Gå til innhold

Den lange veien fra to til tre

Gjest Villrips

Anbefalte innlegg

Gjest Invicta

Hei.

Jeg har lest litt i andre prøverdagbøker her inne, og vil nå lage meg en selv. Kanskje det hjelper litt mot håpløsheten jeg føler for tiden, å skrive av seg litt.

Litt om meg da:

Jeg er 24 år og bor på vestlandet sammen med min kjære. Vi har prøvd siden høsten 2006 å bli gravide. Mannen har perfekte svømmere, så det er jeg som er hindringen.

Jeg har vært til utredning for PCO, og fått avkreftet det.

Har ingen diagnose, men svært ustabile sykluser og sjelden eggløsning. Gyn. sa også en gang at jeg har en lite ansamlig av cyster, hun kalte det polycystiske tegn. Jeg har ikke målt eggløsning så veldig lenge, men har ennå ikke fått en positiv test på EL.

Jeg er nå akkurat i gang med Pergokur nr 3, og hvis det ikke klaffer denne gangen, så vurderer gynekologen min å sette sprøyter på meg.

Jeg begynner å bli frustrert og utålmodig, og sikkert stresset også, som man jo ikke skal være under prøving..... :P Senest i dag fikk jeg vite at ei venninne av meg venter nr tre. Og jeg klarte ikke glede meg. Jeg blir såklart glad på deres vegne, men det er en vemodig glede.. Om det forklarer det.

Litt historie:

September 2006:

Slutta på pillen

Vinteren 2006/2007:

Utredning for PCO, det var legen som mente jeg kunne ha det etter å ha undersøkt meg (var mistanke om graviditet utenfor livmoren på grunn av smerter. Var ikke gravid). Jeg har mange tegn på PCO, som rund mage, uønsket hårvekst, uregelmessig mens, mye smerter osv.

Sommeren 2007:

Fikk beskjed om at alle hormonverdier var normale og at jeg derfor ikke hadde PCO.

Våren 2008:

Ble henvist til gynekolog, Spesialist på kvinnesykdommer og fødselshjelp.

Vinteren 2008:

Første og andre pergotimekur. Oppfølging hos gyn. viste ett egg under utvikling hver gang. Påviste aldri EL.

Januar 2009: HSG. Denne viste at det nok var litt tette eggledere, men at undersøkelsen kunne åpne de.. Legen klarte ikke å få helt entydig svar, fordi jeg var veldig veldig dårlig og hadde mye vondt under inngrepet. Men, det var ikke potte tett, for da ville jo de visst det. Etter inngrepet stabiliserte syklusene seg, men nå er de på villtur igjen.

Mai 2009: I gang med tredje runde Pergotime. Håper virkelig det klaffer denne gangen.

Takk til de som orket å lese alt ;)

Det ble litt rotete og masete, men deilig å få blåst ut litt også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lhinn

hei hei :) og :velkommen: hit!

huff, så kjedelig at dere ikke vet hva som er "galt". dere har jo prøvd en stund også..

vi har prøvd siden september 08, men sliter med ustabil syklus etter pilleslutt. selv om vi ikke har vært prøvere så lenge, gjør det veldig vondt hver gang mens kommer. kan bare forestille meg hvordan det er for dere :klem:

Jeg skal begynne på Vitex imorgen, det skal visstnok være bra for uregelmessig mens, så krysser fingrene for at dette kan hjelpe meg.. :)

er veldig godt å ha en prøverbok her inne, man kan få svar på mye fra andre kloke prøvere :)

lykke til!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Invicta

Hei Lhinn! Tusen takk for velkomst :):klem:

:helen:

Ja det begynner å bli lenge nå... Jeg synes vi har vært veldig tålmodige, skulle ønske alle kunne bli gravid på første forsøk. ;)

Lykke til med Vitex, håper det virker for dere!

