Gå til innhold

Hjelp - hva sier jeg nå....

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Min 7-årige jente har vært på liggebesøk hos venninne, og storebroren til venninnen har vist dem ekle bilder på internett... :( Jeg er helt sjokkert, hun sier hun har sett en "dame som spiser bæsj".... Hvordan i alle dager skal jeg takle dette, jeg må snakke med moren til disse ungene, jeg kjenner ikke henne så veldig godt, kun fordi hun er mor til venninnen til min datter.

Og hva sier jeg til min syvåring....

Verden har jammen forandret seg siden jeg var syv og på liggebesøk...

:evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Først og fremst må du ta deg en prat med moren til denne venninnen.

Si hva de har sett mens hun var på besøk og foreslå at de sperrer slike sider for barna.

Til jentungen vet jeg ikke helt hva jeg ville sagt. Folk gjør mye rart for penger, men det var litt tidlig å lære det. Kanskje sagt at hun bare latet som, at bæsjen var fake og at de bare ville sjokkere eller no. Men så skal man jo ikke direkte juge til ungene heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, æsj, dette var ekkelt! Absolutt en ide å snakke med foreldrene ja, hvor gammel er storebroren egentlig da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embla s

:o Snakk med moren!! Og snakk med datteren din. Hun må jo gå rundt med mange rare tanker/spørsmål etter dette besøket..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

La datteren din snakke fritt ut om hva hun tenker om dette kanskje, og ta det derfra. Forklar for all del at HUN ikke har gjort noe galt, men hun trenger nok å få snakke om det.

Og ta en alvorsprat med mora til denne venninna ja, her trengs det strengere kontroll med pc-bruken til ungene!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst må du ta deg en prat med moren til denne venninnen.

Si hva de har sett mens hun var på besøk og foreslå at de sperrer slike sider for barna.  

Til jentungen vet jeg ikke helt hva jeg ville sagt. Folk gjør mye rart for penger, men det var litt tidlig å lære det. Kanskje sagt at hun bare latet som, at bæsjen var fake og at de bare ville sjokkere eller no. Men så skal man jo ikke direkte juge til ungene heller.

noen ganger kan en faktisk juge for barna, for det er enkelte ting de ikke behøver å vite. jeg ville sagt til jenten at det ikke var ekte, men at det sikkert var noen som bare tullet seg litt, alt for at opplevelsen skal bli bedre for jenten din. deretter hadde jeg tatt meg en alvorsprat med moren til den andre, for hun må jo få vite dette.

Her får en virkelig se hvorfor en skal ha øyne i nakken når barn surfer på nettet. Vi har en sperre for alt som har med sex å gjøre på vår maskin og glad er jeg for det, har testet den flere ganger for å være sikker, og det kommer ikke opp noen sider som handler om sex, og glad er jeg for det :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Zalomine

Akkurat nå har jeg full forståelse for hvorfor mine "svigerinner" på 10 og 12 år ikke kan logge seg på nettet alene. Den pc'n de kan gjøre det fra står i stua, og de har ikke fått passordet til nett-oppkoblinga. De har ikke bruk for å sitte der til alle tider uansett, og har baer godt av å spørre om de får lov, slik at noen logger på for dem. (Hadde det bare vært noe slikt på tv'n også...)

Huff, nei, øyne i nakken, og på alle fingertuppene, det er noe man må ha....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Ja jeg stikker bort til moren til venninnen i kveld og tar det opp ansikt til ansikt. Broren er kanskje 10-11, er litt usikker, kanskje han her yngre.

Jeg er redd for at moren bare går i forsvar, men det er i hvert fall helt sikkert at min datter ikke har funnet på dette av seg selv. Jeg har dessuten hørt om disse bildene, de har visstnok gått som en farsott på epost i enkelte miljøer.... :roll:

Jeg skal også si til min datter at jeg er åpen for spørsmål, at hun gjerne kan prate osv., men hun ville ikke fortelle alt hun så. Kanskje det kommer etter hvert.

Jeg har allerede prøvd meg på den med at det sikkert er noe fake og tull, men hun gikk ikke helt med på den. Hun tror jo det er sant, det var jo ekte bilder hun så.

Jeg får heller komme tilbake til hvordan det går videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres helt motbydelig ut.

Vet ikke hva jeg hadde gjort dersom mitt barn kom hjem og

fortalte noe slikt....

Hadde helt klart tatt det opp med foreldrene på et vis.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg pratet med moren, hun hadde i følge henne selv vært til stede når disse sidene hadde "poppet opp av seg selv", og slått dem av så snart hun hadde sett dem. Jeg vet ikke jeg, hun ville vel redde ansikt eller noe. Skyldte på kamerater av sønnen og jeg vet ikke hva. :roll:

Uansett - jeg sa at det finnes gode programmer som kan filtrere vekk sånt noe, og hun skulle ordne det i morgen sa hun. Så kan forhistorien være som den vil. Det viktigste er tross alt at hun sørger for at ikke barna kan finne slike bilder på datamaskinen hjemme hos dem. Så får vi heller se om min datter snakker noe mer om dette. Jeg tror nok hun kommer med spørsmål selv når hun bare har fått fordøyd dette litt, vi har pratet litt om det, men det er ikke vits i å mase og pushe for mye heller.

Takk for støtte forresten.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...