Gå til innhold

Bortevekkistan

*Joyce*

Anbefalte innlegg

På jobb igjen i dag, men kom sent, for vi var på legesjekk med Snorkfrøken ifbm at hun er med i kontrollgruppen i en studie som går på allergi, eksem og astma. Var første gang da hun var noen uker gammel, og altså igjen nå ved 18 mnd. I grunnen veldig greit å få en ekstra sjekk på at alt er bra, pluss at de tok prikktest for allergier. Hun slo ikke ut på noe. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Smart julegaveide :)

Alt av penner er plassert godt utenfor rekkevidde her også, det er en som er veldig ivrig på å tegne ;) En liten kunstner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Joyce! Har visst ikke vært så flink å skrive her til deg...

Fløtepusen har såvidt prøvd seg litt på tegning nå.. litt kjekt. Litt urolig for at hun skal tegne på gulv og vegger og slikt da.. hun gikk "berserk" med et kritt i lekehytta si. Og ikke på krittavla... hehe.

Tror jeg må kjøpe inn noen store ark og trygge fargeblyanter (vaskbare!!).

Det hobbyprosjektet med kopper hørtes jo kjempekjekt ut... Har lyst å lage noen hjemmelagde julegaver jeg/vi også. Fløtepusen må jo også ha noe å gi bort.

Du har heller ikke fått mensen skikkelig nei?

Jeg har vel hatt mensen 1 gang nå sist mnd, ellers sette lite til det. Vet ikke om den er helt på plass eller hva det går i. Og ikke noe prevansjon, så da KAN Jo ting skje. Regner med at mannen vil godta et "uhell"da, han er jo med på det han også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smart julegaveide :)

Alt av penner er plassert godt utenfor rekkevidde her også, det er en som er veldig ivrig på å tegne ;) En liten kunstner.

Det er veldig morsomt med de tegningene de lager på denne alderen! :jepp:

Hei Joyce! Har visst ikke vært så flink å skrive her til deg...

Fløtepusen har såvidt prøvd seg litt på tegning nå.. litt kjekt. Litt urolig for at hun skal tegne på gulv og vegger og slikt da.. hun gikk "berserk" med et kritt i lekehytta si. Og ikke på krittavla... hehe.

Tror jeg må kjøpe inn noen store ark og trygge fargeblyanter (vaskbare!!).

Det hobbyprosjektet med kopper hørtes jo kjempekjekt ut... Har lyst å lage noen hjemmelagde julegaver jeg/vi også. Fløtepusen må jo også ha noe å gi bort.

Du har heller ikke fått mensen skikkelig nei?

Jeg har vel hatt mensen 1 gang nå sist mnd, ellers sette lite til det. Vet ikke om den er helt på plass eller hva det går i. Og ikke noe prevansjon, så da KAN Jo ting skje. Regner med at mannen vil godta et "uhell"da, han er jo med på det han også?

Hei du! Koselig å "se" deg! :klemmer:

Vi kjøper blokker på Nille (billige og bra, finnes i både A4 og A3), og av farger har vi litt ymse. Jeg er glad i Stockmar til de minste, det kan kjøpes på Helios og lignende. Garantert giftfrie, og greie å vaske av. Ellers har vi tykke fargeblyanter, de Super Ferby'ene fra Lyra er gode, det samme er Staedtler sine tykke. :)

Hehe, ja, han er jo med på leken, så da... Hørte med legen i dag (var og tok sånn celleprøve), og hun sa at så lenge jeg ammet var det ihvertfall ikke noe å bekymre seg for, og det kunne gå en stund etter at jeg sluttet, også. Så da. Men jeg fikk overtalt henne til å gi meg resept på NuvaRing etter å ha vist til info på Relis, så da blir det kanskje litt mindre nerver her, hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh! Hektiske dager, mannen er i innspurtsfase på jobben og har jobbet halve helgen, var hjemme kl 19 i dag osv. Litt slitsomt... Men sånn er det. :) Blir nok bra når de kommer i havn.

Jeg har benyttet kvelden til å sløve i sofaen med Masterchef Australia All-stars, chai med melk og honning og knekkebrød med Västerbotten-ost. Nam! Også litt nettshopping... :nigo: Det ble: Kasjmircardigan, skjørt, bluse med paljetter, kjole, kjole, skjerf. Masse tilbud og rabatter, hurra! Så får vi se om det faller i smak...

Nå er det straks på tide å køye; matpakker er laget, Snorkfrøkens dress hengt opp til tørk (daglig aktivitet for tiden), barnehagebagen pakket klar, og gave til Turneroses venninne pakket inn. Turnerose skal nemlig i bursdag etter barnehagen i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så mye fine klær da! Skjønte aldri helt hvor du bestile de henne.. Likte særlig godt paljettblusen og cardiganen.

Fin og klassisk kjole du linka til, en slik kjole som sikkert blir masse brukt!

Snart fredag er det også... ;) bare en natt og en dag igjen.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mye fine klær da! Skjønte aldri helt hvor du bestile de henne.. Likte særlig godt paljettblusen og cardiganen.

Fin og klassisk kjole du linka til, en slik kjole som sikkert blir masse brukt!

Snart fredag er det også... ;) bare en natt og en dag igjen.. hehe

Hehe, det skrev jeg vel ikke heller. :tunge1: La Redoute var blusen og cardiganen fra, og så var kjolene og skjerfet fra Ellos.

Lurer på å ønske meg den Mette Møller-kjolen til jul, men jeg har egentlig tenkt å ønske meg iPad Mini til å lese bøker på på banen til jobb. Vi får se. ;)

Fredag kom med feber og MYE snørr her i huset, så da ble det hjemmedag på meg. Passet egentlig greit, for jeg har vondt i halsen og litt feber selv også. Heh. Lurer på når vi får en helg uten at noen er syke...

Nå hører vi på Lillebjørn Nilsens "Haba haba" mens Turnerose tegner (hun ville jo selvsagt ikke i bhg når Snorkfrøken skulle være hjemme) og Turnerose leker rundt på gulvet her. Formen er helt ok, men hun snørrer noe enormt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown

God bedring til dere! Føler vi ikke har vært friske på lenge, høres ut som det er det samme hos dere :ler: Det hører vel med! God helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både Fløtepusen og jeg liker også veldig godt Haba Haba... særlig om MIkke mus ;)

Har du lesebrett type Kindle? Er ikke det bedre å lese bøker på enn Ipad Mini?

Tror kanskje jeg ville gått for ipad før kjolen, sånn fordi det er så kjedelig med kollektivtransport.

Men kjolen var jo skikkelig investeringsfin altså, så klassisk.

(liker kjoler veldig godt selv, ønsker meg flere)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine klær, har et par av de plaggene på vei jeg også :)

Håper helgen deres blir fin :hug:

Hei vennen! Hvordan går det? Skriv litt i boka di, da! :jepp: Savner deg her inne! :klemmer:

God bedring til dere! Føler vi ikke har vært friske på lenge, høres ut som det er det samme hos dere :ler: Det hører vel med! God helg :)

Legen sa at barnehageferskinger i snitt er syke hver tredje uke... Jej! Stemmer godt her! :ler:

:klem:

Både Fløtepusen og jeg liker også veldig godt Haba Haba... særlig om MIkke mus ;)

Har du lesebrett type Kindle? Er ikke det bedre å lese bøker på enn Ipad Mini?

Tror kanskje jeg ville gått for ipad før kjolen, sånn fordi det er så kjedelig med kollektivtransport.

Men kjolen var jo skikkelig investeringsfin altså, så klassisk.

(liker kjoler veldig godt selv, ønsker meg flere)

Mikke mus er en slager her også! Jeg liker muligens bedre en del av de litt mer "mellow" variantene, men det er meg. ;)

Nei, har ikke Kindle, og har konkludert med at iPad er godt nok å lese på for min del - så har jeg også de øvrige mulighetene en iPad kommer med. Bruker Kindle-appen på telefonen nå, men savner litt større "sider".

Kjoler er bra greier! :jepp:

:hug:

Endret av *Joyce*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi! Snorkfrøken er ENDELIG feberfri igjen! Hun har hatt feber siden fredag, og har vært fryktelig utenfor, stakkars. Men nå er hun sitt vante jeg igjen, puh! Vi er hjemme i dag også, for nettene har vært dumme (hun har tetnet helt med en gang vi har lagt henne ned), men i morgen tror jeg hun er bhg-klar. Mistenker at det kan ha vært RS, dette her, kjenner igjen mye fra da Turnerose var innlagt med det - men mye mindre alvorlig, heldigvis. Har ikke vært hos legen med Snorkfrøken, bare snakket med dem på telefonen, så har ikke tatt noen tester. Kan jo like gjerne ha vært en kraftig forkjølelse, hvem vet. Godt at hun er tilnærmet frisk igjen, ihvertfall!

Har vært forkjøla jeg også, så det har vært noen lange dager, særlig fordi jeg har fått så lite søvn. Tar tid å bli frisk da! Men nå er jeg også på bedringens vei. :jepp:

Nå har jeg/vi tenkt oss ut en tur (luft! luft!), handle et par julekalendergaver og kanskje få Snorkfrøken til å ta en lur i vogna. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hurra for feberfri!Er hun kommet seg i barnehagen idag?

Her er det 2 planleggingsdager, jeg er hjemme med henne idag. Kos sålangt.

Tar veldig lang tid å bli frisk ja, særlig når det går 2-3 uker før det dukker opp noe nytt..

Hadde dere en koselig bytur i går? (vi var på byen idag, men litt styr- hun var litt smågrinete og mer engstelig enn vanlig, og ville helst bare bli holdt osv. Men hun fikk en pepperkake, det var stas ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snorkfrøken hadde feber igjen i går kveld, så i dag er mannen hjemme med henne. Får se hva vi gjør i morgen... Stakkars liten, altså. Hun er jo i brukbar form, men blir verre om nettene.

Fikk ordnet en hel masse i går, så det var veldig greit. Var på apoteket, Nille (etter ny tegneblokk, siden Snorkfrøken faktisk har tegnet opp hele den gamle!), bokhandelen og lekebutikken. Jeg innså brått i dag at det bare er 6 uker til jul, så jeg er i grunnen lykkelig for alt vi får unna!

En pepperkake kan fikse det meste! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gaaah! *rive seg i håret* Snorkfrøken har fått rotet til søvnrytmen av sykdomsuka, Turnerose er inne i en dårlig søvnperiode (dvs hun sovner ikke for tiden) = et stykk SVÆRT frustrert mamma som har vært alene med jentene siden kl 13 i dag. :frustrert: De sovna for et kvarter siden...

Endret av *Joyce*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

åhhhhhhh... *blåse bort frustrasjonen* :plystre:

Snart MÅÅ de vel sovne, og så kan du også krype til seng? Og så kan du bare glede deg til litt avslapping i helga (forhåpentligvis)... be mannen overta og stikk ut og kos deg litt alene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åhhhhhhh... *blåse bort frustrasjonen* :plystre:

Snart MÅÅ de vel sovne, og så kan du også krype til seng? Og så kan du bare glede deg til litt avslapping i helga (forhåpentligvis)... be mannen overta og stikk ut og kos deg litt alene..

Ja, jeg oppdaterte litt nå, de har sovna. Nettopp. Men takk for trøst! :klemmer: Mannen skal jobbe store deler av helga, så får se hvor mye avslapping det blir, gitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...