Gjest Gjest Skrevet 14. mai 2009 #1 Del Skrevet 14. mai 2009 Faller oftest for menn uten noe særlig utdanning, litt slappe fyrer, men det varer aldri lenge (enten føler jeg etterhvert at de virker litt dumme, eller så gjør de de slutt fordi de sier at vi er "forskjellige" uten å utdype det) Jeg og alle mine venninner har høy utdanning (minst master) og de som er i forhold har menn som også har høy utdanning... etter å ha lest tråden om hva menn med høy utdanning synes, så begynner jeg nesten å lure på om jeg ikke kommer til å finne meg noen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TS Skrevet 14. mai 2009 #2 Del Skrevet 14. mai 2009 denne skulle vært postet under Samliv og relasjoner........ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_anja_* Skrevet 14. mai 2009 #3 Del Skrevet 14. mai 2009 (endret) Tror ikke du skal være redd for at høyt utdannede menn ikke vil ha deg. Det stemmer ikke med min erfaring, og heller ikke med andre menn som har svart i den tråden du sikter til. Endret 14. mai 2009 av vimse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klematis Skrevet 14. mai 2009 #4 Del Skrevet 14. mai 2009 Jeg har høyere utdannelse enn mannen (som selv har høy utdannelse). Så vidt jeg vet har han ingen problemer med det, men han synes nok innimellom det er litt kjipt å tjene mindre enn meg. Selv om han kun har innrømmet dette en gang etter at jeg spurte. Men det 'ordner' seg vel etter hvert, menn 'pleier' jo å få høyere lønnsvekst enn damer over tid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_mann_* Skrevet 14. mai 2009 #5 Del Skrevet 14. mai 2009 Kona har høyere utdanning en meg innenfor skolefag, men jeg er teknisk utdannet og tjener mer. Skulle ønske hun tjente mer en meg men det kommer aldri til å skje innenfor det kommunale lønnsystemet. Hadde vært hyggelig å BLI forsørget en gang. Kanskje ikke forsørget med at partneren "trakk sin egen vekt". Har jeg aldri opplevd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Utdannet mann Skrevet 14. mai 2009 #6 Del Skrevet 14. mai 2009 (endret) Til ts: Menn med høy utdannelse går typisk etter damer med høy utdannelse når de er unge. Etterhvert oppdager de at utdannelse ikke spiller så stor rolle og da søker de i et bredere lag. Det burde ikke være vanskelig å finne noen, men du bør ikke vente for lenge. Det er ikke akkurat underskudd av høyt utdannede damer i 30-årene på diverse nettsjekkesteder. At du ikke har behov for en mann som er "bedre" enn deg og du kan se opp til på alle mulige måter, er en god egenskap som antagelig vil gjøre at du lykkes. Mange damer opprettholder sine urealistiske krav helt til den biologiske klokken ringer. Endret 14. mai 2009 av vimse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TS Skrevet 14. mai 2009 #7 Del Skrevet 14. mai 2009 Jeg har absolutt behov for å se opp til en partener! Men det har da ingenting meg utdannelsen hans å gjøre Tenker ikke over at jeg faktisk har høy utdanning, har så morsom utdannelse og jobb men merker at enkelte menn fort spør meg om lønn når jeg nevner yrke.... Har ikke hastverk med å finne mannen min heller selv om jeg har fylt 30 - bedre singel enn i et halvgodt forhold Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest emmeline Skrevet 14. mai 2009 #8 Del Skrevet 14. mai 2009 Jeg har høyere utdannelse enn samboeren min, og også en noe bedre betalt jobb. Det har ikke bydd på noen problemer foreløpig. Han er ikke en person som føler seg truet av noe sånt. Tror bare han er stolt av meg. Jeg tror absolutt at du kan finne en like høyt eller høyere utdannet mann enn deg! Tror det beror mest på tilfeldigheter i hvem man møter jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TS Skrevet 14. mai 2009 #9 Del Skrevet 14. mai 2009 Jeg er ikke ute etter en mann men like høy eller høyere utdanning, de har jeg merkelig nok draget på..... men det er ikke de jeg faller for Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inx Skrevet 14. mai 2009 #10 Del Skrevet 14. mai 2009 Faller oftest for menn uten noe særlig utdanning, litt slappe fyrer, men det varer aldri lenge (enten føler jeg etterhvert at de virker litt dumme, eller så gjør de de slutt fordi de sier at vi er "forskjellige" uten å utdype det) Jeg og alle mine venninner har høy utdanning (minst master) og de som er i forhold har menn som også har høy utdanning... etter å ha lest tråden om hva menn med høy utdanning synes, så begynner jeg nesten å lure på om jeg ikke kommer til å finne meg noen? Jeg har bare en bachelor, men jeg tror ikke det ville hindret meg i bli sammen med en dame med mastergrad - så lenge hun ikke selv la stor vekt på dette. Jeg er generelt lite glad "skryte" mennesker, både menn og kvinner Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest emmeline Skrevet 14. mai 2009 #11 Del Skrevet 14. mai 2009 Jeg er ikke ute etter en mann men like høy eller høyere utdanning, de har jeg merkelig nok draget på..... men det er ikke de jeg faller for Da kommer du til å finne en som aksepterer at du er høyere utdannet enn han, de finnes garantert der ute. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_anja_* Skrevet 14. mai 2009 #12 Del Skrevet 14. mai 2009 (endret) Til ts: Menn med høy utdannelse går typisk etter damer med høy utdannelse når de er unge. Etterhvert oppdager de at utdannelse ikke spiller så stor rolle og da søker de i et bredere lag. Det burde ikke være vanskelig å finne noen, men du bør ikke vente for lenge. Det er ikke akkurat underskudd av høyt utdannede damer i 30-årene på diverse nettsjekkesteder. At du ikke har behov for en mann som er "bedre" enn deg og du kan se opp til på alle mulige måter, er en god egenskap som antagelig vil gjøre at du lykkes. Mange damer opprettholder sine urealistiske krav helt til den biologiske klokken ringer. Enig i at utdannelse ikke trenger å bety noe. Det jeg er uenig i er at alle høyt utdannede, intelligente menn alltid vil ha en kvinne som er lavere utdannet. Min erfaring er at de tvert imot vil ha intelligente kvinner, utdannelsen spiller ikke så stor rolle som du sier. Altså spiller det ikke noen stor rolle at hun har høyere eller like høy utdannelse som han heller. Jeg sier ikke at det at man vil dama skal være lavere utdannet er et fenomen som ikke finnes, men jeg tror det finnes i liten grad. En av grunnene er at intelligente menn ofte foretrekker intelligente kvinner, og de takler da også fint at hun har høy utdannelse. Endret 14. mai 2009 av vimse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_mann_* Skrevet 14. mai 2009 #13 Del Skrevet 14. mai 2009 Jeg har høyere utdannelse enn samboeren min, og også en noe bedre betalt jobb. Det har ikke bydd på noen problemer foreløpig. Han er ikke en person som føler seg truet av noe sånt. Tror bare han er stolt av meg. Jeg tror absolutt at du kan finne en like høyt eller høyere utdannet mann enn deg! Tror det beror mest på tilfeldigheter i hvem man møter jeg. Jøss, en skjelden svale. 90% av kvinner foretrekker menn med høyere eller like lønn , status og anseelse. Menn som "gifter seg opp" i det hierarkiet har enten vært sammen med jenta siden før hun ble utdannet (de stillte likt i ungdommen) eller har andre kvaliteter som veier opp. (Meget kjekk, dyktig sjekker eller utstyrt som en hest). Alternativt kommer fra en respektert familie. So how am I doing....2 av 3 rette Jada, den kvinnelige legen kan forelske seg i lastebilsjåføren, det har bare ikke skjedd enda. Noensinne..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest emmeline Skrevet 14. mai 2009 #14 Del Skrevet 14. mai 2009 Jøss, en skjelden svale. Nå ligger vi ikke så ulikt da, han har yrkesfag med påbygging, mens jeg har bachelor. Jeg tjener 25.000 mer enn han i året. Vi ble sammen før jeg begynte på min utdannelse. Tror det er sant som du sier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TS Skrevet 14. mai 2009 #15 Del Skrevet 14. mai 2009 Jada, den kvinnelige legen kan forelske seg i lastebilsjåføren, det har bare ikke skjedd enda. Noensinne..... Det her sikker skjedd, men lurer på om han taklet det? Om det er utdanningen som gjør at mennen jeg faller for mener at vi er "forskjellige"... spør her fordi jeg ikke har fått noen forklaring fra dem... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Papirkurven Skrevet 14. mai 2009 #16 Del Skrevet 14. mai 2009 (endret) TS: Jeg synes det er rart at du konkluderer at menn med lav utdanning er "litt slappe fyrer". Personlighet og utdanning har ikke alltid den sammenhengen. Det finnes maaaaaaaaaaaaaaaaaange høyskole- og universitetsstudenter der ute som rett og slett "tar fag" bare fordi de ikke gidder å jobbe og heller lever på lånekassa! Diskuterte dette i går og her er vi enige om at det er dumt at flere og flere ser på håndverksutdanning/yrkesutdanning som lavstatus, og at høy utdanning er det eneste akseptable. Tenk da, om 10-20 år har alle høyere grader, kan fikse sin egen pc og vet alt om samfunnsøkonomi