Gå til innhold

"pappa, hva er incest?"


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest La Guapa

:(

Oh, skrekk og gru.....

Datteren til samboeren har lært å lese.

Hun er syv år og sluker alt hun kommer over.

Hun leser ofte 1. side på VG når vi er i butikken.

I helgen spurte hun hvordan drepte de mennene de to jentene i Baneheia...og hvorfor det!

Vi forsøkte å forklare uten å skremme.

Men hva om hun spør om hva incest er?????

Jeg er livredd for at hun skal begynne å fantasere rundt det!!!!

Hun er glad i oppmerksomhet og fantaserer mye.Hva hvis hun sier noe sånt om faren sin bare for å få en reaksjon fra en voksen.!!!!???

Hun har flere ganger kommet inn gråtende og påstått at de andre ungene på lekeplassen har prøvd å kvele henne etc.Hun vil hardnakket påstå dette selv om jeg har stått og observert dem på lekeplassen i det aktuelle tidsrommet dette skal ha skjedd.Etter en stund innrømmer hun at det bare er oppspinn.

Vi har hatt mange samtaler om viktigheten av å snakke sant, men det er ikke så lett med unger i den alderen.

Så derfor er den store angsten min at hun skal begynne å spekulere rundt dette.

Hva sier man til sine små-jenter om de spør??

Slik tidene er nå kan jo ikke en pappa ha jenta si på fanget etter at hun har vært i badet, eller være naken så hun ser ham eller noen av disse tingene som var så naturlig før.

Vi satt og snakket om dette i helgen med naboene.De som hadde døtre i huset hadde klare linjer på nakenhet osv...Fedrene tør ikke lenger.

Hva synes dere ?

Skal man forklare eller bortforklare????

:-? La Guapa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous
:(  

Vi satt og snakket om dette i helgen med naboene.De som hadde døtre i huset hadde klare linjer på nakenhet osv...Fedrene tør ikke lenger.

La Guapa

Hva er det fedrene ikke tør? Å være naken, å ha nakne barn rundt seg?

Synes dette høres helt tåpelig ut. Uansett kan jeg ikke se at det skulle være normalt for voksne eller store barn å gå nakne rundt..(om de ikke er på natursitstranda) :roll: Man vet da utmerket som voksen hvor grensene går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Det er mange menn som ikke tør bade sine egne barn, ta de på fanget mm.

Minnie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er noe det jeg og herrenge snakker om for tiden. Vi venter vårt første barn og er redd for hva som kan komme ut av munnen på en livlig fantasifull krabat.

Gjest skriver: "Uansett kan jeg ikke se at det skulle være normalt for voksne eller store barn å gå nakne rundt..(om de ikke er på natursitstranda) Man vet da utmerket som voksen hvor grensene går." sitat slutt

Der kan man bare se hvor forskjellig vi er. For meg er det natulig å gå naken rundt i de rette omgivelser, som feks. på hytta. Vet jeg ikke da hvor grensene går, elle mener du at jeg ikke kan gjøre dette når vi får barn?

Jeg har etterstrebet og brukt mange år for å få et tilnærmet normalt forhold til min kropp og ønker at mine barn skal få et helt natulig forhold til nakenhet og sin egen kropp.

Jeg oppsøker gjerne naturiststrender, noe jeg og ønsker å gjøre etter at mine barn har kommet til verden.

Men tenk deg at de kommer på skolen og sier at vi satt nakene alle sammen i svømmebassenget på hytta, Kan det ikke være grobunn for mistanker både den en og den andre vegen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest La Guapa

:(

Ett eksempel:

Situasjon : "sambo var i dusjen, og datteren som da var tre skulle også vaske håret, så jeg sendte henne inn sammen med ham "

Plutselig tar hun borti tissen hans og utbryter" så stor den er....smaker den godt?"

Sambo blir helt bleik, snubler ut av dusjen og etter det har datteren hans ALDRI sett ham naken.

TENK hvis hun hadde gjengitt dette i barnehagen etterpå.Jeg tør ikke tenke på konsekvensene det kunne ha fått.

Hun sammenlignet han vel bare med jevnaldrende smågutter i barnehagen og hvor hun fikk "smaker godt" fra aner vi ikke....men tenk over hva dette kan bli til når det gjenfortelles.

Etter dette ønsker vi virkelig ikke å provosere frem noe som kan misforståes med felles baderomsbesøk eller noe i den duren.

Derfor spørsmålet om å forklare incest eller ikke. :roll:

La Guapa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Poirot

Vet om en lite tass som satt og klatret på mormaors fang etter et bad. Han skulle klatre over skulderen hennes, og plutselig kom tissen hans borti mormors munn, noe han syntes var kjempegøy (hael familien satt i stua)

Foreldrene var rimelig raske til å forklare situasjonen for barnehagen neste dag....

Forøvrig må jeg si at noen av de beste minnene fra jeg var liten (6-7 år) var da jeg badet i badekaret og pappa satt ved siden av og vi tullet masse. Synd hvis folk ikke tør dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

fruenge- jeg ville tenkt meg nøye om før man nærmest tvinger sitt eget barn til å se mor og far gå nakne rundt på hytta. Jeg synes faktisk det høres vemmelig ut og vite at noen barn vokser opp med foreldre som har slike tilbøyeligheter.

Dette har ikke noe med å ha ett godt forhold til sin egen kropp å gjøre, det er bare vås. Det har derimot noe å gjøre med å ville vise seg fram. Hvis man vil gå på nudiststrender- helt greit men hold barna utenfor.

Når din datter kommer tilbake på skolen etter ferien og forteller at i din familie går alle nakne kan du regne med å ha barnevernet på døren din samme dag.

Minnie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Situasjon : "sambo var i dusjen, og datteren som da var tre skulle også vaske håret, så jeg sendte henne inn sammen med ham "  

Plutselig tar hun borti tissen hans og utbryter" så stor den er....smaker den godt?"  

Sambo blir helt bleik, snubler ut av dusjen og etter det har datteren hans ALDRI sett ham naken.  

TENK hvis hun hadde gjengitt dette i barnehagen etterpå.Jeg tør ikke tenke på konsekvensene det kunne ha fått.

Herregud, snakk om å overreagere! Kunne han ikke bare gitt henne et ok svar da? Noe a la "Jepp, den er stor fordi jeg er voksen, og nei, peniser har ikke noe særlig smak."

Når det gjelder ev konsekvenser i barnehagen, så bare slapp av. Der hører personalet mye rart fra ungene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot

Klart foreldre kan være naturister med sine egne barn!!!

Men synes nakenhet bør begrenses til visse soner, eks bading, stranda, dusj, skifting osv.

Barnevernet vet jo selvfølgelig at det finnes naturister, så tror nok Minnie overdriver her. Selv er jeg ikke naturist, men synes å kalle dette for "vemmelig" er lite respektfullt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Jeg synes det er vemmelig at voksne ikke kan kle på seg foran sine egne barn. Og når de serverer argumentet om at "vi vil at barna våre skal ha ett naturlig forhold til kropp" blir jeg litt småkvalm. Selvsagt kan man lærne bara og ha ett naturlig forhold til kroppen selv om man bruker klær til daglig. På stranda, baderommet ol. når det er naturlig og være naken er en helt annen sak- men å gå rundt naken hele dagen? :o

Perverst!

Minnie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest La Guapa

Jeg tror at fedre som ikke bor sammen med barnemoren også blir mere redd for å gjøre noe "feil".

Hvis forholdet til barnemoren er litt anstrengt fra før av skal det lite til.....

Jeg forstår alle fedre som er redde for å omgåes sine døtre svært godt.

Det er ikke lenge siden en far og en bestefar slapp ut av fengsel.De hadde sittet inne i flere år for påståtte overgrep.

Så viser det seg å være oppspinn av datteren/barnebarnet.

Det viser hva som kan skje.En hel familie og et lokalsamfunn-ødelagt.

Det er ikke dermed sagt at en går glipp av noe fordi en ikke kan fly rundt naken hele dagen. :hoho: Men det hadde vært fint å kunne slippe å være redd for å ha ungen sin på fanget rett etter hun kommer ut fra dusjen etc...

La Guapa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Jeg synes det er vemmelig at voksne ikke kan kle på seg foran sine egne barn. Og når de serverer argumentet om at "vi vil at barna våre skal ha ett naturlig forhold til kropp" blir jeg litt småkvalm. Selvsagt kan man lærne bara og ha ett naturlig forhold til kroppen selv om man bruker klær til daglig. På stranda, baderommet ol. når det er naturlig og være naken er en helt annen sak- men å gå rundt naken hele dagen?  :o  

Perverst!

Minnie

Forhåpentligvis jobber ikke du i barnevernet for du har da virkelig innsnevret syn på enkelte ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mine barn har et helt naturlig forhold til nakenhet, fordi det faller naturlig for oss å gå nakne hjemme, eller de er på badet når man dusjer, er på do osv.

Når det gjelder incest syns jeg at et barn på 7 år er stor nok til å få vite hva det er dersom hun spør. Med de rette ordene bør jo det gå helt greit... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke sånn at vi går nakne når som helst og hvorsomhelst. Det er når vi soler oss på hytta.

Og Minnie kom ikke til meg å si at jeg liker å vise frem kroppen min, du har lest mere enn enn innlegg fra meg før som burde gi det bedre viten enn dette.

Hvordan man får et bra forhold til kroppen sin er jeg enig i kommer an på mange ting, men å si at jeg er pervers fordi jeg tenker på å sole med uten klær på foran mine barn er å gå langt over streken.

Husk at det er dine tanker og fantasier som kommer frem og karakteriserer det som perverst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forklar henne hva det er dersom det kommer opp. En 7 åring er gammel nok til å forstå det. Det er vanskelig å snakke med unger om alt sånt. Men det må til. Vi snakket masse med våre både med baneheia, nå med Mia i Danmark og har og snakket om incest på deres intiativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest La Guapa

Det har nok ikke stått noe om Baneheia nå, nei.

Men det er nok en ting ungene snakker om ennå.

Krigen derimot ble vi grundig eksponert for,-hele tiden.Måtte forklare masse om den.Som de fleste andre foreldre.

Men det er mange andre saker barna ser når de er på butikken.Seksualmord, det ene mer bestialsk enn det andre.Og incest-saker.

Jeg synes det er mega-vanskelig.Sikkert fordi jeg ikke har noen garantier for hvordan hun oppfatter det.

Jeg er redd hun skal kanalisere inntrykkene hun får over i redsel for at det skal skje henne.Eller at det skal føre til fantasier om at det har skjedd!

-det siste er den største redselen.

Hun har som sagt en utrolig fantasi og ofte lyver hun om ting som kan være alvorlige!

La Guapa :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest La Guapa

Jeg kom nettopp på et eksempel til:

Situasjon: "barnemoren og hennes sambo sprang inn i butikken mens hennes datter og halvbror satt igjen i bilen"De så bilen hele tiden,den sto parkert to meter fra døren til butikken"

Etter to sek. kommer jenta springende inn,gråtende og påstår at en mann i bilen ved siden av har kledd av seg og "gjort ting"

Samboeren til barnemoren springer ut- fly forbanna for å ta ham på fersk gjerning.

I bilen ved siden av sitter en mann i bar overkropp.Med kone og tre barn!

:hoho::hoho: Jeg trenger vel ikke å si at det ikke ble noen politianmeldelse av dette.

Det viser bare hvordan ungene påvirkes av det de ser og hører.

La Guapa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja de løgnen er det jo verre med. Jeg slår knallhardt ned på lyging her i huset. Og det er ikke mange goder som vanker dersom de blir tatt i en løgn. Og i tilfellet ditt med at de andre har prøvd å kvele henne ville jeg nektet henne å gå ut til de andre, men måtte være alene i hagen eller inne i huset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...