i Hellas. Søsteren min var i Athen og ble nødt til å rømme fra sin voldelige mann, og der fikk hun hjelp av flere politimenn som ikke var annet enn hjelpsom mot henne.

Er faktisk enig med flere at det er noe som ikke stemmer med jentenes forklaring, men-men, hvem vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...