I dag er tredje dag med Pergo. Merker allerede humørsvingningene. Det er eneste bivirkning jeg får fra de pillene. Jeg griner for alt, og samboeren min stakkars, han får gjennomgå. Skulle likt å vite om noe kan gjøres med det, for det er ikke noe koselig.

Ellers så har jeg malt kontoret mitt i dag. Deilig å få tankene over på andre ting, og å få svette litt. Det skal bli så bra der inne nå. Vi har akkurat kjøpt leilighet, så det har vært mye å gjøre. Begynner å bli bra nå hvertfall, når vi bare får på plass bilder og gardiner og "detaljene".

Nå sitter jeg og ser Click på tv3, har sett den før, men føler for å sløve litt på sofaen siden det er søndag kveld :)

Ønsker alle en strålende fin kveld videre!

:goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :vinke: gratulerer med dagbok :)

Det er godt å ha et sted der man kan skrive ned tanker og ikke minst er jentene her inne veldig flinke til å trøste når man har nedturer. Og de er det desverre en del av.....

Håper pergoen gjør susen og at du finner el :jepp:

Ha en fin dag :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Invicta
Hei :vinke: gratulerer med dagbok :)

Det er godt å ha et sted der man kan skrive ned tanker og ikke minst er jentene her inne veldig flinke til å trøste når man har nedturer. Og de er det desverre en del av.....

Håper pergoen gjør susen og at du finner el :jepp:

Ha en fin dag :klemmer:

Hei Ananan! Takk for det :)

De nedturene kjenner jeg så altfor godt til ja... Etter over 2,5 år med prøving så er det vanskelig å holde humøret oppe. Men vi prøver så godt vi kan. :)

I dag var dag 5 med Pergo - altså ferdig for denne gang. Nå gjenstår mange dager med el-testing og forhåpentligvis finner jeg el også.

Huff jeg får skrive mer senere, nå er det tid for å sove.. Dagen i dag har gått i ett, med gardinshopping og litt egen-shopping. :D Blir sliten av sånt, hehe.

God natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Invicta

I dag var EL negativ, igjen. Ikke så rart egentlig, er bare på dag 10 (tickeren er feil, skal fikse).

Så var jeg på trening i dag, først en halv time på tredemølle og så en times tid med treneren. Det var hardt, det... Var helt kjørt etterpå... Men deilig også da :)

Nå tror jeg at jeg skal laste ned litt One Tree Hill og så kose meg før jeg skal sove :)

Edit: skriveleif

Endret av Invicta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Invicta

I går glemte jeg å ta EL-test. Så jeg gjorde det i dag morges, fatter ikke hvorfor, jeg vet jo at den ikke slår ut før utpå dagen uansett..

Vel, samtidig tok jeg er graviditetstest. Bare for moro. Så gikk jeg ut av badet og da jeg kom inn igjen var teststreken ganske tydelig. veldig svak, men tydelig. Det var en billigtest og det var gått over 10 min... Så egentlig tror jeg ikke at jeg er gravid, men samtidig så har en graviditetstest aldri vist 2 streker etter så lang tid.

Bevis på at når man blir langtidsprøver så spiller fornuften deg et puss.

:forvirret:

Jaja, snart 17.mai! Her skal vi bare ta det heeelt med ro. Blir en tur på jobb og så litt shopping i dag, muligens drikking med et vennepar i kveld, og så får vi se i morgen om vi stikker innom byn.

Ønsker de som måtte komme innom hit en flott helg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Invicta

Gratulerer med dagen! Håper alle har hatt en flott dag.

I dag var teststreken på EL-testen sterkere enn vanlig, jeg vil si den var nesten like sterk som kontrollstreken, mot såvidt synlig andre ganger.

