Janec Skrevet 18. mai 2009 #1 Skrevet 18. mai 2009 Lurte bare på, dere som kjenner at dere har eggløsning. Hvordan merker dere det? Jeg var nettopp igjennom en spontanabort fra 1mai-14mai, og vet ikke når eggløsning skal finne sted. Men i går fikk jeg ryggsmerter og rumlende murrende mage og har masse utflod. Ikke klebelig som eggløsningsslim, men mye mer enn vanlig. Tenkte om dette kunne være eggløsning eller en eventuell festesmerte. Tror dere man kan bli gravid, mens spontanaborten står på? Hadde blødning, så opphold med sex, og så blødning igjen.
Gjest Gjest_Mona_* Skrevet 18. mai 2009 #2 Skrevet 18. mai 2009 Hvis du nettopp har gått gjennom en spontanabort så skal man ikke ha sex på 2-3 uker i følge det jeg fikk beskjed på sykehuset. Det blir som et åpent sår der inne. Livmora skal og trekke seg sammen så det kan være det du kjenner. Tar en stund før kroppen er tilbake til "normale".
Janec Skrevet 18. mai 2009 Forfatter #3 Skrevet 18. mai 2009 Hmm.. det sa ikke legen til meg. Men det sies at man fort kan bli gravid igjen etter en SA.. Slippes det ut egg flere enn 1 gang denne mnd eller hva er det som gjør dette?
Erle84 Skrevet 18. mai 2009 #4 Skrevet 18. mai 2009 Kort fortalt: Når du har hatt eggløsning (så lenge den ikke er defekt; det vil si at man har symptomer på eggløsning, men den skjer ikke), vil den tomme eggposen begynne å produsere hormoner som skal sørge for at livmorslimhinnen holder seg inntakt i tilfelle et egg er befruktet. Om intet egg fester seg, vil slimhinnen støtes ut (som mensblod) 10-18 dager etter eggløsningen. Med andre ord har man kun en eggløsning i løpet av hver syklus. Med mindre egg i hver eggstokk modnes omtrent likt, da kan begge (evt alle) slippes med bare timers mellomrom, før den tomme eggposen begynner å produsere "sitt" hormon. Dette hormonet gjør nemlig slik at alle andre egg som er begynt å modne går til grunne. Etter en SA KAN det være slik at man blir lett gravid, men jeg har også hørt at man bør gi kroppen en liten pause. Eggløsningssmerter kan forresten komme før, under og etter eggløsning - de er altså ikke til å stole på hva angår nøyaktig tidspunkt. Det varierer fra person til person hva slags smerter man har, og sikkert etter når smertene kommer også.
Bing Skrevet 18. mai 2009 #5 Skrevet 18. mai 2009 Det nytter uansett ikke å spørre hvordan andre kjenner eggløsning. Du kjenner ikke noe mer til den for det dessverre. Hvis du aldri har kjent noe til el tidligere så er det usannsynlig at du plutselig skal begynne kjenne den nå. Det er veldig vanlig å IKKE kunne kjenne når en har el. Jeg har aldri kjent det. Men hvis du hadde en SA rundt 1.mai er det ikke usannsynlig at du har el i disse tider. Mens kommer vanligvis 4-6 uker etter en SA /MA , ergo har en el ca 14 dager før den tid. Jeg vet av egen erfaring at alt du nå ønsker deg er å bli gravid igjen. All mulig hell og lykke fremover - plutselig har du en ny spire på gang og denne vonde erfaringen forsvinner i bakgrunnen
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå