Gå til innhold

Bortevekkistan

*Joyce*

Anbefalte innlegg

Hei du!

Har skjedd mye siden sist jeg var innom deg, gitt. Håper formen og matlysten er stigende! Å være matlei er skikkelig irriterende, å føle seg stinn konstant høres ikke godt ut :eeeh: Men hurra for gode ord fra barnehagen! Så fint :hjerte:

Vi har visst endt opp med buggis... 30% avslag gjorde at vi ikke kunne la være :biggrin: Vi tenkte å kjøpe brukt, men fant fjorårets farge på salg og da ble prisen ikke langt unna bruktpris :overrasket: Er btw sykmeldt noen uker fram i tid, så gi en lyd om du orker/har tid til å finne på noe en dag

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Unknown: Mannfolk! :fnise: Merker at han er veldig annerledes denne gangen, til Turnerose var han helt med og gjorde masse research og sånt... Men det har nok noe med timing å gjøre også, han er veldig inne i jobben sin om dagen.

Hei du!

Har skjedd mye siden sist jeg var innom deg, gitt. Håper formen og matlysten er stigende! Å være matlei er skikkelig irriterende, å føle seg stinn konstant høres ikke godt ut :eeeh: Men hurra for gode ord fra barnehagen! Så fint :hjerte:

Vi har visst endt opp med buggis... 30% avslag gjorde at vi ikke kunne la være :biggrin: Vi tenkte å kjøpe brukt, men fant fjorårets farge på salg og da ble prisen ikke langt unna bruktpris :overrasket: Er btw sykmeldt noen uker fram i tid, så gi en lyd om du orker/har tid til å finne på noe en dag

:kose:

Vennen! Koselig å høre fra deg, hatt det bra på fjellet? :)

Det er bare å glede seg til, tja, om 10 uker omtrent? :fnise: Har du vært på UL, forresten? :hoppe:

Hihi, artig at det ble buggis på dere også! ;) Håper dere blir fornøyde. :) Og ja, bruktprisen på Bugabooene er høy! Det er jo forsåvidt bra, da, at de holder seg godt i pris, om man skal selge den etterhvert...

Jeg henger på jobbklubb om dagen, jeg. :kul: Men kan få til en ettermiddag, etter lunch? Hadde vært utrolig godt å se deg en dag. :hug:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyter et stille øyeblikk mens mannen og Turnerose er i butikken (det har i grunnen tatt sin tid, lurer litt på hvor de blir av...), og det var godt i dag. Våknet med vondt i hodet, og det har ikke lettet. Sov i halvannen time etter kurset i dag, helt i koma... Æsj. Liker ikke sånne dager. Særlig nå om dagen, gråten og tristheten sitter liksom som en klump i halsen og jeg kjenner at jeg kunne komme til å gråte over enhver liten filleting. Jaja. Satser på en bedre dag i morgen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama

Vi hadde også taco. :nigo:

Er det vegghengt dere lurer på? Kan du ikke bare banke litt i veggen og sjekke om det er hult, og så sjekke ut hvor mange skruer som trengs ifht stygge hull i veggen.

Hvor lenge vil de egentlig ligge på stellebord? Kanskje veggen tåler opptil 10 kg? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde også taco. :nigo:

Er det vegghengt dere lurer på? Kan du ikke bare banke litt i veggen og sjekke om det er hult, og så sjekke ut hvor mange skruer som trengs ifht stygge hull i veggen.

Hvor lenge vil de egentlig ligge på stellebord? Kanskje veggen tåler opptil 10 kg? :klo:

Hult er det litt bak der, men spørsmålet er om det er nok feste i veggen, avhengig av hva som skjuler seg bak flisene. De fleste vegghengte veier 15-20 kg i seg selv... Vi bor i et hus bygget av "man tar hva man har"-materialer, typisk for etterkrigstiden, og hvor tidligere eier i tillegg har vært skikkelig Reodor Felgen og gjort mye rart. Så det er liksom anybody's guess hva som skjuler seg rundt omkring her. :ler:

Turnerose ville gjerne være på stellebordet lenge, ihvertfall til hun ble to... Og da veide hun langt mer enn 10 kg, for å si det sånn. :fnise: Hun var jo over 9 kg da vi byttet fra babybilsete til sete nummer to, og da var hun 6 mnd. :fnise:

---

Juhu! Graham Norton Show på TVN, jo! Vi sitter og ler oss skakke - med Dame Judi Dench som gjest blir det mye moro. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså... Noen ganger har vi sånn flaks! :nigo: Vi var en tur på Alna-senteret i dag, for å bytte en pakke med Duplo som Turnerose fikk til bursdagen, men som vi hadde fra før - og så fant jeg ut at vi kunne jo stikke innom Barnas Hus. Gjett hvem som kom ut med en Ergo - med den nye typen spedbarnsinnlegg - til 800 kr? :strix:

Jeg har jo hatt lyst på en Ergo, men hadde egentlig slått det fra meg fordi jeg syntes det ble litt drøyt med enda en formsydd (vi har en Manduca som mannen bruker mye, men den passer bare ikke til meg). Men til nesten halv pris går det an! :jepp: Den var riktignok ikke i den fargen jeg hadde valgt om jeg hadde kjøpt til full pris - fargen er Cranberry - men det er absolutt en farge jeg kan leve med. Og det nye spedbarnsinnlegget ser jo helt supert ut. Jeg fikk dessuten dobbeltsjekket at Ergoen sitter godt på meg, for midjebeltet er faktisk så langt at det gikk fint rundt magen, selv med 30-ukersmage. Ikke dårlig!

Så nå er jeg fryktelig fornøyd med dagens varp! :jepp: Forøvrig ble det slagstøvler til Turnerose (de fra Viking som vi "alltid" har - de sitter veldig godt på foten hennes, og var på tilbud på XXL, som de ofte er), vi fikk byttet Duplo (fra traktor til ambulansehelikopter), kjøpt litt mat (lørdagsgodt!), og ikke minst lunch/middag på McDonald's, til Turneroses store begeistring. ;) Fikk også hentet termometeret vi bestilte fra Flust, en iherb-pakke og kjøpt en flaskekost de hadde bestilt inn for meg på apoteket. Hadde den til Turnerose også, og den er knall! Og billig. ;) Så nå er det ikke mange tingene som mangler på utstyrslista mi. :hoppe:

Nå sitter Turnerose og jeg i sofaen og redder Duplo-damer fra gulvet med helikopteret, mens hun spiser lørdagsgodt og ser med et halvt øye på Peppa Pig, mens jeg måtte fortelle om varpet mitt her og ellers sitter klar til å strikke videre på buksa til hentesettet. :) Mannen forsvant ut igjen for å vaske bilen - det trengs!

PS: Det lå forresten to Ergoer til i tilbudskurven - en til i Cranberry og en lyseblå. Og et spedbarnsinnlegg av den gamle typen. Sånn hvis noen er interessert. ;)

Endret av *Joyce*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå var akkurat mine besteforeldre innom med gave til Turnerose, siden vi ikke har fått til selskap så langt. (Nå har mannen fått bihulebetennelse, nemlig, og orker "ingenting"...) De er så rause! Hun fikk Reima Tec-jakke til å ha til neste vinter og en Karsten og Petra-bok. Jakka var bare superkul, bestemor har veldig god smak og er ikke redd for farger, til min store begeistring. ;) Enda litt sprekere IRL enn på bildet. :nigo:

Turnerose har i det hele tatt fått utrolig mye flott til bursdagen. Den største suksessen er nok meget mulig en elektrisk tannbørste - plutselig er det bokstavelig talt en lek å pusse tenna. :ler: Hun har knabbet våre elektriske for å "leke" med en stund, så hun ble veldig begeistret over å få sin egen. Og den er helt super, litt lavere fart på den enn på våre, den har mindre børstehode og er jo også litt sprekere i designet.

Ellers fikk hun Reima Tec-dress til neste vinter, søskenbrett til Bugaboo (ikke at hun helt ser verdien av det enda, men... :fnise:), flere bøker hun ønsket seg, en del Duplo (dyreklinikk, markedsplass, liten polarzoo, og altså den traktoren som vi var og byttet i dag), votter... Februar er en fin bursdagsmåned mtp klær og sånt, siden det er så mye salg. Både dressen og jakka er kjøpt på tilbud. :tommelsmil: I tillegg har hun fått litt penger som er øremerket vårdress, vårsko osv. Vi har i det hele tatt veldig rause familier på begge sider, ingen tvil om det. Jeg blir nesten litt ille berørt innimellom, av å se hvor mye fint hun får og hvor mye penger de bruker på henne. Men hun er jo eneste barnebarn og oldebarn på min side av slekta, og et av to på mannens side, så det er stas for alle å skjemme henne bort, tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt nærmere måling og sjekking på badet viser at 1) vegghengt utgår, og 2) sammenleggbart stellebord går ikke. Så da blir det vel helst stelling på gulvet, ihvertfall på kvelds-/nattestid. Har bestilt stellematte til det formålet nå (var den ikke søt? :fnise:), den kan settes opp mot veggen når den ikke er i bruk (i motsetning til Ikea sin, som knekker sammen hvis man prøver på denslags - vi har forsøkt). Også slang jeg med en pakke med Medela-smokker i minste størrelse, siden de ikke kunne ta dem inn (fant den ikke i sortimentet) på Boots-apoteket her, de fant bare de i M.

Nå blir det britisk krim (Trial and Retribution) og strikking utover kvelden, tenker jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere badekar, slik at dere kan ha et slikt stellebord som settes på badekarkanten?

Nope... Og ingen vaskemaskin eller kommode å legge stellematte på, heller. Knøttebad. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Me hadde stellekommode mellom sofa og kjøkkenbenken med A. Trangt! Deileg å ha plass på badet no, men alt går :)

Me har den dressen til A no, den er super! Har kjøpt ny lik til neste år på salget no.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama

Det er vel like greit å stelle på gulvet. :Nikke: Søster har stort bad, men har likevel stelt sine på gulvet. Jeg har nesten ikke plass på gulvet, men vi har heldigvis vaskemaskin og har kjøpt en lignende stellematte som du har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har også lite bad, og selv om vi fikk plass til en kommode til klær og dilldall, så er den bare 40 dyp og det blir for smalt å stelle på. Derfor går vi for en stellematte à la den dere har til å ha oppå vaskemaskina eller på gulvet hvor det er godt og varmt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vegghengt på døren?

Tror det vil funke dårlig siden det knapt går an å lukke døra skikkelig... Altså, det går jo, men den må liksom røskes inntil. Gammalt hus... ;)

Me hadde stellekommode mellom sofa og kjøkkenbenken med A. Trangt! Deileg å ha plass på badet no, men alt går :)

Me har den dressen til A no, den er super! Har kjøpt ny lik til neste år på salget no.

Alt går, ja. :)

Så bra at dere har gode erfaringer med den modellen! :tommelsmil: Turnerose har brukt en i str 98 i vinter (Reima er vanvittig stort i størrelsen, hun bruker jo 104/110 i andre plagg), så blir rart med sånn "store barn-dress" med strikk i livet og sånt til høsten. :fnise:

Det er vel like greit å stelle på gulvet. :Nikke: Søster har stort bad, men har likevel stelt sine på gulvet. Jeg har nesten ikke plass på gulvet, men vi har heldigvis vaskemaskin og har kjøpt en lignende stellematte som du har.

Ja, jeg har i grunnen slått meg til ro med at det blir stelling på gulvet nå. :) Vi kommer uansett til å ha et stellebord i stua den første tiden (det vi har etter Turnerose, og som sto i stua i leiligheten vi bodde i da hun ble født), så det går nok helt fint!

Vi har også lite bad, og selv om vi fikk plass til en kommode til klær og dilldall, så er den bare 40 dyp og det blir for smalt å stelle på. Derfor går vi for en stellematte à la den dere har til å ha oppå vaskemaskina eller på gulvet hvor det er godt og varmt :)

Det er jo et godt poeng, det med at gulvet er godt og varmt! Og praktisk mtp dusjing og sånt, også - da har man jo et "skikkelig" sted å legge babyen mens man er i dusjen. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, fin søndag! Vi har vært en tur på Kunstindustrimuseet og sett "Kongelige reiser"-utstillingen, spist på kafé, vært ute og syklet på trehjulssykkelen rett utenfor huset (det er bart! :strix:), Turnerose har badet og kost seg leeeenge i Bibabath-et sitt, og vi har i det hele tatt kost oss fælt. Deilig med sånne dager. :rodmer: Og det beste er at jeg hele dagen har gått rundt med en sånn god følelse av å glede meg skikkelig til babyen kommer, føler at ting faller på plass nå på flere plan, og det er så deilig. Godt å utelukkende se det positive med å få et lite nurk i hus igjen, selv om jeg vet om en del av utfordringene som kan komme, også. :hjerte:

Nå skal jeg poppe popcorn (med næringsgjær! :sikle:), og så skal vi se litt Trial and Retribution. :popcorn: Det ble Morse i går i stedet, på VOX. Liker den kanalen, altså! I morgen begynner forresten den Trinny & Susannah i Norge-serien på FEM, litt spent på den. :jepp:

Ønsker alle en riktig fin kommende uke! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herlighet, så guffent det er med krim der barn er utsatt for noe når man har barn selv. :grine:

På en annen note - Belly Bandit Bamboo bestilt. :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei!

Fjellet var nydelig! Og så godt å komme hjem og se at snøen er på hell :hoppe:

Den Ergoen så jo knallfin ut...Hadde jeg sett det tidligere skulle jeg jammen tatt en tur på Alnabru, men antar at de siste er forsvunnet nå...? Eller kan det være håp, tror du? Hm.

Jeg vil gjerne finne på noe :) Har lite tid denne uka, men neste kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er visst pratsom om dagen... :fnise:

Jeg tok oppvasken mens jeg poppet popcorn, så den gufne episoden av Trial & Retribution er fortsatt ikke ferdig. Huff. Får vondt langt inni meg og må stadig minne meg selv om at det er fiksjon. (Joda, jeg vet at tilsvarende skjer i virkeligheten, men det er noe med de mentale bildene jeg danner meg før leggetid...) Glad jeg kan legge meg inntil en varm, trygg jente om en halvtimes tid. (Hun insisterte på å sove i vår seng i dag. ;))

Ellers glemte jeg å nevne en ting i sted - vi er godt i gang med planleggingen av familiesengen vår. :tommelsmil: Den blir 260 cm bred, også skal vi bygge en "kasse" i hodeenden som skal fungere som oppbevaring for vinter-/sommerdyner og gjestedyner, og ikke minst som nattbord, siden senga vil gå fra vegg til vegg. Mannen er egentlig ganske klar til å begynne snekringen, men vi må 1) vente til det blir litt mindre is utenfor garasjen, og 2) handle materialer + madrasser. Selve rammen skal bygges av MDF og konstruksjonstrevirke, så vi må ikke så langt avgårde for å få tak i det, heldigvis. :) Jeg krysser fingrene for at vårværet holder seg, for om vi kan få på plass senga før påske (som var plukket ut som passende byggetidspunkt), gjør det meg ingenting! Bedre plass til magen. :fnise: Synes det er koselig med familieseng, jeg, selv om Turnerose stadig oftere sover størsteparten av natta i egen seng på rommet sitt, har jeg overhodet ikke hjerte til å nekte henne å komme inn til oss når hun vil. Og vi har jo uansett et par-tre år med samsoving foran oss med den nye babyen. ;)

Har forresten bestilt en ting til i dag, i tillegg til Belly Bandit-en (som jeg er spent på om funker så godt som jeg har fått høre!), og det er noen hudpleieprodukter av merket Spiezia. Jeg liker det merket bedre og bedre! Handler hos lovelula.com. Denne gangen ble det ansiktsolje samt et prøvesett med rensemelk og samme ansiktsolje - tenkte å ha det i sykehusbagen. :) Helt økologisk, "hjemmelaget", britiskprodusert og HERLIG på huden. Også lukter det så utrolig godt! Jeg er jo opptatt av å unngå parabener og denslags i størst mulig grad som gravid (og i forbindelse med ammeperioden, for den saks skyld), så disse produktene passer meg perfekt. :tommelsmil:

Men nå står det 5 minutter igjen her av episoden, og så bærer det i seng. Natta! :natti:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei!

Fjellet var nydelig! Og så godt å komme hjem og se at snøen er på hell :hoppe:

Den Ergoen så jo knallfin ut...Hadde jeg sett det tidligere skulle jeg jammen tatt en tur på Alnabru, men antar at de siste er forsvunnet nå...? Eller kan det være håp, tror du? Hm.

Jeg vil gjerne finne på noe :) Har lite tid denne uka, men neste kanskje?

Hvis du kommer deg dit tidlig i morgen kan jeg absolutt se for meg at de ligger der fremdeles. Det var ikke akkurat rift om dem - selv om bæring etterhvert er mainstream er ikke Ergo det de selger aller mest av på Barnas Hus, tror jeg. ;) Og vi kjøpte i 16-tiden, de stenger jo 18 på lørdager... Verdt et forsøk, kanskje?

Neste uke høres bra ut! :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...