Gå til innhold

Hund kokt i bil

Gjest Coolaid

Anbefalte innlegg

Gjest Coolaid

Leste i Bergensavisen at en mann lot hunden sin være i bilen i 6 timer. Når politiet kom til stedet og bilen ble åpnet var hunden død. Slike mennesker som utsetter dyr for den slags behandling burde vært fratatt retten til å ha dyr for alltid. Mannen ble anmeldt av politiet. :kjempesinna:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Satt faktisk og lyttet til denne hendelsen på politiradioen i går. Tror politifolkene som hadde oppdraget hadde lyst til å gi fyren en tur i heisen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir så forba**a når jeg hører om sånt.

Hver eneste sommer så er det flere sånne tragedier (les dyremishandlinger) her i landet.

Å gå i fra en hund i bilen, i de desidert varmeste timene i døgnet er rett og slett en grotesk form for dyremishandling.

Sånne folk må jo mangle noe vesentlig ?

Som veterinæren i artikkelsen sa, så er heteslag overhodet ikke noen god måte å dø på. Orker ikke å tenke på hvor fortvilet denne hunden må ha vært.

Håper denne personen blir fradømt retten til å holde dyr på livstid.

Har flere ganger i sommer opplevd temperaturer på 48-50 grader inni bilen vår, når den har stått parkert i solen, og man trenger ikke IQ høyere enn skonummeret, for å skjønne konsekvensene av å ha en hund liggende i bilen da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det å mishandle dyr er noe mindre ille enn å mishandle mennesker. Ikke får man noe særlig straff for det heller .

:evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunder har det utvilsomt best hjemme når det er varmt ute.

Og parkeringshus er fine ting når sola steker.

Jeg kan ikke fatte og begripe at folk kan finne på å parkere hunden sin i en glovarm bil på denne måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Finnes så forbanna mange idioter! :frustrert: Skulle heller ha tatt personene som gjorde dette i den samme bilen, i varmen, uten næring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

håper dette "vesenet" av en mann får skikkelig straff!!! men her i Norge får han vel bare en liten bot tenker jeg. jeg skulle faktisk gladelig gitt ham en på trynet, uansett om jeg selv hadde fått straff for det eller ikke. drittsekk!!! :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg skjønner ikke at det er mulig! :o Da kan man ikke være noe særlig glad i hunden sin! :kjempesinna:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er helt utrolig at folk setter igjen hundene sine jeg. Det står jo rett som det er i avisen at hunder enten har omkommet av heteslag, eller veterinærer som advarer. (også går det jo ann å tenke litt selv også...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blei så sint når jeg leste dette!!!! Veit i hvertfall at om jeg ser en hund som sitter etterlatt i bilen, så skal jeg gjøre som politiet sa, knuse ruta så det stakkars dyret får luft!!!!

Den hundeeieren kan %&%& ikke ha omløp i hue :kjempesinna:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Donna

huff :grine:

Blir så sinna :sinna: Det finnes ikke logikk i å la hund sitte i bil i sånn varme ! Mange har hundene med seg og parkerer de utenfor butikken ....og hundene sitter der i solsteiken !! de hadde hatt det bedre hjemme !

til og med i skyggen kan det bli varnt !!!

eller hunder ute i bånd eller hundegård i solen uten skygge ..eller andre dyr for den saks skyld som er i solen :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det går an at sånn skjer gang etter gang. :evil:

Det er helt utrolig så utrolig mange der ute som ikke tenker at sånn kan være farlig. Håper aldri denne mannen får eie ett eneste dyr mer. :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Minst to år i fengsel...

Vil virke preventivt. Det virker som om enkelte går glipp av vesentlige behov og rettigheter når det gjelder våre små venner - det gjelder liksom ikke dyr - bare mennesker. (Rettsvesnet også...)

Jeg pleier ikke hyle om fengselstraffer, men noen ganger synes jeg det kan være på sin plass.

Har dusten gjort det så han slipper veterinærutgifter til avlivning, eller bare i "forglemmelse" - og går det an å glemme seg på den måten i det hele tatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest celine

VET jeg kommer til å få så ørene flagrer av denne, men jeg MÅ bare... :oops::

er det dette som kalles HOT DOG??

Ellers er det naturligvis fryktelig synd på det stakkars dyret! :cry:

Håper mannen vil brenne i en evig skjærsild :evil: Så tankeløs skulle det ikke gått an å være!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Trulselinemor

Jeg var på vei til postkassen den dagen dette stod i avisen. Jeg møte en nabo som er bergenser og eier av to hunder. Han var så sint at han var helt rød i toppen. Han abonnerer på avisa. Jeg gikk rett på dataen for å lese om hendelsen. Dette er grusomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...