Gå til innhold

Hvem har størst seksualdrift, menn eller kvinner?

Gjest anonym

Hva tror du?  

1. 1. Hva tror du?

• Menn har størst seksualdrift
      22
    • Kvinner har størst seksualdrift
      17

Anbefalte innlegg

Gjest stine38

Dette er visst en debatt som dukker opp på dette forumet, og det finnes ville påstander fra begge leire.

Her kan du stemme hva du TROR, og hvis du svarer og påstår at du VET, må du oppgi kilde til informasjonen. Det må være en SERIØS vitenskapelig undersøkelse som ligger til grunn, av et NØYTRALT medium. Nei, ELLE og Vogue teller IKKE som nøytrale medier. VG, Dagbladet, og enhver annen avis teller selvsagt heller IKKE som SERIØSE.

Nå blir denne pollen selvsagt også preget av at den finner sted i et "ikke-nøytralt" forum for kvinner på internet. Derfor er den også kun representativ for denne gruppen. De få menn som er medlemmer i så stort mindretall at de ikke gjør noen forskjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest stine38

Vær vennlig å gi en begrunnelse for svaret ditt, ellers blir undersøkelsen tømt for mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embla s

Jeg tror at noen kvinner har høyere seksualidrift enn noen menn og motsatt. Tror også det varierer med alder, livsfase og livsomstendigheter, etc etc.

også VET jeg at personers seksualdrift varierer. Må jeg oppgi kilde for den påstanden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embla s

næh, dette blir nok for uvitenskaplig, så jeg trekker denne påstanden! Jeg kan intet bevise!! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Poirot

Embla, nå har du ødelagt hele den vitenskapelige undersøkelsen fordi du ikke har oppgitt kilde.

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenter/Kvinner!!!!!!!!!!!!!!

Det blir rett og slett rørende naivt når dere "fortvilt" prøver å argumentere med at kvinner har større drifter enn menn. At hederlige untak fra regelen gjelder er selvfølgelig flott, men jenter dere har fortsatt langt igjen.....Det er mulig at mange av dere som er aktive her på Kvinneguiden representerer den "mere aktive delen" av hunnkjønnet, men her taler jeg for majoriteten av mannekjønnet, og jeg har snakket med mange; jenter dere har fortsatt lenge igjen før dere er like kåte som oss (dvs ikke bare i tanke men i handling). Beklager jenter, det er mange plasser dere er kommet etter (også innen for seksualitet), men her klarer dere ikke å konkurere med oss gutta, beklageligvis (menn skulle gjerne sett at det jeg forfekter er tull, men stikker vi fingeren i jorden er det dessverre jeg som har rett). 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir rett og slett rørende naivt når dere "fortvilt" prøver å argumentere med at kvinner har større drifter enn menn. At hederlige untak fra regelen gjelder er selvfølgelig flott, men jenter dere har fortsatt langt igjen.....Det er mulig at mange av dere som er aktive her på Kvinneguiden representerer den "mere aktive delen" av hunnkjønnet, men her taler jeg for majoriteten av mannekjønnet, og jeg har snakket med mange; jenter dere har fortsatt lenge igjen før dere er like kåte som oss (dvs ikke bare i tanke men i handling). Beklager jenter, det er mange plasser dere er kommet etter (også innen for seksualitet), men her klarer dere ikke å konkurere med oss gutta, beklageligvis (menn skulle gjerne sett at det jeg forfekter er tull, men stikker vi fingeren i jorden er det dessverre jeg som har rett). 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embla s

DonPedro, Maiken: Ja jeg har sviktet vitenskapen *hyyl* hadde alle vært som meg ville vi fortsatt hatt sånne løpebiler som i Fred Flintstone (kul tanke egentlig :wink: )

Goggen: Tullball!!! Ta et ungt, nyforelsket par: Sex morgen, middag, kveld og litt imellom. Begge parter er like ivrige. Det er ingen myte, spør hvem som helst!!

Se på paret 6-7 år etter: 5 barn i enhver tenkelig alder/fase som konen skal ordne opp med i tillegg til at hun skal planlegge suprise-bursdagsfest for mannen (som alltid jober overtid), middag de neste 10 årene, etc etc i tillegg til at hun skal skjøtte sin egen underbetalte, men meget slitsomme jobb... + at mannen har gitt opp personlig hygiene og skifter aldri underbukser etc.. Dårlig med libido der i gården..

Så får konen seg en ung og viril elsker og vips! masssssse libido!!

Jaja, satt på spissen (og ikke selvopplevd, for Gudsskyld)!! men allikevel!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvom det sikkert er store individuelle forskjeller vil jeg tippe at menn har den største sexualdriften før fylte tyve og mellom førti og seksti mens

kvinner mellom tretti og førti og etter seksti.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Goggen, jeg tror faktisk at mye av grunnen til at mange jenter/kvinner ikke er så aktive, eller vil fremstå som kåte, er mange års negativ påvirkning når det gjelder vår seksualitet. Kvinner skal ikke være kåte og villige sånn helt uten videre, for da er vi nemlig billige og horete og det som verre er. Og sånn er det ennå! Og kvinner selv er kvinner verst - de som er raskest ute med å fordømme jenter som gjerne tar for seg av gutta, er de andre jentene....

Ville du selv forresten hatt en kjæreste som har vært veldig aktiv og utpå livet seksuelt, med mange partnere før deg?

Det er liksom ikke "fint" for ei jente å være kåt vet du, og selv i et fast forhold kan dette sitte igjen i henne.. så hun er ikke nødvendigvis noe mindre kåt, hun tør bare ikke vise det fordi hun er redd du skal synes hun er billig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

For meg er svaret på dette spørsmålet så opplagt at jeg synes

nesten hele problemstillingen er latterlig.

I alle sammenhenger synes jeg at alle tegn tyder på at menn har

større seksualdrift enn kvinner (unntatt noe få år rundt

30-års alderen).

1. Det er flere kvinnelige prostituerte enn menn. Ut fra en

tilbud-etterspørsel tankegang betyr det at menn har større behov

enn kvinner.

2. Kiosker har flere blader som appelerer til menn enn til kvinner.

Det er fordi menns behov er større og dermed er tilbudet større.

3. På sjekkesteder har jeg fortsatt inntrykk av at mennene er mere

aktive enn kvinnene.

4. Både internasjonale undersøkelser og

undersøkelser her på KG viser at menn tilfredstiller seg selv

adskillig oftere enn kvinner.

5. Psykologiske undersøkelser viser at menn tenker oftere

på sex enn kvinner. Hvis jeg husker riktig så tenker menn i

20 årsalderen på sex ca. 4 ganger i timen menns kvinner ligger

nærmere 2 ganger i timen. Ved tredveårsalderen tenker kvinner

på sex ca. 3 ganger i timen mens menn ligger noe under dette.

6. I vitsetegninger og i alle andre sammenhenger så blir det ofte

spilt på at menn tenker nesten bare på sex. Tilfeldig? Neppe!

7. Man snakker oftere om at menn bare er på jakt etter "en ting" enn

at man sier det samme om kvinner. Tilfeldig? Neppe!

Dokumentasjon? Det er ikke vanskeligt å finne men på

meg virker det så opplagt at jeg ikke vet om jeg vil

bruke tid på det....

Og å danne seg et representatativt inntrykk

ved å spørre her på KG har jeg liten tro på:

Gjennomsnittsalderen på de som leser KG er nære

den alderen der kvinner er mest lystne (29år) og

de som leser "Seksualitet" er trolig blandt de av KGs

lesere som er mest interessert i sex.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager jenter, det er mange plasser dere er kommet etter (også innen for seksualitet), men her klarer dere ikke å konkurere med oss gutta,

Er det en konkurranse??? :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Anonymous
Hvem som har størst sexdrive av menn og kvinner:

D kommer pinadø an på mannen det!!!! :sjarmor:

Hva mener du med det? Kommer det mere ann på mannen enn på

kvinnen?

Er det mannens ansvar både å ha lyst selv og å sørge for at kvinnen

har lyst, og at både hun og han får mest mulig ut av det slik at de

begge får lyst senere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Latterlig greie egentlig dette, fordi det er veldig individuelt. Men jeg har kun møtt EI jente som har holdt følge med meg på det seksuelle plan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Arrg... ble provosert!

Det blir rett og slett rørende naivt når dere "fortvilt" prøver å argumentere med at kvinner har større drifter enn menn. At hederlige untak fra regelen gjelder er selvfølgelig flott, men jenter dere har fortsatt langt igjen.....

Ta ikke alle under en kam!! snakk for deg selv og dine egne erfaringer.

Det er veldig individuelt fra person til person uavhenig av hvilket kjønn man har.

Noen gutter er mere aktive enn andre, og det finnes faktiske jenter som også har til tider store drifter, det kommer helt an på tid og sted, og hvordan familiesituasjonen forløper seg.

Alle mine venninner sier de er mere aktive enn sine menn, vi er i alder fra 25-38. Vi får altfor lite sex!!!! samtlige av oss har faktisk også invistert i vibrator/dildo.... fordi vi føler vi får for lite sex(må ha det, bare MÅ ha det).

Sorry her ligger det ikke noen beviser for mitt innlegg.... men slik er det bare!!!

Hilsen lillemor.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...