*Numi* Skrevet 4. juli 2009 #61 Del Skrevet 4. juli 2009 Takk for hjelpen dere, ikke meningen å spore av her! Jeg fikk bare bruke drama, det gikk jo an på ett vis OT igjen, men måtte bare svare, selv om det kanskje var litt seint. Du kan bruke "play" i den sammenhengen. "Play" og Spel går gjerne for det samme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Monica1968 Skrevet 4. juli 2009 #62 Del Skrevet 4. juli 2009 Jeg snakker norsk, engeksk, spansk, tysk og turist-fransk(dvs. nok til å føre en alminnelig samtale, men ikke noe mer enn det). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjertesukka Skrevet 5. juli 2009 #63 Del Skrevet 5. juli 2009 vi dont pei får paraply ...charterferie Lisbeth (...Get it?) Liten avsporing, men jeg måtte se programmet bare på grunn av denne setningen. Og jeg må si at jeg er imponert over tross alt flytende, hjemmesnekra engelsk. Litt moro må man ha, men vil ikke si at det viktigste er å bli forstått, som sikkert mange vil hevde. Lurer forresten på om folk (som ikke snakker norsk) forstår hva hun sier? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yggdrasil Skrevet 5. juli 2009 #64 Del Skrevet 5. juli 2009 Jeg snakker norsk (selvfølgelig), engelsk flytende (ja, faktisk), noe fransk, kan holde igang en enkel samtale. Litt spansk, italiensk og tysk - men her forstår jeg mye mer enn jeg kan snakke selv. Håper på å lære meg russisk ordentlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Danny Skrevet 15. juli 2009 #65 Del Skrevet 15. juli 2009 التراسل الفوري من بغداد والدردشة تعليم الكلام النرويجية Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 16. juli 2009 #66 Del Skrevet 16. juli 2009 Snakker og skriver flytende norsk og dansk. Er født og oppvokst i begge land. Ellers er jeg passe god i engelsk. Tysk og fransk kunne jeg på videregående, men har glemt det meste nå... For noen år siden prøvde jeg meg på esperanto, men har også glemt det meste der...var egentlig veldig gøy med esperanto, og veldig lett å lære!!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gal_dame Skrevet 19. juli 2009 #67 Del Skrevet 19. juli 2009 Snakker vel strengt tatt bare norsk og engelsk, men forstår litt (og kan noen gloser) tysk, japansk (thanks to anime) og svensk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LilBlossom som ikke er logget in Skrevet 31. juli 2009 #68 Del Skrevet 31. juli 2009 Norsk, nederlandsk (dog noe rustent), engelsk (ja, like bra, om ikke bedre enn en innfødt. Og det er ikke skryt eller være selvgod) Forstår selvsagt dansk og svensk, men sliter litt med det. Kan forstå litt tysk og fransk. Ellers er jeg veldig flink i 1337 sp33k. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 2. august 2009 #69 Del Skrevet 2. august 2009 التراسل الفوري من بغداد والدردشة تعليم الكلام النرويجية ok here goes.... det er mange aar siden jeg studerte arabisk, men du er fra bagdad og leste norsk der..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lilleGrethe Skrevet 29. august 2009 #70 Del Skrevet 29. august 2009 Norsk morsmål Engelsk flytende (har bodd i England i tilsammen 5 år, jobbet på engelsk i nesten 4 år, studert i 1 år). Snakker svensk, men ikke perfekt - bruker det i jobben, og kommuniserer greit. Men de vet jeg er norsk. Dansk er greit skriftlig, men jeg sliter med å forstå det på telefonen, spesielt når de begynner med tall. Lærer nederlandsk (kan lese det meste, forstår enkle samtaler, snakker litt, men ikke helt korrekt) Hadde tysk på skolen, men der er det meste glemt. Det er 9 år siden jeg sluttet med tyskundervisning, og har ikke fått brukt det noe særlig siden det. Men det hjelper å ha kunnet det når jeg lærer nederlandsk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Melchizedek Skrevet 29. august 2009 #71 Del Skrevet 29. august 2009 Norsk ( Morsmål ) Engelsk Tysk Italiensk Svensk Dansk Litt Fransk og Spansk Noe Russisk og Islandsk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Caylee Skrevet 29. august 2009 #72 Del Skrevet 29. august 2009 Jeg snakker norsk (morsmål) Jeg kan snakke litt engelsk, men skjønner språket veldig bra når andre snakker det. Jeg er veldig dårlig til å lære nye språk, så jeg sliter veldig med å snakke og skrive engelsk rett når det gjelder grammatikk osv. Jeg prøvde meg på spansk i 8 men bytta fordi det var alt for vanskelig. Jeg sliter også ganske med nynorsk på skolen. Liker nok norsk best jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 1. september 2009 #73 Del Skrevet 1. september 2009 Er det så mange som kan svensk her? Hvordan klarer dere å skrive ordentlig svensk uten å blande med norsk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luda Skrevet 4. september 2009 #74 Del Skrevet 4. september 2009 (endret) Innlegget er endret iht KGs regler. For annonsemuligheter kontakt salgsavdelingen. Phaedra, mod Endret 16. september 2009 av Phaedra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. september 2009 #75 Del Skrevet 5. september 2009 Norsk, engelsk og tysk. Veldig fornøyd med de språkene, har kjempenytte av tysk i mange sammenhenger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. september 2009 #76 Del Skrevet 9. september 2009 Jeg har nettopp googlet ham, og lest litt om ham. Jeg tror at han, i likhet med mange her inne i denne tråden, må ha en ganske ukritisk definisjon på hva det innebærer å snakke et språk flytende. Man kan ha et godt ordforråd og holde i gang en relativt flytende samtale om bestemte emner uten at det betyr at man behersker språket flytende. For å være flytende skal man i prinsippet være i stand til å uttrykke seg tilnærmet korrekt og presist i en hvilken som helst sammenheng uten større anstrengelse, med minst mulig aksent. Dette er noe som krever lang og intensiv trening, og det er rett og slett ikke sannsynlig at han har evnen til å beherske hele ti språk flytende med mindre han har oppholdt seg over en viss periode i land hvor disse ti språkene snakkes. Og når det gjelder de andre 49 språkene, så er "å gjøre seg forstått" et veldig løst begrep. Jeg ville nok for eksempel klare å bestille mat eller spørre om veien på tysk, men jeg ville aldri klart å føre en samtale om været, fotball eller politikk. Så, jeg er skeptisk. Med denne definisjonen av flytende, vil jeg absolutt si at det er mange nordmenn født av norske foreldre og oppvokst i Norge som slett ikke snakker norsk flytende... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elbereth i.i. Skrevet 9. september 2009 #77 Del Skrevet 9. september 2009 Jeg snakker norsk og engelsk, noe tysk (ordforrådet har dessverre gått i glemmeboken pga lite bruk) og jeg forstår og kan snakke noen ord og enkle setninger bulgarsk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
moppie Skrevet 2. oktober 2009 #78 Del Skrevet 2. oktober 2009 Jeg snakker norsk, nederlandsk, engelsk, fransk og litt italiensk. Forstår en god del tysk men snakker ikke språket, dessverre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
felgen Skrevet 7. oktober 2009 #79 Del Skrevet 7. oktober 2009 Bare norsk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SmallTalk Skrevet 7. oktober 2009 #80 Del Skrevet 7. oktober 2009 Foruten norsk, er jeg relativt habil i engelsk og tysk. Snakker ikke språkene flytende, men kan nok til mer enn å holde en samtale gående. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå