Gå til innhold

Bortevekkistan

*Joyce*

Anbefalte innlegg

Jeppjepp, første dag "alene" vel overstått. Levering i barnehagen gikk veldig fint - muligens fordi jeg kom samtidig med den ferske trebarnsmoren (der eldste er jevngammel med Turnerose) og så hvor mye mer styr det var med en ettåring i tillegg til baby? :fnise: Det gikk ihvertfall overraskende greit. Litt senere våget meg ut på tur med en venninne som også er i permisjon (med en 7 mnd gammel baby), og overdrev muligens litt, for bekkenet var ikke helt venner med meg på slutten av turen. Men Maiblomsten sov fint og lenge i vogna og det var godt å komme seg ut en tur. :) Det eneste jeg har å innvende er at det blåste noe avsindig til tider! Sånn at jeg tror vogna hadde veltet om jeg ikke hadde holdt i den. :sjokkert:

Sliten nå, men det er vel nesten bare å forvente. Har akkurat dusjet sånn at jeg ikke trenger å styre med det på morgenen. Satser nok på samme opplegg i morgen - at jeg står opp litt før Turnerose og før mannen drar på jobb, så jeg får ammet litt før Turnerose våkner og krever sitt. Men jeg har store ambisjoner om å sove litt på dagtid i morgen, da. :ler: Ellers fikk jeg mannen til å hente iherb-pakke med flere Luna bars på posten i sted, det er kjekt å ha som nødproviant! :jepp:

Nå har Maiblomsten sovet i en liten evighet, så jeg er spent på hvordan natta blir... Håper ikke jeg blir sittende med en lys våken baby. :tunge1: Men jeg tror hun straks våkner nå, klar for å tanke opp for natta, tipper jeg. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så god Turnrose er mot lillesøsteren sin :hjerte:

Godt du ringte sykehuset og fikk en sjekk i helgen, heller ringe en gang for mye er min leveregel på det punktet. Infeksjoner i de traktene er skrekken her, gikk på hestekur selv etter en utskrapning pga mistanke om infeksjon selv om alt av blodprøver var fine.. Håper det ordner seg uten antibiotika for din del :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så god Turnrose er mot lillesøsteren sin :hjerte:

Godt du ringte sykehuset og fikk en sjekk i helgen, heller ringe en gang for mye er min leveregel på det punktet. Infeksjoner i de traktene er skrekken her, gikk på hestekur selv etter en utskrapning pga mistanke om infeksjon selv om alt av blodprøver var fine.. Håper det ordner seg uten antibiotika for din del :klem:

Usj, hestekur høres ikke gøy ut! :riste: Nei, er vel ikke det stedet man helst vi ha infeksjoner...

Turnerose er i ferd med å bli en super storesøster! :jepp:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er skikkelig fjernt å gå ned type en kilo i døgnet selv om jeg spiser som en hest og ikke akkurat er forsiktig med snopet for tiden. :fnise: Har gått ned litt saktere denne gangen enn hva jeg gjorde med Turnerose (da var jeg vel nede i pregravid-vekt i løpet av en drøy uke), men har vel tatt av rundt 2/3 av de 13-14 kg jeg la på meg så langt. La på meg litt mer denne gangen også, et par kilo mer enn sist. Håper resten går greit av. :) Amming var effektivt for meg sist. I dag fikk jeg dessuten gifteringen på rett finger igjen, så vannet forsvinner, også. Akkurat det tok lang tid med Turnerose, men da hadde jeg også myyye mer vann i kroppen enn hva jeg har hatt denne gangen. Glad for det, det er helt greit å slippe tømmerstokkankler i sommer. :fnise:

I dag har jeg sovet med Maiblomsten (eller Snorkfrøken, som jeg også kaller henne - hun sover så mye!) og ellers tatt det veldig piano. Utrolig deilig! Var såååå trøtt i natt da lillesnuppa var våken for pupping, og sov som en stein i dag morges. Så jeg trengte vel litt ekstra søvn. Burde egentlig ta en tur i butikken før mannen og Turnerose kommer hjem, men får se om jeg gidder. ;) Nå sover hun så søtt i slyngevugga at jeg ikke vil forstyrre henne foreløpig, ihvertfall.

