Gjest Alabama Skrevet 12. mai 2009 #1 Del Skrevet 12. mai 2009 Skal ut på tur med ny scooter i dag, første gang jeg kjører i byen.. Tronheimsveien er da ikke noen motorvei eller motortrafikkvei, er det vel? Veien virker så innmari svær, med masse trailere og greier, og jeg er jo så liten på en scooter... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 12. mai 2009 #2 Del Skrevet 12. mai 2009 Trondheimsveien er fryktelig lang, det spørs hvilken del av veien du mener... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alabama Skrevet 12. mai 2009 #3 Del Skrevet 12. mai 2009 Nå føler jeg meg fryktelig teit. Det er sikkert opplagt at man kan kjøre scooter der, men kan ikke noen bare gi meg en bekreftelse på det. Ser jo at flere en innom og leser.. Nei, jeg tror bare jeg tar sjansen på å kjøre der uansett.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alabama Skrevet 12. mai 2009 #4 Del Skrevet 12. mai 2009 Fra Årvoll og nedover. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alabama Skrevet 13. mai 2009 #5 Del Skrevet 13. mai 2009 Fant ut at det ikke var lov til å kjøre der jeg hadde planer om å kjøre. Er nemlig 80-sone der. Men fra Rosenhoff og nedover tror jeg det er lov. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. mai 2009 #6 Del Skrevet 13. mai 2009 Fant ut at det ikke var lov til å kjøre der jeg hadde planer om å kjøre. Er nemlig 80-sone der. Men fra Rosenhoff og nedover tror jeg det er lov. Det er lov å kjøre scooter/sykle og tilogmed gå i hele Trondheimsveien, så vidt jeg husker. Det er bare motorvei som har et generelt forbud mot moped. Motorvei er den type vei man finner opp til Gardermoen eller ned til Svinesund. At en vei er firefelts gjør den ikke automatisk til motorvei, og fartsgrensen har ikke betydning for denne sakern. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Troyamin Skrevet 13. mai 2009 #7 Del Skrevet 13. mai 2009 Fant ut at det ikke var lov til å kjøre der jeg hadde planer om å kjøre. Er nemlig 80-sone der. Men fra Rosenhoff og nedover tror jeg det er lov. Ehh... Du har lov å kjøre i 80 sone med scooter....! Blir ikke automatisk motorvei da. Og så vidt meg bekjent er hele Trondheimsveien åpen for scooter og moped kjøring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå