Klematis Skrevet 14. mai 2009 #21 Del Skrevet 14. mai 2009 (endret) Jøss, en skjelden svale. 90% av kvinner foretrekker menn med høyere eller like lønn , status og anseelse. Menn som "gifter seg opp" i det hierarkiet har enten vært sammen med jenta siden før hun ble utdannet (de stillte likt i ungdommen) eller har andre kvaliteter som veier opp. (Meget kjekk, dyktig sjekker eller utstyrt som en hest). Alternativt kommer fra en respektert familie. So how am I doing....2 av 3 rette Jada, den kvinnelige legen kan forelske seg i lastebilsjåføren, det har bare ikke skjedd enda. Noensinne..... En svale til her! Tror ikke vi er så sjeldne som du tror Vi fant hverandre etter vi begge var ferdige med utdanning og i jobb. Har samme (høye) grunnutdanning, men jeg har tatt 4 år mer enn han etter den. Han er kjekk nok, men ikke 'smashing' og ingen av de andre punktene dine stemmer Endret 14. mai 2009 av Klematis Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Papirkurven Skrevet 14. mai 2009 #22 Del Skrevet 14. mai 2009 (endret) Hvor har jeg ? Jeg skrev Jeg faller for litt laidback fyrer, og de jeg har falt for av den typen har ikke hatt noen høyer utdanning..... Men er smarte og gode og sexy.... men dumper meg med at vi er "forskjellige" etter kort tid.. så har ikke hatt noen lange forhold me disse... De to lange forholdene jeg har hatt har vært med gutter jeg har gått på studiet sammen med. OK, jeg leste det sånn at du "faller for menn uten utdanning, (altså) litt slappe fyrer" og etter å ha lest tråden fikk jeg den oppfatning at det var den gjengse mening. Beklager, jeg misforsto. Mener fremdeles det samme, vet at det faktisk finnes folk som tenker slik, men om det ikke gjelder deg, så er jo et bra Ser egentlig ikke noe galt i å falle for denne typen menn, men dumt at det viser seg at dere er på forskjellig mentalt nivå. Kan like gjerne være alderen det går på, kanskje "laidback typer" som er litt eldre passer bedre fordi de er mer moden? Det funka for meg ihvertfall Endret 14. mai 2009 av Papirkurven Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 14. mai 2009 #23 Del Skrevet 14. mai 2009 men hvordan kan man få en mann uten utdanning til å ha tro på at forholdet med en dame med høy utdanning og god økonomi kan vare? At jeg ikke bare er ute etter en elsker og morsom flørt? For det er jo sånn det har startet, og da er jeg ikke klar for den seriøse praten, og de spør alltid om jeg er ute etter kjæreste og ærlig som jeg er sier jeg " at jeg har det veldig bra som singel, men om jeg møter den rette så"... men så blir det bare starten..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_mann_* Skrevet 14. mai 2009 #24 Del Skrevet 14. mai 2009 men hvordan kan man få en mann uten utdanning til å ha tro på at forholdet med en dame med høy utdanning og god økonomi kan vare? At jeg ikke bare er ute etter en elsker og morsom flørt? For det er jo sånn det har startet, og da er jeg ikke klar for den seriøse praten, og de spør alltid om jeg er ute etter kjæreste og ærlig som jeg er sier jeg " at jeg har det veldig bra som singel, men om jeg møter den rette så"... men så blir det bare starten..... Menn gjør seg som regel mer attraktive en de er . Les lyver på seg tig for å øke sjangsen. Noen utgir seg for å være piloter for å dra en ONS. Kanskje du skulle sosse ned til ting får satt seg. Ikke skremme de bort med fancy titler. Er du høyesterettsadvokat så kan du kalle deg saksbehandler, blir ikke løgn det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TS Skrevet 14. mai 2009 #25 Del Skrevet 14. mai 2009 Er ikke alle spørsmål som kan besvarer ærlig med et ja eller nei, en mann som ikke klarer å få mer kompliserte svar enn "ja" eller " nei" er ikke noe for meg unasett, da er jeg heller singel og kjærring Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_anja_* Skrevet 14. mai 2009 #26 Del Skrevet 14. mai 2009 (endret) Det er jo du som tillegger menn den elendige egenskapen å ikke takle at kvinnen har høy utdannelse. Jeg liker menn jeg. Og jeg tror de liker kvinner både med høy og lav utdannelse. Dvs jeg vet de gjør det. Det skulle tatt seg ut det å ta høy utdannelse var synonymt med å gå av markedet. Men merkelig nok så finner også kvinner med både mastergrad og doktorgrad seg kjærester. Endret 14. mai 2009 av vimse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TS Skrevet 14. mai 2009 #27 Del Skrevet 14. mai 2009 jeg har vel bare ikke møtt den rette da;) men helt seriøst, så hadde det vært fint med tips om hva som kunne gjort en mann uten utdanning mer trygg på meg neste gang jeg dater en;) .... må man vente leeeeeeeenge med å ha sex? Synes i tilfelle det er synd... er jo en veldig viktig ting å finne ut av om man matcher på Å lyve på yrket gjør jeg ikke, men jeg kan jo droppe å svare på lønn - men da vil de kansje tro jeg tjener mer enn jeg gjør? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Complex Skrevet 14. mai 2009 #28 Del Skrevet 14. mai 2009 (endret) - Ikke skryt om utdanningen din - Ikke skryt ang lønnene din Kan være feil, men for meg høres det ut som du er veldig opphengt i dette med utdanning og lønn, og da er det ikke rart de blir skremt bort egentlig. - Når han spør hva du gjør "Jeg jobber som xxx" "du da?" blablabla "åh så spennende, trives du i jobben" Synes det er rart noen er så rett fram på å spørre om hva du tjener. Men vet ikke hvordan du svarer nå jeg. Bare svar rett fram "Jeg tjener xxx!" Ferdig med den saken.. Mitt beste tips, prøv å ikke heng deg opp i det med penger, utdanning, yrke ol! Ang sex Jeg lå med min nåværende type veldig tidlig, kanskje litt vel for tidlig Altså, jeg tror ikke helt på den "man MÅ vente så og så lenge" Se ann situasjonen og hva du føler blir rett for deg! Og IKKE svar "..Jeg trives veldig godt som singel, men møter jeg mister perfekt, kan det jo være da vettu" På spørsmål angående forhold. Svar litt mindre skremmende, hadde en fyr sagt dette til meg hadde jeg løpt! "Hmm, jeg er vel ikke helt på desperat jakt nei, hehe, men hadde jo vært veldig kjekt å møte en da:)" Feks, litt mindre skremmende Endret 14. mai 2009 av Complex Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Complex Skrevet 14. mai 2009 #29 Del Skrevet 14. mai 2009 Ok, her er min mening: Basert på det TS skriver så virker hun som ei utrolig søt jente. Det er nesten litt synd at hun ikke faller for menn med høy utdanning, siden jeg (bortsett fra at jeg har høy utdanning) har de kvalitetene hun ser etter, og hun har de kvalitetene jeg ser etter (og vi er omtrent like gamle). Vi kunne jo ha blitt det perfekte paret. :rødme: Hehe, se TS, der er mann til deg, ta han du Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TS Skrevet 14. mai 2009 #30 Del Skrevet 14. mai 2009 ...lurer litt på hva det er jeg har skrevet som får meg til å virke søt? Og jeg er ikke opphengt i utdanning og lønn, de som stiller spørsmålet når det blir snakk om hva jeg gjør. De fire siste årene har jeg vært (mer eller mindre) singel og venninnene mine har kommet med kommentarer som "er han smart nok for deg da?" når jeg forteller hva gutten gjør.... Og de ER smarte, de kan kanskje ikke navnet på ALLE miniseterne eller 20 deisgnerene, men de er kjappe i replikken og får meg til å le...sukk...og så tar det slutt. Jeg er vel en håpløs opptimist som ikke er villig til å slakke på kravene Kan godt være min drømmeprisn er høyt utdannet, men de froskene jeg har kysset de fire siste åren har stort sett ikke hatt det.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 14. mai 2009 #31 Del Skrevet 14. mai 2009 ...lurer litt på hva det er jeg har skrevet som får meg til å virke søt? Det er totalinntrykket av det du skrev som fikk meg til å trekke den konklusjonen. Både måten du skriver på og hva du skriver. Altså: du er tydeligvis ganske smart, men du er likevel undrende i steden for dømmende og bedrevitende. Så måten du skrev det første innlegget på synes jeg var litt søtt, uten at jeg trakk den konklusjonen første gang jeg leste det. Du skriver at du faller for litt laidback menn som ikke nødvendigvis har noe særlig utdanning, selv om alle venninnene dine har høyere utdanning, og du skriver at du vil heller ha en partner som er smart og gode og sexy. Det synes jeg er søtt. Du skriver også at du ikke har noe hastverk med å finne mannen din selv om du har fylt 30, og at du har det bedre singel enn i et halvgodt forhold. Det synes jeg også er litt søtt og du virker seriøs på en positiv måte. Men det som fikk meg til å trekke konklusjonen at du faktisk ER søt, det var da en fyr her inne kalte deg for ei kjærring fordi du ikke svarte ja eller nei, og så svarte du med et oppriktig svar uten å slenge noe ikke noe dritt tilbake. Så på bakgrunn av det så synes jeg du virker veldig søt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vimse Skrevet 14. mai 2009 #32 Del Skrevet 14. mai 2009 Tråden er ryddet, se Kvinneguidens regler. vimse-mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
