Gjest Gjest_Lisette_* Skrevet 11. mai 2009 #1 Del Skrevet 11. mai 2009 Jeg har ikke en bunad, og tviler på at jeg noen gang kommer til å få en. Bunader er flott å se på, men jeg føler ikke at det er verdt så mye penger og så mye styr som det er med vedlikehold/rengjøring osv. Ingen kritikk mot dere som bruker bunad altså! Det er bare ikke noe for meg. Om jeg noen gang skal ha en bunad så må det være når jeg er bitt lottomillionær og har så mye penger at kostnadene til en bunad blir for lommerusk å regne. Og samtidig kan jeg sende den til rens eller noe uten å telle på knappene om jeg har råd. Men hva kler vi oss i, vi som ikke har bunad? Særlig til 17. mai synes jeg det er litt vanskelig å finne noe som er fint nok og samtidig varmt nok. Bor langt nord i landet, så 17. mai er vanligvis en kjølig dag. I tillegg skal man jo ha gode sko sånn at man tåler å gå og stå litt. Rent praktisk hadde det vært deilig å ha på seg joggesko den dagen! Hva skal du ha på deg på 17. mai? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sandbekken Skrevet 11. mai 2009 #2 Del Skrevet 11. mai 2009 Ah.. jeg har samme "problemet" selv jeg pleier å bruke en sitt pen sommerkjole og gode balerinasko, om det er kaldt tar jeg på meg en tykk strømpebukse og/ eller en jakke over Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissStiles Skrevet 11. mai 2009 #3 Del Skrevet 11. mai 2009 Samme problemet her og. Jeg har ikke råd til å kjøpe meg noe nytt heller. Det blir nok skjørt og en topp eller sommerkjole. Se hvordan været blir først. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Muffinsdilla Skrevet 12. mai 2009 #4 Del Skrevet 12. mai 2009 En fin sommerkjole med en litt tjukk cardigan utenpå er veldig fint:) Jeg har bunad, men får ikke brukt den i år( har den ikke med på hybelen). Jeg tar på meg den fineste sommerkjolen min, og tar tights eller strømpebukse under, avhengig av været! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tar Skrevet 12. mai 2009 #5 Del Skrevet 12. mai 2009 før jeg kjøpte meg bunad gikk jeg alltid i kjole, sånn av typen "skikkelig men passe pyntet". jeg synes flaggets farger alltid er fint på 17 mai, men kanskje ikke alle på en gang:=) rødt/hvitt eller blått/hvitt. mange går jo igså i penbukse og blazer. fint det og. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Lille_* Skrevet 16. mai 2009 #6 Del Skrevet 16. mai 2009 Jeg har ikke bestemt meg, men jeg skal enten gå med svart dressbukse som er 3/4 dels lang, hvit tunika, svart blazer, svarte sko og blått siljesjal med hvite prikker eller svart kjole med litt hvitt, som er tynn og lett og luftig, rødt belte, svart bolero og svarte espadrillos. I tillegg øredobber og sånn, men jeg har ikke bestemt meg enda. Jeg må se hva som passer best. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest-jente Skrevet 16. mai 2009 #7 Del Skrevet 16. mai 2009 Pleier å ha på en enkel kjole, gjerne litt sommerlig. Synes det er viktig å være pyntet på 17. mai Må være litt mer "elegant" enn by-antrekk... Kjøpte faktisk en skikkelig søt kjole i dag, hvit og enkel. Og hva oppdaget jeg når jeg kom hjem, kjolen strøket og skal prøve til sko... Den var gjennomsiktig bak !!!! Var IKKE det i butikken, da ville jeg aldri kjøpt den! Usikker på hva jeg skal gjøre. Gjør det noe om trusen synes bitte litt ? En venninne mener det bare er litt sexy, men vet ikke jeg Hmmm Hva synes dere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 16. mai 2009 #8 Del Skrevet 16. mai 2009 Du har ikke en hudfarget truse da? Venninnen min brukte det når hun giftet seg nylig (hun hadde hvitselskapskjole, ikke vanlig brudekjole). Ellers ville jeg brukt en hvit boxer:) God 17.mai!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inx Skrevet 16. mai 2009 #9 Del Skrevet 16. mai 2009 Jeg har ikke en bunad, og tviler på at jeg noen gang kommer til å få en. Bunader er flott å se på, men jeg føler ikke at det er verdt så mye penger og så mye styr som det er med vedlikehold/rengjøring osv. Ingen kritikk mot dere som bruker bunad altså! Det er bare ikke noe for meg. Om jeg noen gang skal ha en bunad så må det være når jeg er bitt lottomillionær og har så mye penger at kostnadene til en bunad blir for lommerusk å regne. Og samtidig kan jeg sende den til rens eller noe uten å telle på knappene om jeg har råd. Men hva kler vi oss i, vi som ikke har bunad? Særlig til 17. mai synes jeg det er litt vanskelig å finne noe som er fint nok og samtidig varmt nok. Bor langt nord i landet, så 17. mai er vanligvis en kjølig dag. I tillegg skal man jo ha gode sko sånn at man tåler å gå og stå litt. Rent praktisk hadde det vært deilig å ha på seg joggesko den dagen! Hva skal du ha på deg på 17. mai? Ahh, så enkelt dette er. Ettersom jeg skal i et grillparty blir det ikke dress, men en "pen" les dyr dongeri bukse og en eller annen skjorte... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inx Skrevet 16. mai 2009 #10 Del Skrevet 16. mai 2009 Pleier å ha på en enkel kjole, gjerne litt sommerlig. Synes det er viktig å være pyntet på 17. mai Må være litt mer "elegant" enn by-antrekk... Kjøpte faktisk en skikkelig søt kjole i dag, hvit og enkel. Og hva oppdaget jeg når jeg kom hjem, kjolen strøket og skal prøve til sko... Den var gjennomsiktig bak !!!! Var IKKE det i butikken, da ville jeg aldri kjøpt den! Usikker på hva jeg skal gjøre. Gjør det noe om trusen synes bitte litt ? En venninne mener det bare er litt sexy, men vet ikke jeg Hmmm Hva synes dere? Det kommer ann på hvor gjennomsiktig den er, om den bare er bittelitt gjennomsiktig i det rette lyset og i riktig synsvinkel etc. så er det bare sexy. Om den er så gjennomsiktig at det virker "opplagt" at du vil vise frem undertøyet ditt så er det over kanten sexy heh, synes nå jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bond Skrevet 16. mai 2009 #11 Del Skrevet 16. mai 2009 Tråden er ryddet iht KGs regler. mrs_bond, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pjukset Skrevet 16. mai 2009 #12 Del Skrevet 16. mai 2009 Jeg skal ha på meg sorte tights/singlet med en fargerik tunika med sko som matcher. Very nais Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Numi* Skrevet 16. mai 2009 #13 Del Skrevet 16. mai 2009 (endret) slenger vel på meg kjolen jeg kjøpte til nyttårsaften ifjor. Synes den passer like fint nå. Kjøpte en veldig fin en på Mango. Gullbeige sateng med svart blondestoff over. Med svart trenchcoat og noen pumps blir det fint, tenker jeg. Edit: Nå skal det sies at jeg heller ikke har noe som helt ønske om å ha bunad, uansett hvor billig det hadde vært. Morsommere å kunne kle seg litt forskjellig hvert år ja. Endret 17. mai 2009 av *Numi* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 16. mai 2009 #14 Del Skrevet 16. mai 2009 Skal ha på skiklær og gå på toppen av Hardangerjøkulen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Lillemor_* Skrevet 17. mai 2009 #15 Del Skrevet 17. mai 2009 Jeg hadde heller ikke råd til bunad, så jeg har designet (og sydd) min egen "festdrakterstatning" med ull-cape, som jeg bruker på 17. mai (og alle andre festdager), så jeg vet alltid hva jeg skal ha på meg. Da bruker jeg bare drakten når det varmt, og slenger på meg capen når det er kjølig. Egentlig veldig morsomt, for "alle" lurer på hvilken drakt jeg har. Den er ikke bunadslik, så alle ser at det ikke er en bunad, og den er ikke festdraktslik, så alle ser at det ikke er en vanlig festdrakt, men likevel er den så spesiell at "alle" lurer på hva slags drakt det er... Og når det gjelder sko, er drakten så lang at jeg kan bruke tøfler hvis jeg har lyst, ingen vil se det uansett... Men normalt bruker jeg vanlige høyhælte når det er pent vær, og støvletter når det er kaldt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Grafica Skrevet 17. mai 2009 #16 Del Skrevet 17. mai 2009 Jeg går for pen kjole med en cardigan eller tykt sjal over. I år er det en prikkete femtitallskjole med en tynn, sort langermet bolero, gode wedgeheels-sko og tyn strømpebukse med søm bak Tror det blir varmt i år, så trenger ingen jakke. Deilig ute nå hvertfall! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_meg_* Skrevet 21. mai 2009 #17 Del Skrevet 21. mai 2009 slenger vel på meg kjolen jeg kjøpte til nyttårsaften ifjor. Synes den passer like fint nå. Kjøpte en veldig fin en på Mango. Gullbeige sateng med svart blondestoff over. Med svart trenchcoat og noen pumps blir det fint, tenker jeg. Edit: Nå skal det sies at jeg heller ikke har noe som helt ønske om å ha bunad, uansett hvor billig det hadde vært. Morsommere å kunne kle seg litt forskjellig hvert år ja. er det fortsatt inn med spisse pumps, eller er det kun runde pumps det går i for tiden.? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Numi* Skrevet 21. mai 2009 #18 Del Skrevet 21. mai 2009 er det fortsatt inn med spisse pumps, eller er det kun runde pumps det går i for tiden.? Ser mange folk rundt om med spisse pumps. Selv liker jeg ikke spisse sko uansett type, så jeg gikk for avrundede pumps med kraftig hel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 21. mai 2009 #19 Del Skrevet 21. mai 2009 Gullbeige sateng med svart blondestoff over. Med svart trenchcoat og noen pumps blir det fint, tenker jeg. Høres veldig vinter, julebord, kveldsantrekk-aktig ut. generelt synes jeg ingenting om å bruke svart på nasjonaldagen, jeg synes det er respektløst med sorgfargen på den dagen. Samme med veldig veldig korte skjørt og mye naken hud. Pent, stilrent og tekkelig synes jeg er greit på 17. mai, hvis man ikke har bunad. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 21. mai 2009 #20 Del Skrevet 21. mai 2009 er det fortsatt inn med spisse pumps, eller er det kun runde pumps det går i for tiden.? spisse pumps er ut. selger iallefall aldri det lenger. hilsen fra populær skobutikk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå