Gå til innhold

Når skal man snu bilstolen?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Lurer på når det er vanlig å snu bilstolen til med kjøreretningen.

Jeg vet det er å anbefale at de sitter mot kj.retn. til de er 4 år, men min datter er 20 mnd, og det begynner å bli trangt til føttene hennes!

Når snudde du stolen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest sunshine-t

jeg har ikke noe svar til deg, men ville bare si det var godt spørsmålet kom! jeg har lurt lenge på dette selv, men hele tiden glemt å legge igjen spørsmål på kg :ler:

Kos,T.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har snudd de når de var på¨alder med din datter. Da ble det trangt, de ville se. Og de begynte å bli bilsyke av å sitte feil vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg ville egentlig ha latt min datter sitte bakovervendt så lenge som mulig,men desverre så gikk ikke det lenger enn 9 måneder...

grunnen til dette er at hun ble for stor til babysetet sitt,og det andre setet jeg har ikke er godkjent bakovervendt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Mine ble satt i bilstol framover fra de var ca 1 år. På den babybilstolen som vi har, står det også at den kan settes både foreover og bakover.

Barnestolene kan også stå bakover i baksetet. Vet det er mange som sier at barnet må være i framsetet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous
Mine ble satt i bilstol framover fra de var ca 1 år. På den babybilstolen som vi har, står det også at den kan settes både foreover og bakover.

Barnestolene kan også stå bakover i baksetet. Vet det er mange som sier at barnet må være i framsetet.

Vi MÅ ha setet i baksetet uansett hvilken vei det står. Kan ikke ha det framme pga airbag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et barn på 2 år som sitter forovervendt kan brekke nakken om en krasjer i 30 km/t. Mer skal det ikke til...

I Sverige er det påbudt å he barna bakovervendt til de er 3 år (om jeg ikke husker helt feil).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lilletroll

Datteren vår er snart to år, og hun sitter bakovervendt, og det skal hun gjøre en laaang stund til!! Tar INGEN sjanser på biltur, og så lenge vi har invistet i et sete som hun kan sitter bakover vendt lenge, så trenger vi jo ikke det heller. Synes egentlig det er en SKAM at sånne ting som sikkerhetsutstyr til barn i bil er så dyrt!!! Vi har kjøpt et AKTA sete, for de som lurer....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnestolene kan også stå bakover i baksetet. Vet det er mange som sier at barnet må være i framsetet. :)

Barneseter må ha trepunkts-sele, uavhengig om de står foran eller bak. Har du trepunkts-sele er det tryggeste stedet i bilen midt i baksetet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...