robotkalle Skrevet 14. mai 2009 #33 Del Skrevet 14. mai 2009 Herregud, alle kvinner som vil ha en mann, får seg en mann. Basta. Kvinner som ikke får seg en mann, er det noe galt med. Skaplesber, eller så ønsker de seg ikke mann. Selv de feiteste kvinnene kan få seg mann. Selv kvinner med råtne tenner, får seg mann. Selv kvinner med hår fra fitta til ansiktet og snurrbart får seg mann. Selv kvinner med ølmage får seg mann. Det fins ingen kvinne som ikke er frivillig single. Sånn er livet. Kvinner som ikke får seg mann, og som hevder det er pga høy utdannelse, ljuger. Det er ikke pga høy utdannelse, men fordi dette er kvinner som er nødt til å ha alt fra øverste hylle. Utdannelsen er ikke årsaken, men symptomet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stjernedryss Skrevet 14. mai 2009 #34 Del Skrevet 14. mai 2009 Kvinner som ikke får seg mann, og som hevder det er pga høy utdannelse, ljuger. Det er ikke pga høy utdannelse, men fordi dette er kvinner som er nødt til å ha alt fra øverste hylle. Utdannelsen er ikke årsaken, men symptomet. Sant det, men har man ikke følelser for en fyr blir det rart å bli sammen med han. Så lenge det er mer lukrativt å være singel enn kjæreste så forblir man jo singel, men det betyr jo ikke at man ikke er misunnerlig på de som er i lykkelige forhold. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TS Skrevet 14. mai 2009 #35 Del Skrevet 14. mai 2009 Det er totalinntrykket av det du skrev som fikk meg til å trekke den konklusjonen. Både måten du skriver på og hva du skriver. Altså: du er tydeligvis ganske smart, men du er likevel undrende i steden for dømmende og bedrevitende. Så måten du skrev det første innlegget på synes jeg var litt søtt, uten at jeg trakk den konklusjonen første gang jeg leste det. Du skriver at du faller for litt laidback menn som ikke nødvendigvis har noe særlig utdanning, selv om alle venninnene dine har høyere utdanning, og du skriver at du vil heller ha en partner som er smart og gode og sexy. Det synes jeg er søtt. Du skriver også at du ikke har noe hastverk med å finne mannen din selv om du har fylt 30, og at du har det bedre singel enn i et halvgodt forhold. Det synes jeg også er litt søtt og du virker seriøs på en positiv måte. Men det som fikk meg til å trekke konklusjonen at du faktisk ER søt, det var da en fyr her inne kalte deg for ei kjærring fordi du ikke svarte ja eller nei, og så svarte du med et oppriktig svar uten å slenge noe ikke noe dritt tilbake. Så på bakgrunn av det så synes jeg du virker veldig søt. Happy.gif Takk, var veldig hyggelig skrevet - DU virker veldig smart og god;) he he Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TS Skrevet 14. mai 2009 #36 Del Skrevet 14. mai 2009 Herregud, alle kvinner som vil ha en mann, får seg en mann. Basta. enig der, men nå har vel ikke alle kvinner som mål å finne en mann, men MANNEN og da er det greit å få noen tips på veien.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
robotkalle Skrevet 14. mai 2009 #37 Del Skrevet 14. mai 2009 enig der, men nå har vel ikke alle kvinner som mål å finne en mann, men MANNEN og da er det greit å få noen tips på veien.... Hjelper ikke på noen annen måte, enn på humøret. Det er personligheten din som avgjør om du finner MANNEN, da noen har en personlighet som krever mer av en mann for at det skal være MANNEN. Og det er det ingen tips som hjelper på, det du føler, det føler du nok uansett hvor mange psykologer som har en teori om hva grunnen bak kan være. Men: et tips kan kanskje være ærlighet ovenfor seg selv? Brutal ærlighet? Som f.eks at om du har ønsker som krasjer, f.eks om du ønsker å gifte deg med en som er like gammel som pappaen din, men samtidig ønsker en du kan integrere i venneflokken uten at noen leer på øyelokket, da sliter du. Om du ønsker en rik mann som foreldrene dine er fornøyde med, mens du vanligvis tenner på litt fucka fattigslasker, da sliter du. Men når du blir oppmerksom på det, kan du kanskje gjøre et valg? K.a.n.s.k.j.e? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Numi* Skrevet 14. mai 2009 #38 Del Skrevet 14. mai 2009 Godt at samboeren min ikke lar seg "skremme" av høyere utdannede jenter, ellers hadde vi nok ikke vært samboere. Men noen vil kanskje si at siden jeg er en god del år yngre så teller det ikke i like stor grad eller? jeg er heller ikke ferdig med graden min ennå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TS Skrevet 14. mai 2009 #39 Del Skrevet 14. mai 2009 Har nok ingen ønsker som krasjer nei, har ingen "liste" med krav, famile og venner som bare vil mitt beste. Tipsene jeg ønsket her var fra damer med høyere utdanning som er sammen med menn uten, for å høre om de har erfaringer med om det kan skape problemer... og jeg tror man kan lære av andres erfaringer og dermed utvikle seg som menneske Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Numi* Skrevet 14. mai 2009 #40 Del Skrevet 14. mai 2009 Jeg kan ikke skjønne at det skal bli noe problemer ut av det, hvis man da ikke går inn for å lage problemer ut av det? Jeg og min kjære har mange felles interesser. Utdanning er noe vi ikke har til felles. Men det enser vi ikke en tanke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå