Gå til innhold

Den lange veien fra to til tre

Gjest Villrips

Anbefalte innlegg

Hei Invicta!

Skjønner at dette er veldig frustrerende, og jeg er ingen ekspert, men kom til å tenke på en ting...

Har lest flere steder at det ikke er alle kvinner som skiller ut like mye HCG så tidlig i et evt svangerskap, og at de derfor tester negativt selv om de er gravide. (Det er jo, som du sikkert vet, nivået av HCG man egentlig måler med en graviditetstest, og dersom dette er lavt nok, vil man ikke få noe utslag på testen.)

Kanskje kan det være dette som har skylda, at du er en av de som skiller ut for lite HCG til å få utslag på testen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Invicta
Så vidt jeg vet så vil testen bli positiv selv om du er gravid utenfor livmoren, men kanskje du kan ta en test til for sikkerhets skyld?

Det kan ikke være at du har fått en cyste da? Jeg har lest en plass at en cyste kan gi symptomer som forsinket mensen og trykksmerter på eggstokken.

Tusen takk for svar Tinio :klemmer:

Ja huff, om jeg ikke er gravid, så håper jeg det bare er en cyste... Jeg skal google litt på det.

Og så får jeg vel kjøpe meg en Clearblue digital i morgen. Og se det "svart på hvitt". Tenker vel at det uansett blir en telefon til gyn. for å høre hva hu har å si. Kanskje hu kan ta meg inn også.

I tillegg så leser jeg nå mange historier på nett om folk som ikke testet positivt før de var 5 uker på vei osv. Helt tullete av meg, men klarer ikke la være :P Jeg har jo absolutt ingen tegn, bortsett fra uteblitt mens (en liten blødning rundt IKM) og stikking i venstre side.

Menmen, jeg får gå og legge meg. Og så får jeg se hva som skjer i morgen.

:natti:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Invicta
Hei Invicta!

Skjønner at dette er veldig frustrerende, og jeg er ingen ekspert, men kom til å tenke på en ting...

Har lest flere steder at det ikke er alle kvinner som skiller ut like mye HCG så tidlig i et evt svangerskap, og at de derfor tester negativt selv om de er gravide. (Det er jo, som du sikkert vet, nivået av HCG man egentlig måler med en graviditetstest, og dersom dette er lavt nok, vil man ikke få noe utslag på testen.)

Kanskje kan det være dette som har skylda, at du er en av de som skiller ut for lite HCG til å få utslag på testen?

Hei Nilla :klem:

Godt å "se" deg, jeg håper du har det bra.

Jeg så ikke at du hadde skrevet da jeg var innom i går kveld... :)

Jeg tok en CB Digital i dag. Den sa "ikke gravid".

Tenk om det er som du sier da... Det hadde vært noe! :) For jeg har også hørt at noen skiller ut lite hcg, så jeg vet at det går an (jenter som ikke tester positivt før de er over to mnd på vei til og med), men jeg tenkte det er så sjelden at det skjer neppe meg.

Ringte gynekologen i dag, sekretæren la igjen en beskjed fra meg, og så ringer jeg tilbake i morgen og hører hva hun har å si. Håper jeg får komme innom. Liker ikke dette her. I går kveld tiltok stikkingen i venstre side, og den har fortsatt i dag, litt svakere, men nå stikker det mer og mer. :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å "se" deg, jeg håper du har det bra.

Tenk om det er som du sier da... Det hadde vært noe! :) For jeg har også hørt at noen skiller ut lite hcg, så jeg vet at det går an (jenter som ikke tester positivt før de er over to mnd på vei til og med), men jeg tenkte det er så sjelden at det skjer neppe meg.

Hei! :klem:

Har det etter forholdene bra. :)

Mener ikke å gi deg forhåpninger altså, men det står jo presisert sånn t.o.m. i pakningsvedleggene på mine billig-tester...

Selv om noe er sjeldent så må det jo skje med noen, enten det er noe godt eller dårlig. Mark my words!

Uansett, får håpe gynekologen kan gi deg noen svar, er ikke moro å gå sånn og kjenne på ting og ikke vite hva som foregår. Og er det ingenting, så vil man jo ikke ha sånne "forstyrrelser" midt i prøvingen. :kjefte:

Håper de kan hjelpe deg i morgen! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Invicta
Hei! :klem:

Har det etter forholdene bra. :)

Mener ikke å gi deg forhåpninger altså, men det står jo presisert sånn t.o.m. i pakningsvedleggene på mine billig-tester...

Selv om noe er sjeldent så må det jo skje med noen, enten det er noe godt eller dårlig. Mark my words!

Uansett, får håpe gynekologen kan gi deg noen svar, er ikke moro å gå sånn og kjenne på ting og ikke vite hva som foregår. Og er det ingenting, så vil man jo ikke ha sånne "forstyrrelser" midt i prøvingen. :kjefte:

Håper de kan hjelpe deg i morgen! :klemmer:

Ja det står jo at om testen er negativ og man ikke får mensen så skal man kontakte legen. Men det kan jo være mange andre ting som gjør det også. Akkurat nå er jeg like negativ som testen er! :sukk:

Om jeg ikke er gravid, så vil jeg ha mensen NÅ! Tror jeg skal ta på meg ei hvit bukse om løpe litt rundt i byn... Det pleier å hjelpe :fnise:

Ha en fin kveld! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg ikke er gravid, så vil jeg ha mensen NÅ! Tror jeg skal ta på meg ei hvit bukse om løpe litt rundt i byn... Det pleier å hjelpe :fnise:

:skratte: :skratte: :skratte:

Ha en fin mandagskveld du og! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:skratte: :skratte:

Dette tenker jeg gjør susen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Invicta
:skratte: :skratte:

Dette tenker jeg gjør susen :fnise:

:goodbye: Ananan! Ja det pleier å funke det der :fnise:

Tenker på deg i dag. Håper gynekologen kan komme med noen kloke svar! :klemmer:

Det gikk ikke så bra egentlig. Hun sa at siden jeg hadde testet negativt, så var jeg IKKE gravid. Hun var veldig bestemt på det... Og så sa hun at jeg burde gi det er par dager til, og hvis jeg ikke hadde fått mensen så kunne hun vurdere å ta meg inn.

Jeg ble ganske lei meg, men skjønner samtidig at det er ikke så mye de kan gjøre.

Så jeg ringte legen min, og skal innom i morgen for å ta en blodprøve. Bare for å være helt sikker.

Har forresten et symptom:

Jeg må på do HELE tiden. Og da snakker vi 3 ganger i timen. Og det kan vel ikke være psykisk?? Det er jo høyst fysisk. Kan jo såklart være andre sykdommer. Mene jeg tror jeg er frisk altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Invicta :klemmer:

Uff, det er ikke noe gøy å gå rundt og lure på om noe er galt, uten å få noe svar. Håper mensen kommer fort, hvis du ikke er gravid da... :)

Er jo liten sjanse for det, men det kan jo hende.. En gang jeg ble innlagt på sykehus for magesmerter tok de faktisk to tester av urinen og en blodprøve for å være helt sikker på at jeg ikke var gravid. Og da gikk jeg til og med på p-piller. Så man kan ikke være 100 prosent sikker på at testen viser riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Invicta
Hei Invicta :klemmer:

Uff, det er ikke noe gøy å gå rundt og lure på om noe er galt, uten å få noe svar. Håper mensen kommer fort, hvis du ikke er gravid da... :)

Er jo liten sjanse for det, men det kan jo hende.. En gang jeg ble innlagt på sykehus for magesmerter tok de faktisk to tester av urinen og en blodprøve for å være helt sikker på at jeg ikke var gravid. Og da gikk jeg til og med på p-piller. Så man kan ikke være 100 prosent sikker på at testen viser riktig.

Tinio :klemmer:

Ja nå er jeg to uker på overtid.. Håper virkelig at mensen kommer hvis jeg ikke er gravid.

Satser på at blodprøven er positiv i morgen da ;) Hahaha. Lov å håpe! Forbereder meg selvsagt på negativt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok lurt å ikke ha høye forhåpninger, for mest sannsynlig er du vel ikke gravid...

Men litt spennende er det også! :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Invicta

...Og spenningen varer i to dager til. Får ikke resultatet før på fredag.

Men kom til å tenke på en ting; urinveisinfeksjon. Det fører jo til press på blæra og hyppig vannlating, eller?

Kan ikke huske sist jeg hadde det. Jeg har jo ikke vondt eller noe når jeg tisser, men kan det være det fordet?

Men nå har jeg vondt i begge eggstokkene. Eller området der. Begge sidene stikker nå. Har tatt en EL-test i kveld, men streken var bare såvidt synlig. Sikkert fordi alt renner gjennom her :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjedelig å måtte vente to dager til da :klem:

Man kan fint ha urinveisinfeksjon uten at det gjør vondt når man tisser, jeg har hatt det mye - med eneste symptom at jeg får vondt i magen :sjenert:

Du kan jo bare levere en urinprøve til legen da, sikkert greit å få sjekket det hvertfall..

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en tålmodighetstest å gå sånn og vente :dry:

Pleier du å ha veldig stabile sykluser til vanlig? Jeg husker ikke helt.. Uff, får håpe at tanta snart kommer da (håper selvfølgelig aller mest at du er gravid - det hadde du virkelig fortjent etter 3 lange år).

Stor :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Invicta
For en tålmodighetstest å gå sånn og vente :dry:

Pleier du å ha veldig stabile sykluser til vanlig? Jeg husker ikke helt.. Uff, får håpe at tanta snart kommer da (håper selvfølgelig aller mest at du er gravid - det hadde du virkelig fortjent etter 3 lange år).

Stor :klem:

Nå er jeg litt utålmodig ja. Jeg vil bare ha svaret, som jeg vet hva blir, og så vil jeg få i gang syklusen igjen.

Det siste halve året har jeg hatt sykluser på 25-26 dager, så ganske stabil egentlig. Før det har det vært alt fra 25-32 dager.

Nå har det gått 43 dager. Det er litt voldsomt.

Tusen takk honning :klem: for å være helt ærlig så synes jeg vel selv også at jeg fortjener å bli gravid. :sjenert:

:natti:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Invicta

Jeg ringte legekontoret i dag, men de hadde ikke fått dagens sending med prøvesvar fra sykehuset...! Så nå må jeg vente heeeeeelt til mandag med å få vite om jeg er gravid eller ikke. :haar:

Håper nesten at mensen kommer i helga sånn at jeg slipper å gruble mer. :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Makan! Dette er vel ikke noe særlig artig nei. Du får virkelig satt tålmogdigheta di på prøve! På mandag må vel denne uvissheten være over, enten det er det ene eller andre du får til svar. Men håper, håper. :)

Ønsker deg ei riktig god helg uansett. Du må prøve å slappe av og kose deg i hvert fall. :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Invicta
Makan! Dette er vel ikke noe særlig artig nei. Du får virkelig satt tålmogdigheta di på prøve! På mandag må vel denne uvissheten være over, enten det er det ene eller andre du får til svar. Men håper, håper. :)

Ønsker deg ei riktig god helg uansett. Du må prøve å slappe av og kose deg i hvert fall. :blomst:

Dette her blir en spennende helg ja... Ikke noe annet å gjøre enn å håpe =)

Tusen takk Nilla, ha en flott helg du også :):klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du har hatt ei fin helg, Invicta! Snakk om å få satt tålmodigheten på prøve ja. Nå er det hvertfall ikke lenge til du får svar på blodprøven heldigvis :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...