Er det slik at når det nærmer seg EL så vil streken bli sterkere hver dag? Eller? Jeg krysser uansett fingrene for at testen blir positiv snart :)

Godnatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lhinn

Hei hei!

håper du hadde en fin dag igår :)

Vel, samtidig tok jeg er graviditetstest. Bare for moro. Så gikk jeg ut av badet og da jeg kom inn igjen var teststreken ganske tydelig. veldig svak, men tydelig. Det var en billigtest og det var gått over 10 min... Så egentlig tror jeg ikke at jeg er gravid, men samtidig så har en graviditetstest aldri vist 2 streker etter så lang tid.

Hm. jeg har opplevd akkurat det samme som du skriver her. det er så urettferdig. jeg trodde seriøst at jeg var på tjukka noen minutter, men roet meg fort ned igjen da jeg tok en digital test for å sjekke. det var vondt å lese "ikke gravid" da ja.. prøver derfor å kaste testene etter at de har ligget i 5 minutter. (meen, jeg er veldig flink til å hente de opp igjen fra søpla da..) :fnise:

Er det slik at når det nærmer seg EL så vil streken bli sterkere hver dag? Eller? Jeg krysser uansett fingrene for at testen blir positiv snart :)

ja, jeg mener at testene mine blir sterkere når det nærmer seg EL. om jeg tar en EL test lenge før, er den mye svakere, enn dagen før jeg tester positivt på EL. som du skjønner har jeg testet mye for eggløsning, blir gjerne slik da syklusen er så lang..

hm, hvor er du i syklusen din nå? du venter jo på EL, men ble litt forvirret av tickeren din?! jeg sitter nå her og venter på EL selv, om det blir som forrige PP må jeg vente nok en uke.. :filer:

ha en fiin fin dag!

:sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Invicta
hm, hvor er du i syklusen din nå? du venter jo på EL, men ble litt forvirret av tickeren din?! jeg sitter nå her og venter på EL selv, om det blir som forrige PP må jeg vente nok en uke.. :filer:

ha en fiin fin dag!

Hei. Jeg hadde ikke oppdatert tickeren min fordi jeg ville vente på en positiv EL-test... Og den fikk jeg i dag :D :D altså mandag 18.

Teststreken var supersterk, mye sterkere enn kontrollstreken. Så da er den vel positiv da?

Vi hadde :sengekos: i går og i dag, så jeg håper virkelig at vi treffer nå altså. Men den positive testen beviser at Pergo sannsynligvis har virket da.

Jeg har oppdatert tickeren min nå, men det ble bare ca. likevel fordi jeg ikke har så veldig stabile sykluser.

:strix:

Godnatt=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Invicta

Bare innom for å oppdatere litt... Og dytte dagboka lenger opp:)

Har vært herlig med fri i dag, burde egentlig jobbet et par timer men har brukt dagen på å sove og rydde istedet... Merker jeg er ganske rolig med tanke på prøvingen denne mnd... Tror kanskje den positive EL-testen er skyld i det. Prøver å ikke ha for store forhåpninger, men vanskelig å la være... :)

Er altfor lenge til testing også, ikke før ca 2.juni kan jeg teste.

Vel vel. Det får vi ta når den tid kommer.

God natt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Invicta

I dag har jeg vært og shoppet. Det er deilig å bruke penger, selv om jeg sikkert burde ha spart de ;)

Kjøpte meg en capribukse, i dongeri, ganske vid. + en lilla og en svart tunika.

Så har jeg sitter på altanen og fått litt sol på meg, det er så herlig nå når sommeren snart er her. Bare en uke igjen så er det sommer :)

I går og forgårs hadde jeg litt vondt i underlivet.. På en måte mensmurringer, bare ganske svake.. Er det dette som er eggløsningen? Jeg hadde positiv EL-test den 18. så kanskje det stemmer da.

Nå er det dags for litt husarbeid og så får vi se hva kvelden bringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Litt sein, men :velkommen: inn hos prøvarane! Eg ser du har lengre erfaring - nå bør det snart klaffa. :tommelsmil:

Artig med nye klær. :sol: , sommar og ny garderobe gjer underverker på humøret. :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Invicta

:vinke: Hei dreia, velkommen inn til min lille hule!

