Gå til innhold

Den lange veien fra to til tre

Gjest Villrips

Anbefalte innlegg

Gjest Invicta

Hjemme fra en herlig ferie!

Fikk selvsagt mensen på dag to av ferien... Helt presis var den også. Lille monsteret! :kjempesinna:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Gjest Invicta

Denne PP'en gir jeg litt faen i alt. Jeg har ikke flere EL-tester, og har heller ikke giddet å bestille nye. Jeg er på dag 15 i dag, og trooor kanskje jeg har EL, fordi det stikker i puppene og nede i magen, og jeg hadde slim i forgårs.

I går hadde vi sex to ganger (første gang på evigheter vi har gjort det to ganger på en dag), og det var fordi vi var kåte og ikke fordi vi måtte. Det var deilig.

Og det er deilig å vite at det kan ha vært i riktig tid i forhold til EL, og deilig at vi ikke har stresset med det. Men vi har på en måte prøvd likevel, selv om vi ikke har prøvd.

Nå vil jeg bare slappe av... Jeg er så lei av å ikke få det til. Lei av å føle meg mislykket, lei av å være humørsyk og å la det gå ut over samboeren min.

Tror kanskje jeg også skal hoppe over Pergo neste PP, ærlig talt, er det noen som har hatt 5 runder? Jeg føler det ikke er noen vits i å prøve en gang til. Vi får ta oss en lang prat om prøverør tror jeg.

Om en måned er det TRE hele år siden vi startet prøvingen. Det er lenge. Jeg vet det er mange som har prøvd lengre enn det, og som har fått det til, så det er håp for de fleste. Men man føler seg litt motløs av og til.

Ble litt rotete dette her, men det er godt å få skrevet av seg litt... Ikke holde det inne.

Ønsker de som evt. leser dette, en fin kveld.

Jeg skal sløve litt foran tv og se Paradise Hotel. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jennie
Denne PP'en gir jeg litt faen i alt. Jeg har ikke flere EL-tester, og har heller ikke giddet å bestille nye. Jeg er på dag 15 i dag, og trooor kanskje jeg har EL, fordi det stikker i puppene og nede i magen, og jeg hadde slim i forgårs.

I går hadde vi sex to ganger (første gang på evigheter vi har gjort det to ganger på en dag), og det var fordi vi var kåte og ikke fordi vi måtte. Det var deilig.

Og det er deilig å vite at det kan ha vært i riktig tid i forhold til EL, og deilig at vi ikke har stresset med det. Men vi har på en måte prøvd likevel, selv om vi ikke har prøvd.

Nå vil jeg bare slappe av... Jeg er så lei av å ikke få det til. Lei av å føle meg mislykket, lei av å være humørsyk og å la det gå ut over samboeren min.

Tror kanskje jeg også skal hoppe over Pergo neste PP, ærlig talt, er det noen som har hatt 5 runder? Jeg føler det ikke er noen vits i å prøve en gang til. Vi får ta oss en lang prat om prøverør tror jeg.

Om en måned er det TRE hele år siden vi startet prøvingen. Det er lenge. Jeg vet det er mange som har prøvd lengre enn det, og som har fått det til, så det er håp for de fleste. Men man føler seg litt motløs av og til.

Ble litt rotete dette her, men det er godt å få skrevet av seg litt... Ikke holde det inne.

Ønsker de som evt. leser dette, en fin kveld.

Jeg skal sløve litt foran tv og se Paradise Hotel. :)

Vet egentlig ikke så mye annet å si enn å gi deg en god :klemmer: Forstår så godt at du er frustrert. Jeg har ikke prøvd så lenge, så jeg kan ikke sette meg inn i hva du føler, men jeg blir frustrert og lei meg på dine vegne...:sukk:

Men kanskje det som skulle til var at du ga litt f.. denne PP? Får si som Anamelona sa til meg i dag:

'Grunnen til at du ikke ble gravid nå er at da hadde du ikke fått nettopp den bebissen du om en stund kommer til å sitte med i armene!' :rødme:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Invicta
Vet egentlig ikke så mye annet å si enn å gi deg en god :klemmer: Forstår så godt at du er frustrert. Jeg har ikke prøvd så lenge, så jeg kan ikke sette meg inn i hva du føler, men jeg blir frustrert og lei meg på dine vegne...:sukk:

Men kanskje det som skulle til var at du ga litt f.. denne PP? Får si som Anamelona sa til meg i dag:

'Grunnen til at du ikke ble gravid nå er at da hadde du ikke fått nettopp den bebissen du om en stund kommer til å sitte med i armene!' :rødme:

:klemmer:

Det var utrolig søtt sagt av Anamelona, og takk til deg Jennie for at du sa det :)

Jeg håper såklart at det hjelper å gi litt f, samtidig så ligger det i bakhodet og murrer hele tiden, tenk om... Mange sier man må ta tiden til hjelp. Men etter tre år er det vanskelig.

Det var dagens lille hjertesukk. Nå skal jeg shoppe litt på hm.com for å få opp humøret :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jennie
Det var dagens lille hjertesukk. Nå skal jeg shoppe litt på hm.com for å få opp humøret :)

Det er ingenting som litt hm for å få opp humøret! Det, og så Home and Away og Friends, hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Invicta
Det er ingenting som litt hm for å få opp humøret! Det, og så Home and Away og Friends, hehe :)

Jepp! I dag fikk jeg til og med sett begge deler :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Invicta

Nå er jeg 9DPO - IKM er på lørdag - og i dag har underlivet begynt å murre litt. Jeg har ikke hatt noen som helst symptomer denne gangen, ingenting utenom en helt syyyk tretthet (selvom jeg tror det har med noe annet å gjøre).

Humørsvingningene er kommet, så da kommer vel mensen snart også ;)

Så det er ikke annet å gjøre enn å vente. Og vente. :)

Har begynt treningen igjen også denne uken, det var deilig men så for j----- hardt, jeg har vondt i nesten alle muskler i kroppen. Treneren min sier bare: "Jaja men da vet du at det virker". Ingen sympati å få der i gården, nei. :trene:

Jeg så nettopp litt på Oprah mens jeg spiste middag, og der var det ei dame som hadde en liste med krav til en fremtidig mann. På listen stod blant annet: høyde, vekt, hårfarge, øyefarge, hudfarge, rette hvite tenner, pene sko, millionær, pene klær, sammen med titallsvis av kriterier for personlighet og musikksmak osv. :sjokk:

Der er ei som må fire litt på kravene ja.. Sykt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Invicta!

Her har jeg ikke vært inne og skrevet før ser jeg. Måtte inn og oppdatere meg litt. Ja, jeg fikk med meg slutten av Oprah i dag... Hun dama bør virkelig senke kravene sine litt :Nikke:

Håper det snart blir klaff for deg. 3 år er 2 1/2 år for lenge å prøve syns jeg! Det burde ha vært en garanti for at man hvertfall ble gravid innen det første året ;)

Masse lykke til denne pp!!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Invicta
Hei Invicta!

Her har jeg ikke vært inne og skrevet før ser jeg. Måtte inn og oppdatere meg litt. Ja, jeg fikk med meg slutten av Oprah i dag... Hun dama bør virkelig senke kravene sine litt :Nikke:

Håper det snart blir klaff for deg. 3 år er 2 1/2 år for lenge å prøve syns jeg! Det burde ha vært en garanti for at man hvertfall ble gravid innen det første året ;)

Masse lykke til denne pp!!! :klem:

Hei honning! Navnet ditt er så søtt! høhø :P

Ja jeg håper virkelig det klaffer snart. Begynner å miste litt troen nå, men så finnes det jo noen solskinnshistorier som virkelig gir håp :)

Jeg er helt enig med at alle skulle blitt gravid innen et år. Så blir det rettferdig for alle :jepp:

Tusen takk for lykkeønskning, vi får vente til lørdag som er IKM, og se om det kommer noe. Krysser fingrene, håper bare jeg ikke har krysset beina for mye.

.....er litt trøtt, den var tørr...

:natti:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Invicta

Dag tre av mensen i dag... Og har ennå ikke hatt vondt. Det er litt mystisk. Det kommer vel i morgen da, med full styrke... :P

Så var det denne Pergoen da. Har ikke helt bestemt meg om jeg skal ta det denne gangen, selv om gyn. sa det. Det blir 5 gangen. Har ikke fått beskjed om dobbel dose heller.. Men jeg tror jeg skal ta det.

Om noen har erfaring med så mang runder, vær snill og gi en lyd.

Og nå er det på tide å legge seg, jobb og trening i morgen :)

Natta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Invicta

Dag 7. Ennå ikke sluttet helt å blø. Mystisk dette. Har heller ikke hatt vondt... Enda mer mystisk :P

Har snakket med gyn. i dag, om EL-sprøyte. Og jeg skal kanskje få det neste uke, evt. neste syklus. Men da uten Pergo. For ærlig talt, det gidder jeg ikke mer altså. 5 runder får være nok.

Uansett, skal inn til sjekk neste uke, og da håper jeg det er modne egg inni der. Og at jeg får en sprøyte. Og at jeg får EL. Og at vi har litt :sengekos:

Og at jeg blir gravid.

:hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Invicta

Dag 11 av syklusen.

I dag var jeg hos gynekolog. Hun fant mange egg på venstre side, de var ikke så store så hu regna ut at jeg muligens ville få EL på lørdag. Det var så mange egg at hun sa det samme som sist "jeg vil ikke gi deg noe for å sette i gang her, for vi vil ikke risikere at flere løsner".

Neivel. Så da regnet jeg egentlig ikke med å få det til denne gangen heller, siden det ikke gikk sist gang med Pergo + mange egg. Men hun er nå god da, hun sa jeg måtte være positiv og holde på håpet :)

Jeg fikk også resept på Puregon, en væske jeg skal injeksere med en bitteliten sprøyte fra 3.-10. syklusdag. Dette skal da ikke gjøres neste syklus, men syklusen etter det. Forhåpentligvis slipper jeg dette da, siden jeg har planer om å bli gravid før den tid ;)

Og så en litt skummel sak.. Jeg fikk et søknadsskjema for Prøverørsbehandling med meg hjem, hjeeelp! Prata såvidt med samboern om det, men han er enda mindre klar enn meg for prøverør. Han mener det er så unaturlig; at egget og sæden skal mikses sammen på utsiden av kroppen for så å settes inn.

Jeg er jo forsåvidt enig med ham, men jeg sa til ham at det er jo ikke så farlig med måten bebisen blir laget, så lenge det er VÅR bebis.

Gyn. mente også at prøverør var vår største sjanse for å lykkes. Så vi får sette oss ned en dag og diskutere det, kanskje jeg kan skrive ut litt fra nettet og vise ham, så han får mer forståelse av hva dette faktisk er for noe?

Nå har jeg hvertfall bestilt nye EL-tester fra lavpris-teste.dk (tilbud, 21tester + 10 graviditetstester til 189kr), så da håper jeg de kommer i posten før torsdag, da bør jeg begynne å teste for EL.

Jeg og mannen har fått et bedre forhold i det siste også. Kommet nærmere hverandre. Tror det hjalp med en ferietur, komme vekk fra jobb og hverdag. Nå er vi mer kjærester, og vi har sex uten å tenke bebis. Det er litt deilig :) Merker jeg har savnet nærheten. Vi har jo egentlig bare fungert sammen i det siste, uten å ha tid til å ta vare på hverandre. Men nå har vi det veldig bra sammen :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Invicta

I dag leste jeg gjennom søknadsskjemaet for assistert befruktning. Der står det at vi må kunne dokumentere minimum 3 år med felles adresse.

Vi kan ikke dokumentere 3 år med felles adresse :grine:

Får vi ikke hjelp før vi har bodd sammen tre år da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Invicta!

Så koselig å lese at du og mannen tar mer vare på hverandre for tida. Merker det går litt i perioder hos oss også hvor flinke vi er til sånt.. :)

3 år med felles adresse ja... Uff :glare: I brevet jeg fikk fra sykehuset her så tror jeg det sto 2 år, men godt mulig jeg husker feil... Hm.... Hvor lenge har dere bodd sammen?

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Invicta
Hei Invicta!

Så koselig å lese at du og mannen tar mer vare på hverandre for tida. Merker det går litt i perioder hos oss også hvor flinke vi er til sånt.. :)

3 år med felles adresse ja... Uff :glare: I brevet jeg fikk fra sykehuset her så tror jeg det sto 2 år, men godt mulig jeg husker feil... Hm.... Hvor lenge har dere bodd sammen?

:klem:

Hei honning koselig å se deg igjen her :)

Vi har bodd sammen i litt over to år, men vi har ikke hatt samme folkeregistrerte adresse hele tiden. Men uansett, så må vi da vente nesten et år til før vi kan søke? Kan det være mulig? Akkurat som om man blir bedre foreldre av å ha bodd tre år sammen i stedet for to liksom. Gynekologen min har aldri nevnt dette, kanskje hun antok at vi har bodd sammen mer enn tre år (siden vi har prøvd snart tre år - men vi har jo bodd fra hverandre grunnet utdanning også).

Huff jeg får sove på det, og så får jeg høre med gyn neste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Invicta! Huff så leit med den 3 års regelen :klem:

Hva hvis dere dokumenterer at årsaken til at dere ikke har hatt samme adresse er på grunn av studier da? Virker jo veldig rigid dersom det ikke er åpninger for at man kan ha bodd fra hverandre i perioder pga jobb, utdannelse e.l.

Håper gyn kan hjelpe deg videre!

Krysser uansett fingrene for deg denne PP også!! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei Invicta! Huff så leit med den 3 års regelen :klem:

Hva hvis dere dokumenterer at årsaken til at dere ikke har hatt samme adresse er på grunn av studier da? Virker jo veldig rigid dersom det ikke er åpninger for at man kan ha bodd fra hverandre i perioder pga jobb, utdannelse e.l.

Håper gyn kan hjelpe deg videre!

Krysser uansett fingrene for deg denne PP også!! :hoppe:

Takk for kryssing Aïmi! :hoppe:

Jeg skal definitivt prøve å snakke med gyn, høre om det finnes et eller annet "smutthull" så vi kan få søkt likevel...

Testet negativt på EL i dag! Betyr det at EL er i dag, siden jeg har testet positivt de to siste dagene? ...Eller hvordan er det egentlig? Første gang jeg har testet positivt to dager på rad.. Det var på søndag jeg hadde vondt i høyre siden, samtidig som jeg testet pos. EL. Håper bare vi har "gjort" nok, vi hadde :sengekos: både i går og dagene før, så denne gangen bør det gå bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tre dager til IKM!

Av en eller annen grunn er jeg så nervøs denne gangen.... Muligens fordi jeg vet dette er siste gang med Pergo. Syklusen etter neste skal jeg ta Puregon, og så er det stopp tror jeg. Da vil nok hele prosjektet bli lagt på is frem til vi får søke IVF. Jeg er så sykt lei av hele hormondritten.

Og ja forresten: Nå er det tre år siden vi startet prøvingen. :gratulerer:

Håper ikke vi trenger holde på i tre år til :tunge1:

Symptomer:

Ingen. Jeg hadde noen sterke stikkinger for et par dager siden. Først på venstre side, så på høyre. Det var en ganske ukjent følelse, egentlig. Ikke som el-stikninger eller mens-stikninger.

Så jeg får si det jeg sier hver syklus: Vi får vente og se. Ikke annet å gjøre dessverre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen, Invicta!

Håper at det klaffer for deg denne gangen, og at det ordner seg utenom den 3-års regelen. Dere har jo vært prøvere i 3 år, og det bør være mer enn godt nok! 3 dager igjen til IKM her også. Håper tanta ikke dukker opp hos noen av oss :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To dager til IKM. :haar:

I dag har jeg hatt litt stikninger i venstre side, men ikke på samme plass som sist. Og da begynner jo jeg å se for meg at egget fester seg og greier. Jeg har altfor stor fantasi! :ler:

På den annen side så kaan det jo faktisk være festesmerte, fordi det er 8 DPO. Jeg blir gal, sprø, nuts!

Så nå skal jeg ikke tenke mer på hverken beibis, testing, EL, IKM eller DPO før fredag, minst.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

Yeah right. Men jeg skal prøve!