o.l., men alle do er tett, elektriske anlegg brannfarlig og det er ikke mulig å få en hårklipp lenger. De få med yrkesutdanning (alle de slappe karene) kommer til å tjene DRITBRA, mens de med master i barkebillevitenskap og sosialantropologisk samfunnsøkonomisk politikkstyring kommer til å sitte hjemme og slite på arbeidsledighetstrygd. For meg har ikke utdanning noe med personlighet å gjøre. Har vært sammen med en IT-mann, skikkelig slappfis og totalt uvitende mht. kvinner, mens IT-mannen jeg er sammen med nå er den mest omsorgfulle og engasjerte fyren jeg har møtt. Har også vært sammen med en elektriker, fantes ikke slapp i det hele tatt! Men folk blir kanskje litt motløs når de oppdager at de er dømt på forhånd pga. skolegang? Endret 14. mai 2009 av Papirkurven Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 14. mai 2009 #17 Del Skrevet 14. mai 2009 Jeg tror at man søker noen med ca. samme verdensbilde og syn på ting som en selv. Jeg har selv høyere utdanning enn mannen (jeg har doktorgrad, han har master), men han tjener dobbelt så mye som meg, fordi det ikke alltid er sånn at antall år betyr antall kroner i lønningsposen. Men vi har begge jobber som er "mer enn bare en jobb", og som gir oss noe faglig, utover bare penger. Det er viktig for meg, og jeg tror også for ham. Jeg tror at dersom en mann er trygg nok på seg selv, oppfatter han ikke damer med høyere utdanning enn seg selv som en trussel av noe slag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Complex Skrevet 14. mai 2009 #18 Del Skrevet 14. mai 2009 Jeg har en bachelorgrad (snart) og han sluttet på skolen etter vgs. For oss betyr det absolutt ingenting. Han pleier å spøke med at det er jeg som skal ta vare på han, og når vi får barn blir han hjemmepappa, mens jeg er karrierekvinne! Fordi typen min ikke har utdanning er han absolutt ikke sløv og giddaslaus fyr. De første årene etter jeg er ferdig er det nok han som tjener mest av oss to. Tror at når man først forelsker seg betyr det svært lite hva slags utdanning man har. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TS Skrevet 14. mai 2009 #19 Del Skrevet 14. mai 2009 Hvor har jeg konkluderer at menn med lav utdanning er "litt slappe fyrer" ? Jeg skrev Faller oftest for menn uten noe særlig utdanning, litt slappe fyrer Jeg faller for litt laidback fyrer, og de jeg har falt for av den typen har ikke hatt noen høyer utdanning..... Men er smarte og gode og sexy.... men dumper meg med at vi er "forskjellige" etter kort tid.. så har ikke hatt noen lange forhold me disse... De to lange forholdene jeg har hatt har vært med gutter jeg har gått på studiet sammen med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_mann_* Skrevet 14. mai 2009 #20 Del Skrevet 14. mai 2009 Det her sikker skjedd, men lurer på om han taklet det? Om det er utdanningen som gjør at mennen jeg faller for mener at vi er "forskjellige"... spør her fordi jeg ikke har fått noen forklaring fra dem... Mannen med "lege lastebilsjåfør scenarioet her". Bare for å ta det, jeg kjenner til tilfeller hvor kompiser med yrkesbakgrunn (tømrer/elektriker) har truffet ei dame på byn å blitt med hjem. På spørsmålet om det blir noe mer har jeg hørt de si at "hun er jo (en eller annen høy utdanning)". Hun er nok for bra for meg. De har da blitt fortalt at hun er jo en super dame, bra dame osv. men de har alikevel droppet det. Og grunnen er enkel. Det at kvinner velger opp eller likeverdig er noe gutter veit, det er podet inn fra barnsben av. Man forventer ikke at forhold hvor jenta er overlegen i lønn og status skal funke over tid. Hvorfor er Siv jensen singel?? hvorfor var Celina Middelfart singel så lenge. Jo, de finner ingen som matcher (lik eller opp). De færreste gutter vil prøve å sjekke opp legedama hvis venninna er sykepleier. Menn er nemlig ikke redd for kvinner med penger og makt, kvinner tror det. Men det stemmer ikke, men de veit at det er bortkastet tid. Dette er noe kvinneorganisasjonene vil nekte kategorisk for, de vil gjerne ha menn inn i typiske kvinneyrker med lav anseelse. Gutta nekter deriomt fordi de veit at det betyr å redusere egen verdi på kjønnsmarkedet. Hvor attraktiv er en singel 35 årig barnehageassisten eller hjelpepleier!? Ingeniøren vil kapre alle de "fine" damene. Fordi damene veit at med ingeniøren blir det fine ferier, flott hus og ny bil. Og venninene blir misunnelige. Ok, dere kan la kritikken hagle ned nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå