Gå til innhold

Til jenta som ikke orket mer..


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

  • 1 måned senere...

Fortsetter under...

Felicity.

Jeg skjønner din tankegang med tanke på det du har opplevd, men moren din gjorde ikke det for å gjøre deg vondt. Det er jeg ganske sikker på selv om jeg ikke kjenner dette tilfellet.

Men de som velger denne utveien gjør ikke det med lett hjerte. De ønsker ikke en slik løsning, men virkeligheten er blitt så vanskelig og deres situasjon så uholdbar at de ikke ser en annen løsning.

Det kan være mange grunner til at noen ønsker å få slippe og lide mer. Mange mener og tror(dette er det skrevet en del om) at de som sitter ihjen vil få det mye bedre uten dem. De klarer ikke lenger å se noen annen løsning. Og tenk den avgjørelsen å ta, det er jeg helt sikker på at ingen gjør av egoistiske grunner.

men hadde vi hatt en bedre psykiatri og folk med ulike problemer og lidelser blitt sett på som likeverdige så tror jeg at selvmordstallene vil gå drastisk ned. Det er alt for mange som ser ned på folk som sliter, det ma alle slutte med, det er likeverdige med oss andre, og ofte er de fineste menneskene som finnes så ikke døm dem, prøv hjeller å forstå så blir ikke sorgen så vomd. Bitterhet ødelegger det å få en naturlig sorgprosess. Jeg har i den siste tid mistet en selv i nær familie så jeg har følt det selv på kroppen. Men jeg har denne oppfatningen og velger å ha denne , jeg driver og utdanner meg videre mefd tanke på å jobbe med etterlatte etter selvmord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...