Jeg skal innrømme at jeg har sniklest litt hos deg, og må få si at det er forferdelig trist med dine erfaringer som prøver. Men det er flott at du nå blir utredet, og jeg håper at du snart skal få en spire som holder seg fast. :klem:

Det er riktig det du sier, både været og shoppingen løfter humøret og gjør at man ser litt lysere på ting. Synd det ikke er sommer hele året ;)

Ønsker deg en flott søndagskveld videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lhinn

Hvordan går det her da? ikke lenge til IKM ser jeg :popcorn:

Blir det testing eller klarer du å holde ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Invicta

Hvordan går det her da? ikke lenge til IKM ser jeg :popcorn:

Blir det testing eller klarer du å holde ut?

:vinke: Lhinn!

Håper dere har fått bruke EL-tiden produktivt! :fnise:

Tror du ikke denne testetøsa måtte svi av en i dag da?! Har en hel konvolutt liggende med strips fra lavpristester, så jeg klarte ikke la være. Har nemlig lest at noen kan teste positivt så tidlig som 8PDO. Den testen var rimelig blendahvit gitt :lol:

Men ellers så har jeg vært uggen denne uken, blant annet halsbrann (tror det er halsbrann, har aldri hatt det før. Føles som jeg skal gulpe/rape hele tiden), mye luft i magen, kvalm og en helt rar matlyst. Nipplene mine er vonde å knipe på. Murringer som kommer og går. Sjokoladesuget er nesten mystisk borte :klø:

Og da begynner tenkingen kan du tro. Men jeg skal ikke la forhåpningene stige! Jeg har jo hatt symptomer mange ganger før :lol: Bare ikke akkurat like som nå...

Har ikm på tirsdag, jeg tenker vi venter til da med neste test. Hvis ikke mensen kommer innom før det da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Invicta

I dag hadde jeg en bitteliten blødning. Den var lys rød og kom ikke i trusa, bare på dopapiret. Et par timer etterpå kom det to små røde dråper på papiret, de var litt slimete.

Jeg har også hatt en del vondt i dag. Heeelt nede. Og mye stikkinger i livmora kjennes det som.

Og det rareste: i dag da jeg våkna, så klarte jeg ikke snu meg rundt på rygg fordi eg var så støl øverst i magen. Jeg kjenner det litt når jeg strekker meg nå også.

Jeg er 10 DPO i dag så hvis jeg faktisk hadde EL, så kan det være en festeblødning. Men jeg orker ikke tro på det.

Jeg får vente til IKM på tirsdag.

(det er vanskelig å vente altså :ler: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Invicta

I dag kom tanta for fullt.

:tristbla::sukk::grine:

Betyr det at jeg da har en lutealfase på bare 10 dager? Hvis EL var 19.mai og i dag er 30.mai, og man ikke teller med EL-dagen og første dag av mens?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Invicta

I dag er det varmt gitt! Jeg orker ikke være ute jeg når det er så varmt... Spesielt ikke med vondt i magen. I stedet så har jeg

vært på jobb

sovet 3 min på sofaen

sett på tv

og nå er det snart Americas Next Top Model. Med is og jordbær.

:hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo! :) Må inn her og hilse på jeg :)

Det høres ut som at du har litt kort lutealfase, uten at jeg er noen ekspert på det.

Men jeg lurer på: Kan det være at du har endometriose? Endo 1) forstyrrer eggløsning, 2) kan gi sammenvoksninger (du sier egglederne ikke var helt åpne) 3) kan gi cystedannelser.

Ikke alle med endo har alle symptomer, noen veldig få. Gå inn på endometriose.no og sjekk!! Enkelte ganger forstyrrer endo livmorens funksjon så mye at et egg ikke kan feste seg.

Håper ikke du har det da, men hvis du har det, får du et svar - og en lapraskopi kan gjøre deg fruktbar :)

Ha en fortsatt fin kveld!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...