Gå til innhold

Damer med høyere utdanning enn mannen

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

En sjelden svale her og :hallo:

Samboeren har ikke høyere utdanning, jeg har lengre akademisk utdanning (6 år foreløpig men planene er å få litt til). Men det fungerer utmerket. Vi ler jo litt at jeg har nok høyere utdanning for hele familien :)

Faglig sett diskuterer jeg selvfølgelig ikke så mye med ham, men om han hadde hatt høyere utdanning i et annet fag, kunne vi jo likevel ikke ha så mange faglige diskusjoner. Noen ting er ganske spesifiske. Samtidig stiller jeg meg like uvitende over det han driver med, så undring og respekt der er gjensidig.

I tillegg er det ikke noe problem å diskutere alt annet spennende, om det er filosofi eller samfunn eller politikk. Vi er litt forskjellige, han er mer praktisk, jeg er mer teoretisk, men vi utfyller hverandre faktisk.

Vi har like verdier og er enige at den dagen vi får barn, skal de ha utdanning, så vi er enige der. I tillegg har han ikke noe problem med å vise interesse for det jeg setter pris på.

Jer er selv litt bokorm, liker å gå på kunstutsillinger og besøke for eksempel opera eller ballett. Alt dette har samboeren min ikke noe problem med å bli med på. Han har kanskje ikke hatt noe bakgrunn med moderne kunst fra før av, men han er typen som er ganske åpen for nye ting og liker å gi det meste en sjans. På samme måten blir jeg med på ting han er interessert i.

Jeg kan prate og forklare i galleriene, han lærer meg ting og hjelper meg med ting som han kan (det han driver med, friluftsliv, osv). Faktisk, han har lært meg utrolig mye om mange ting, og fått meg til å sette pris på ting jeg kanskje ikke var så opptatt med før.

Så jeg synes det fungerer helt utmerket. :)

Endret av mrs_bond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har høyere utdanning enn min kjære og tjener også litt bedre enn ham. Det utgjør ingen problemer her i gården ihvertfall.

Kan jo også si at jeg ser veldig opp til ham selv om han ikke har høyere utdannelse. Han er utrolig flink til det han holder på med og jeg er rett og slett stolt over hva han har klart å utrette - på tross av at han ''kun'' har allmennfaglig utdanning fra videregående.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...