Spesielt med han som tente på seg selv utenfor Tinghuset... Kan bli interessant å høre mer om motiv etterhvert. Kjenner at det er veldig greit å ikke bo i sentrum lenger nå om dagen. :Nikke:

Men nå får jeg gå og rydde litt på kjøkkenet mens jeg har armene ledige. Akkurat det å bøye seg ned for å ta ut av oppvaskmaskinen funker dårlig med baby på magen. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snorkfrøken :rodmer:

Leste akkurat om episoden utenfor Tinghuset, og det eneste jeg tenkte var "oki, det var da også en ting å gjøre" :sprettoy:

Jeg frykter forresten tømmerstokkankler til sommeren :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snorkfrøken :rodmer:

Leste akkurat om episoden utenfor Tinghuset, og det eneste jeg tenkte var "oki, det var da også en ting å gjøre" :sprettoy:

Jeg frykter forresten tømmerstokkankler til sommeren :sjenert:

Leste at det muligens var en desperat sosialklient... Stakkars. :( Må være rimelig desperat for å gjøre noe sånt.

Jeg hadde tømmerstokkankler halve sommeren i 2009, det tok virkelig evigheter før vannet var ute av kroppen etter at Turnerose ble født! Overlevde jo det også. ;) Men foretrekker vel normale ankler, ja. Håper du slipper unna! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, i morgen blir det pavlova! :ler: Jeg prøver på nytt, blir litt overrasket om det er en baby som vil ut i morgen igjen. :fnise: Marengsen står i ovnen nå, så blir det eggekrem av plommene, som jeg blander med "vanlig" krem. Og jordbær og mango og kanskje pasjonsfrukt? :sikle:

Vi skal til en vennefamilie i morgen, det blir bra, tror jeg. To andre familier kommer også, så det blir tre unger til som er ca jevnaldrende med Turnerose, en som er like gammel som lillesøster, en ettåring og en på 9 mnd. :tommelsmil: Sånn typisk spleiselag der alle tar med noe - liker sånt! Vi stiller med pastasalat og nevnte pavlova. Supert for Turnerose at det skjer litt i morgen siden barnehagen er stengt på fredag. Hun kan lett kjede seg litt når det blir sånne langhelger, og det skjønner jeg jo.

Jeg tror kanskje jeg har døpt lillesøster Snorkfrøken her i boka, jeg, altså. I stedet for Maiblomsten... Hun sover og sover! Skikkelig uvant, for Turnerose var jo absolutt ikke noen sovebaby. Spent på hvor lenge det varer. ;) Lillesnuppa har jo selvsagt våkenperioder også, men Turnerose sov jo uhyre sjeldent lenger enn 45 min i slengen, så dette her er luksus! Nå har hun sovet i halvannen time, tror jeg. Og man får jo gjort en hel del på en time. :Nikke:

Jeg må vel snart en tur på butikken for å sikre meg kremfløte. Typisk en ting som blir utsolgt før 17. mai. Og jordbær. Det øvrige skal vi nok klare å få tak i senere i dag. Mulig det blir en tur på SmartClub, vi får se. :)

Endret av *Joyce*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snorkfrøken :hjerte:

Veldig søtt :rodmer: (Må venne meg av med Maiblomsten, bare :fnise: )

Var nettopp på butikken her hjemme, fullt opp av både kremfløte og jordbær, enn så lenge i hvert fall :gjeiper:

Kos dere i morgen! Høres skikkelig fint ut :jepp: Måtte le litt av kommentaren om pavlova=fødsel :briller:

--

helgen var litt intens ja :sovne: Veldig mye halloi og leven- slik det skal være. Måtte bare ta noen gode lurer med jevne mellomrom :sjenert:

Melder meg inn i klubben med frykt for tømmerstokklegger... :eeeh:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama

Gratulerer så mye med Snorkfrøken, høres ut som om du nyter dagene! :blomst:

Så fint at fødselen gikk så bra! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rhubarb og Alabama: :klemmer:

Nå har dagene gått, gitt! :) Vi hadde en fin 17. mai, var flott å være sammen med andre barnefamilier for Turneroses del. Snorkfrøken var litt urolig, sikkert fordi det var mye lyd og mange mennesker. Men hun sov leeenge i slyngevugga da vi kom hjem. Har vært godt å være hjemme, også, men helgen har kanskje vært litt i overkant lang for Turnerose. Hun var veldig klar for barnehagen i dag. ;)

I dag har dagen forsvunnet - jeg la meg ned for å amme Snorkfrøken etter at vi hadde levert i bhg, og sovnet visst. Våknet først rett før kl 13. Utrolig deilig. :fnise: Nå er det snart tid for middagslaging og sånt, mannen henter i bhg på vei hjem. Litt godt å være "alene" hjemme igjen etter helgen... :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har dagen forsvunnet - jeg la meg ned for å amme Snorkfrøken etter at vi hadde levert i bhg, og sovnet visst.

:fnise:

Høres godt ut, og kanskje litt nødvendig også? Ser for meg mange sånne "små pauser" i hverdagen, om jeg får en sover, da :gjeiper:

Håper barnehagen var en suksess i dag, man skal ikke undervurdere gleden av hverdager.

:klemmer: på deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise:

Høres godt ut, og kanskje litt nødvendig også? Ser for meg mange sånne "små pauser" i hverdagen, om jeg får en sover, da :gjeiper:

Håper barnehagen var en suksess i dag, man skal ikke undervurdere gleden av hverdager.

:klemmer: på deg

Veldig godt, ja. Veldig greit å kunne sove litt på dagen når nettene blir litt korte! Krysser fingrene for at du får en sover! :jepp:

Barnehagen var suksess! Hun ville gjerne dit i dag også, men spurte da vi leverte hvorfor hun måtte være "alene i barnehagen sammen med de voksne". Hehe. Hun var dog enig i at det ville være litt kjedelig å være hjemme sammen med Snorkfrøken og meg.

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er familiesmykket mitt bestilt! :hoppe: Det ble det jeg linket til tidligere. Gleder meg til å få det! Håper det kommer frem til bursdagen min om et par uker.

Snorkfrøken ligger passende nok og sover i slyngevugga. :fnise: Jeg sitter og later meg i stolen... :sjenert: Men har ikke egentlig så veldig dårlig samvittighet, i går ble det både yoga og gåtur. Merker det fortsatt i bekkenet hvis jeg overdriver, så i dag synes jeg faktisk at jeg har lov til å ta det litt rolig. :)

Turen i går gikk til senteret, vi måtte bytte en bok Turnerose fikk i gave, en bukse Snorkfrøken fikk og se etter bukser til meg. Fikk nemlig tips om at disse buksene er godt egnet til post-gravide mager fra en venninne. :ler: Så da ble det sånne på meg, bare i litt mørkere variant. Veldig behagelige! Og deilig å ha på seg noe annet enn mammabukser, selv om jeg har gått med "under magen-variantene" som ikke føles mammabukse-aktige.

Nå har jeg meldt Snorkfrøken på babysvømming! Og skal sende mail om at vi vil være med på en medisinsk studie vi fikk tilbud om å ha henne med på. Går på bronkiolitt/astma/eksem/allergi hos barn. Tenker som så at siden vi har den typen plager på begge sider av familien, er det sikkert ikke så dumt å få sjekket litt. Jeg er jo atopiker, mannen hadde atopisk eksem som barn (har vokst det av seg), vi har begge pollenallergi, det er astma på begge sider m.m. Det eneste ubehaget det innebærer for Snorkfrøken er to blodprøver med 18 mnd mellomrom, og det tenker jeg at hun skal kunne overleve. Også synes jeg sånt er litt spennende!

Også burde jeg vel gjøre litt husarbeid... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke dumt å være med i en studie når det er såpass lite ubehag for Snorkfrøken :Nikke:

Og babysvømming! Det har jeg tenkt at vi må bli med på også. Var dere på det med Turnerose?

Husarbeid er det ikke noe hastverk med ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke dumt å være med i en studie når det er såpass lite ubehag for Snorkfrøken :Nikke:

Og babysvømming! Det har jeg tenkt at vi må bli med på også. Var dere på det med Turnerose?

Husarbeid er det ikke noe hastverk med ;)

Jepp, vi var på babysvømming med Turnerose, og hun går fremdeles - bare at det nå kalles småbarnssvømming. ;) Veldig godt fornøyd med stedet der vi går, flinke instruktører, også er det basseng med delvis UV-rensing, dvs minimalt med klor. :tommelsmil: Hun er veldig trygg i vannet, og storkoser seg på bading! :)

Jeg ønsker meg vaskehjelp. ;) Eller kanskje aller helst ryddehjelp... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ligger Snorkfrøken på fanget mitt i bare body og sokker. Det er så varmt! Ikke at jeg klager, altså. ;) Jeg gjør sommerforberedelser og har akkurat handlet badedrakt (forhåpentligvis litt slankende for bolledeigmagen med svart, enkel badedrakt :tunge1:) og på eBay. :tommelsmil: Liker at neglelakkene fra Zoya er uten formaldehyd og andre skumle saker. Takk for tips til Honesty! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint å kunne hjelpe! :) Jeg er ikke den største lakkfantasten, men de 4-5 jeg har fra Zoya er virkelig unike i at de er kremete og dekker med 1-2 strøk, samt at de holder relativt lenge.

Her er det fortsatt ikke knallvarmt, men det hindrer ikke folk i å gå i shorts og t-skjorte. Mens jeg gikk tur med hund og vogn med votter på, for å skjerme meg mot trekken. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld, men jeg fniser litt hver gang jeg leser "bolledeigmage" :fnise:. Husker godt den konsistensen der, ja... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...