Gå til innhold

Kvinner uten høy utdanning - er de mest frigjordte også i sengen ...

Gjest gjestkvinne

Anbefalte innlegg

Gjest Hilde K S
Jeg trodde faktisk at folk i universitetsmiljøer er temmelig seksuelt frigjorte og eksperimenterende, spesielt når de kommer høyt opp i gradene... Men nå har ikke jeg selv høyere utdannelse da. Kanskje dette bare er en myte?

Beklager å måtte skuffe deg med å si at det ikke er noen myte. Mennesker med høy utdanning er ofte opptatt av hvilket tenningsmønster partneren har. Ofte handler sex og tenning om litt mer enn regulær sex i form av blowjobs og analsex.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest womenwomen
Kvinner uten utdanning/lavere utdanning er ofte mer vulgære enn de med høyere utdanning. Det er vel forskjellen. Klasse og dannelse.

Ja - jeg tror det blir lagt extra stor vekt på dannelse , klasse og status - innad i typiske akademikermiljø / familier / oppvekstvilkår . Stemningen er langt " stivere " og mindre FRI .., mindre humor og spøk , mindre .avslappet i disse miljøer .Har merket det selv .Da min mann er fra typisk " Akademikerfamilie med akademiker oppdragelse og oppvekst " . Kontra meg som har mer vanlig middelklasse bakgrunn / familie .Å spise middag hos hans foreldre - er jemmen meg en STIV opplevelse for meg - ...kontra hos min familie .Hvor praten og samtalene og vitsene og LATTERN er tilstede hele tiden .Aldri noen " stiv dannet " stemning der .Mer hverdagslige folk .

- Derfor er det naturlig at kvinner fra førstnevnte gruppe er mindre vulgær , fleipete ang . sex ( annen humor også i disse miljøer ) Det de syns er ufint eller ville RØDMET over å høre - syns eks jeg er hysterisk morsomt , ikke flaut - ville i hvertfall ikke rødmet ...eller jeg ville ikke reagert spesielt ...over en slik vits eller på kanten humor ..

Ja - jeg tror nok de uten høyere utdanning er litt mer avslappet i forhold til både underbukse- humor , sex , o.a naturlige ting . En de typiske akademikerne ...hvor det viktigste i livet er klasse , dannelse og status ( symboler ) Kanskje ?

Jeg tror ikke jeg tar helt feil !

Husker dere filmen Titanik ?

Hvor det forelskede paret måtte ned under dekk om bord på båten for å feste og danse og ha det morro sammens med arbeiderne der ...Hvor det var liv , musikk og skikkelig fest stemning og friere stemning ?

Og regelrett " rømte " fra det STIVE middagsselskapet sammens med overklassen ... Det er noe i dette .Absolutt .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Du har prøvd, ja?

Jeps. ;)

Høyt utdannede kvinner har lavere ekteskaprate og færre barnefødsler. Tror du virkelig de kompenserer for dette med et vilt sexliv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Beklager å måtte skuffe deg med å si at det ikke er noen myte. Mennesker med høy utdanning er ofte opptatt av hvilket tenningsmønster partneren har. Ofte handler sex og tenning om litt mer enn regulær sex i form av blowjobs og analsex.

Jeg mente at det er en del av kulturen i enkelte universitetsmiljøer. At det gir litt status å være frigjort og ha en del sexpartnere før en etablerer seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nobilian
Så da er kvinner med lav utdannelse lette på tråden og dumme altså? Eller er kanskje greien at du faktisk bare ikke tiltrekker deg smarte kvinner, at du føler deg truet av dem og derfor ikke prøver deg? Og at de høyere utdannede kvinnene er smarte nok til å forstå at fjols som deg kun prøver å få noen til sengs?

Jeg vil da konkludere med at lavt utdannede kvinner er dumme nok til å ta agnet, mens de høyere utdannede kvinnene har lært seg at det er for dumt og rett og slett har høyere standard.

Og jeg må visst konkludere med at om man utelater ironi-flagget, lokker det frem alskens nissehuer. Er det virkelig SÅ komplisert å finne ut av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Og jeg må visst konkludere med at om man utelater ironi-flagget, lokker det frem alskens nissehuer. Er det virkelig SÅ komplisert å finne ut av?

For noen som har brukt mer tid på studiene enn sosiale relasjoner, kan slikt være svært komplisert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeps. ;)

Høyt utdannede kvinner har lavere ekteskaprate og færre barnefødsler. Tror du virkelig de kompenserer for dette med et vilt sexliv?

Man får faktisk mer energi og tid til å ha sex, når man ikke har så mange barn å ta seg av. Forøvrig har enkelte grupper med høyere utdanning nesten bare 0.08 mindre barn pr kvinne enn de med bare videregående, så jeg tror egentlig ikke at dette har all verden å si.

Utøvende kunstnere er forøvrig de som får minst barn, men likevel er det undersøkelser som sier at det er disse som har partnere som er mest fornøyd med sexlivet.

Selv ikke si at jeg har merket noe til at jeg har blitt mer dannet i løpet av en del år på høgskole enn jeg var da jeg var fagarbeider og ikke har jeg blitt mer "prippen" heller. Jeg har alltid vært tiltrukket av sexpartnere som jeg fungerer sammen med på det mentale plan, jeg tenner rett og slett ikke på menn som "bare" er pene.

Har heller ikke merket til at såkalte velutdannede er stivere eller har mindre humor enn de med lavere utdannelser, men den er ofte litt forskjellig. Det er kanskje litt slik at folk fra forskjellige yrker utvikler humor i forhold til yrket/utdanningen - muligens er det dette som kan være vanskelig for noen uinnvidde?

Har vel sett mer til at mennesker som ikke er så veldig interessert i å utvikle seg videre (enten ved utdanning eller at de søker nye erfaringer) er både fordomsfulle og snobbete. Jeg vil tro at folk som er interessert i å utvikle seg også har et utforskende forhold til sex, der de søker utvikling gjennom ny kunnskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen som har brukt mer tid på studiene enn sosiale relasjoner, kan slikt være svært komplisert.

Nåja, jeg synes at jeg har sett tendenser til at dette også kan være et problem blant folk som ikke har brukt tid på studier..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Forøvrig har enkelte grupper med høyere utdanning nesten bare 0.08 mindre barn pr kvinne enn de med bare videregående

Interessant opplysning. Jeg vil gjerne vite hvilke "enkelte grupper" det dreier seg om. Barnehaveansatte? Helsepersonell?

Mine erfaringer er fra det naturvitenskapelige miljøet. Og det er uten tvil det mest aseksuelle miljøet jeg kjenner til hva gjelder begge kjønn. (Heldigvis lå sykepleierhøyskolen ikke langt unna.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant opplysning. Jeg vil gjerne vite hvilke "enkelte grupper" det dreier seg om. Barnehaveansatte? Helsepersonell?

Mine erfaringer er fra det naturvitenskapelige miljøet. Og det er uten tvil det mest aseksuelle miljøet jeg kjenner til hva gjelder begge kjønn. (Heldigvis lå sykepleierhøyskolen ikke langt unna.)

Blant annet kvinnelige leger.

http://www.dagbladet.no/magasinet/2002/08/29/347348.html

Endret av absinthia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Takk for link. Essensen i artikkelen er at:

Av Lappegårds forskning går det fram at norske kvinner som bare har grunnskolen får i snitt 2,18 barn, mens de med videregående skole får 2,11. Blant kvinner med høyere utdanning er det legene som topper statistikken med 2,20 barn. Hakk i hæl kommer sykepleiere med sine gjennomsnittlige 2,15 barn og lærere med 2,12. Derfra er det et hopp ned til tannlegenes 2,03 barn, ingeniørenes 1,88, juristenes 1,75, og økonomene med 1,67 barn. Nederst på fødselsstatistikken ligger kvinner med høyere utdanning innen estetiske fag og kunstnere, som i gjennomsnitt føder 1,36 barn.

Dette underbygger særdeles godt mitt argument om at høyt utdannede kvinner får færre barn enn kvinner med liten utdannelse.

Jeg tviler også sterkt på at de med høy utdanning innen estetiske fag og kunstnere har særlig godt sexliv. Det er velkjent at selvstendig næringsdrivende i snitt har et dårlig sexliv, og jeg vil tro det også omfatter kunstnere (med unntak av mannlige urbane dillettanter på Kunstnernes Kafe).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjopp

Den mest kinky kvinnen jeg kjenner er utdannet lege. Hard SM, kroppsvæsker i fri flyt (flere enn de som er vanlige under et samleie... hehe) og så videre. Om det er noen sammenheng mellom utdannelse og ting du gjør i senga? Tror det har mer med at enkelte på død og liv skal finne en sammenheng i alt, for å støtte en eller annen agenda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest GladOgFornøyd

Nå er jeg en av de mennene som ikke har knullet rundt alt for masse, så jeg har ikke et enormt sammenligningsgrunnlag. Men la meg si det slik: Kjæresten jeg har nå er veldig høyt utdanna og veldig veldig smart. (me like :) Og hun er også den jeg har hatt best sex med EVER - uten tvil!

Jeg tror det delvis er fordi hun er flink til å kommunisere og prate, hun har lest mye osv - og det gjør at vi lettere kan prate om hvordan vi vil ha det. Pluss at hun nyter veldig det vi gjør, noe som tenner meg skikkelig.

Det finnes faktisk vitenskapelig forskning om dette også: http://www.dailymail.co.uk/femail/article-...dy-reveals.html

Det viser seg at kvinner med stor EQ - emosjonell intelligens - har bedre sex. Altså at man er i kontakt med følelsene sine og sånt. Undersøkelsen sier ikke noe om hvorvidt kvinner med høy utdanning er mer i kontakt med følelsene sine. Jeg tipper at det kan gå begge veier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, masse heftig sex på doktorgradsstudiet i matematikk...

Det var det samme på fysikk. Vi pleide å ha orgiefredager. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...