Gå til innhold

Bil på eu kontroll, men den er vrak


Gjest Gjest_gjest_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_gjest_*

bilen min er vrak. Dvs den står bare der, med skiltene på. Den er under forsikringsselskapets eiendom nå, i ogmed at det er etterforskning på saken.

Fikk brev om at den skal til eu kontroll i august, hva gjør jeg? Melder fra hvor? Og en annen ting, jeg betalte heller ikke årsavgiften på den, til tross for at den står med skilter. Fikk purring nå. Må den betales? Den er deres eiendom og jeg får ikke hentet den ut engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke noe fasitsvar på hva som er riktig, men jeg ville ringt forsikringsselskapet og hørt med de.

I så fall biltilsynet og/eller tollvesenet og hørt med de også i tilfelle du ikke får riktig svar fra en av de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Glør

Ring og dobbeltsjekk med forsikringsselskapet, men jeg regner med at du kan levere inn skiltene på den. Bilen kan jo fortsatt identifiseres via rammenummeret. Årsavgiften må du uansett betale, så lenge den hadde skilter på den 1.1.09, men eu-kontrollen vil automatisk falle bort, med en gang skiltene er levert på nærmeste biltulsyn/lensmannskontor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Ring og dobbeltsjekk med forsikringsselskapet, men jeg regner med at du kan levere inn skiltene på den. Bilen kan jo fortsatt identifiseres via rammenummeret. Årsavgiften må du uansett betale, så lenge den hadde skilter på den 1.1.09, men eu-kontrollen vil automatisk falle bort, med en gang skiltene er levert på nærmeste biltulsyn/lensmannskontor.

Hvis man leverer inn skiltene før 1. juli får man halvparten av årsavgiften refundert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Hvis man leverer inn skiltene før 1. juli får man halvparten av årsavgiften refundert.

Feil. Det hjelper ikke å levere inn skiltene. For å få tilbake halve årsavgiften må bilen vrakes innen 1. juli. Så lenge skiltene var på 1. januar 2009 må man faktisk betale årsavgift (om man da ikke vraker bilen innen henholdsvis 2. mars for å slippe aviften helt, eller 1. juli for å få halve tilbake.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Feil. Det hjelper ikke å levere inn skiltene. For å få tilbake halve årsavgiften må bilen vrakes innen 1. juli. Så lenge skiltene var på 1. januar 2009 må man faktisk betale årsavgift (om man da ikke vraker bilen innen henholdsvis 2. mars for å slippe aviften helt, eller 1. juli for å få halve tilbake.)

20. mars skulle det stå. Det var fristen for å betale årsavgift. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Feil. Det hjelper ikke å levere inn skiltene. For å få tilbake halve årsavgiften må bilen vrakes innen 1. juli. Så lenge skiltene var på 1. januar 2009 må man faktisk betale årsavgift (om man da ikke vraker bilen innen henholdsvis 2. mars for å slippe aviften helt, eller 1. juli for å få halve tilbake.)

20. mars skulle det stå. Det var fristen for å betale årsavgift. :)

Helt riktig. :)

Hvor lenge har bilen vært i forsikringselskapets hender? Fra før årskiftet? Uansett burde du fått lov av forsikringselskapet å hente ut skiltene. Problemet igjen, blir jo om du får vraket bilen før 1.juli...

Kan jeg spørre hvorfor forsikringselskapet har bilen? Har selv nettopp fått beskjed om at en ulykke som skjedde for ett (!) år siden ikke var min skyld. Og jeg får tilbakebetalt mine utgifter + renter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...