Gå til innhold

Bortevekkistan

*Joyce*

Anbefalte innlegg

Åh, Entourage er kult! Det kan jeg laste ned noen flere episoder av! :jepp:

Kolikk er vel egentlig en samlebetegnelse på spedbarn som gråter mye, og som de ikke finner ut av hva er galt med. Magevondt er vel "hovedteorien". Jeg husker jo fint lite av det, det var nok verre for mamma og pappa! ;)

Mannen her sier litt det samme som deg, at nynorsken ble ødelagt av studieårene. Synd, det der! Men etter at lillejenta ble født har ihvertfall den muntlige dialekten hans blitt tydeligere igjen, det virker som om han synes hun skal bli vant til å høre dialekt. :ler: Ganske søtt! Jeg synes det er veldig greit at vi er "en av hver", jeg - så slipper jeg å stotre meg gjennom barnebøker på nynorsk (det er SÅ mange fine barnebøker på det målet!), hun blir vant til begge deler og ikke minst har hun leksehjelp fra begge "avdelinger" når den tiden kommer. ;) Og nynorsk er jo så fint... Det er mye mer poetisk enn bokmål. :Nikke:

Snuppeduppen er veldig grei og legger seg i 9-9.30-tiden hver dag. :lol: Flinke jenta!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da har jeg blitt inspirert av Frk. Grønn og handlet meg kjole på eBay. :nigo: Det ble denne - riktignok en del dyrere enn Frk. Grønn sin, men... :sjenert: Den er fra Monsoon, og siden jeg vet hvilken størrelse jeg må ha derfra for at puppene skal ha plass (:fnise:), tror jeg det er ganske uproblematisk å handle kjole derfra. Tenker å bruke den i bryllupet jeg skal i i sommer. Hadde jo egentlig tenkt å sy selv, men når jeg fikk en ordentlig fin kjole til £60, blir det faktisk billigere enn å kjøpe stoff. Men kanskje jeg syr meg en liten cape eller sånt til å ha over. :)

Men det jeg ikke er sikker på, er hva slags sko jeg skal ha til! Noen gode ideer? Jeg har skoene jeg brukte i mitt eget bryllup, det er mulig de kan funke. De er mørkegrå, litt krakelerte i skinnet med lakk-overflate, peep-toe og en liten sløyfe på. Eller burde jeg f.eks. ha røde sko? :klø: Hjelp, jenter! (Og jeg tar gjerne imot en unnskyldning for å gå på skoshopping, altså. :fnise:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jamen ble jeg ikke sittende og se på MGP på nett. :fnise: Det var jo litt moro at vi vant! Men aller best var kjolene til kordamene - det må jo være Leila Hafzi-kjoler? Nydelige var de ihvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jamen ble jeg ikke sittende og se på MGP på nett. :fnise: Det var jo litt moro at vi vant! Men aller best var kjolene til kordamene - det må jo være Leila Hafzi-kjoler? Nydelige var de ihvertfall!

Sant det var gøy?? :) Aleksander er vel søøøt :) Du måtte vel høyre på fæle Synnøve du også? Uff og uff, det var hoveverk altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant det var gøy?? :) Aleksander er vel søøøt :) Du måtte vel høyre på fæle Synnøve du også? Uff og uff, det var hoveverk altså!

Ja... Var ikke nevneverdig imponert over Svabø, nei. Hvor ble det av MGP-Jostein, egentlig? Han kunne jo sakene. Rybak var så søt, atte. :) Og det er jo litt kult at han snakker russisk, siden finalen nå var i Moskva!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dalieo

Nydelig kjole!

Jeg så også på melodi grand prix, Rybak var/er fantastisk! Kjenner jeg blir litt sånn pinlig patriotisk over seieren :fnise: Var på et vorspiel, vi lagde en drikkelek ut av programmet; Hver gang Aleksander fikk 12 poeng måtte alle drikke. Needless to say ble jeg overstadig beruset :skaal:

Håper du koser deg idag! Og ja, jeg savner også Jostein.. Han hadde fin og behagelig stemme.

Endret av dalieo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fin bikini! Den likte jeg veldig godt :)

Jeg fant en på Lindex her om dagen, men da sa samboer "har du tenkt å ligge alene på stranden eller?" Jeg tok hintet! :fnise:

Lurt med boks til innpakningspapir. Mine ruller avsted i tid og utide, raser ned fra skapet og treffer min kjære samboer i hodet når han skal hente verktøy :ler: Han hater forståelig nok alt innpakningspapiret jeg har samlet opp! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frk. Grønn

Finfin kjole! Kanskje jeg må søke på Monsoon-kjoler jeg også :klø: Hvordan er de i størrelsen? Mine pupper er det stort sett plass til uansett :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dalieo: Håper formen var brukbar i går til tross for Rybak-seieren, da. :fnise:

Mischa: Disse mennene, altså! :ler: Men det er jo greit at de sier fra, heller enn at de nekter å bli med på stranda. ;)

Ja, både jeg og mannen var i ferd med å bli smågale av innpakningspapir. :lol: Kjøpte en sånn avis-/papirkasse på Granit, den var veldig grei!

Frk. Grønn: Jeg går opp en størrelse i Monsoon for å få plass til puppene, men ellers er de ganske gjennomsnittlige i størrelsen, synes jeg. :) Kunne brukt min vanlige hvis det ikke var for de fordømte vannmelonene mine. :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går opp en størrelse i Monsoon for å få plass til puppene, men ellers er de ganske gjennomsnittlige i størrelsen, synes jeg. :) Kunne brukt min vanlige hvis det ikke var for de fordømte vannmelonene mine. :tunge1:

Hehe, det var godt å høre, nå var jeg redd for at Monsoon-kjolen min ikke ville passe, men jeg har ikke vannmeloner :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kirby, Tusle og dalieo: :ler: Vi er jo et helt lite fruktfat! ;)

---

Her har det vært stille de siste dagene. :) Vi har hatt mye å henge fingrene i med visning og sånt, men litt shopping har jeg fått tid til... Salg på treningstøy hos Ellos, så da har jeg bestilt enda litt. Det ble:

- Adidas Yatra tank (har en fra før, og den er super)

- Adidas Techfit tee

- Nike Dri-fit Filament tights

- Nike Cotton Rib tank

- Børstehoder til de elektriske tannbørstene våre, de var også på tilbud :ler:

Det kan virke som om treningstøy er min nye, store svakhet. ;) Men det er skikkelig deilig med ordentlig treningstøy, og jeg gjør mye yoga om dagen.

Kjolen fra Monsoon har ikke kommet enda, men jeg venter i spenning! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest dalieo

Oi, takk for tips, jeg trenger treningstøy :hoppe:

Den Yatra-toppen så fin og grei ut, du har en fra før? Hvordan sitter de? Jeg er ute etter treningstøy som sitter godt når jeg beveger meg. Liker ikke topper som sklir langt opp på ryggen når jeg bøyer meg :fy_fy:

edit: skrivefeil

Endret av dalieo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, takk for tips, jeg trenger treningstøy :hoppe:

Den Yatra-toppen så fin og grei ut, du har en fra før? Hvordan sitter de? Jeg er ute etter treningstøy som sitter godt når jeg beveger meg. Liker ikke topper som sklir langt opp på ryggen når jeg bøyer meg :fy_fy:

edit: skrivefeil

Hehe, bare hyggelig! :ler: Yatra-toppen liker jeg veldig godt, det er litt lengde på den (hater korte treningstopper!), og jeg synes den holder seg der den skal være. ;) Tåler tilogmed skulderstående og plogen, og det er det få topper som gjør! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg drømmer meg bort i interiør... Jeg elsker å innrede, sette sammen farger, få det sånn som jeg vil, men har en lei tendens til å falle for veldig dyre møbler. Nå har jeg lyst på:

- LK Hjelle/Norway Says' Man (sofa), men i en litt mer sprelsk farge enn det der. Vi liker denne grønnfargen, her utstilt hos Huseby møbler. Vi har alt puffen der, bare at i rødorange. Det er bare det at sofaen (med chaiselong) koster 53 000... :ler:

- Dette spisebordet, bare i litt lysere tre og med mulighet for innleggsplate. Til den nette sum av 35 000. Igjen: :ler:

- Date-stoler til å ha rundt spisebordet - ca 5500 pr stk. :nigo:

Og sikkert en hel del annet som jeg ikke har oppdaget enda. ;)

Men det blir nok mye Ikea og sånt denne gangen også, ja. :) Kunne tenke meg Urban stoler hvis de er gode å sitte på (det må de jo være), kanskje i litt forskjellige farger. Og Bolias Como som spisebord. Vi har bestemt oss for å spare til den sofaen, da - Man, altså. Den er så utrolig god å sitte i, og vi kan ha den leeenge. Besteforeldrene mine har en Hjelle-sofa som er over 30 år gammel og like fin. (Den er riktignok trukket om på nytt to ganger, men allikevel. Innmaten holder!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye lekkert på interiørfronten ja og veldig mange fristelser :jepp:

Det er en helt ny shoppingverden for meg det nå.. Har kjøpt bunker med interiørblader og bøker og sitter og drømmer meg bort..

Prøver å holde meg litt unna de dyreste møblene og designet da jeg vet jeg kommer til å bli besatt :lol:

Likte sofaen, har lyst på en litt sprelsk farge selv, men vet ikke om samboer og jeg blir enige :sjenert: Han har sine tanker om innredning og jeg har mine, så det kan bli en utfordring ;)

Når flytter dere inn? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye lekkert på interiørfronten ja og veldig mange fristelser :jepp:

Det er en helt ny shoppingverden for meg det nå.. Har kjøpt bunker med interiørblader og bøker og sitter og drømmer meg bort..

Prøver å holde meg litt unna de dyreste møblene og designet da jeg vet jeg kommer til å bli besatt :lol:

Likte sofaen, har lyst på en litt sprelsk farge selv, men vet ikke om samboer og jeg blir enige :sjenert: Han har sine tanker om innredning og jeg har mine, så det kan bli en utfordring ;)

Når flytter dere inn? :)

:ler: Ja, det er lett å bli hekta! Hvilke interiørblader liker du? Her er favorittene Sköna Hem, Living etc og Elle Decoration UK. :)

Er nok litt heldig med at mannen og jeg har relativt lik smak. :) Sjelden vi er veldig uenige om valg av møbler. Og "småtteriet" legger han seg ikke borti (puter og pynt ;)), så der kan jeg få styre som jeg vil. :fnise:

Vi overtar 1. juli, så må vi male litt og ordne med gulvet i et par rom, og siden vi skal i et bryllup i månedsskiftet juli/august må vi være ferdiginnflyttet før det. ;) Når overtar dere? Tror jeg har lest det et sted, but I forget...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...