Gå til innhold

Til jenta som ikke orket mer..


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg kjente deg ikke godt nok til å kalle deg min venn, men jeg har hatt noen morsomme samtaler med deg på byen når vi begge har vært ute for å kose oss.

Du var en nydelig ung jente med masse utstråling og flink til å gi komplimenter og få andre til å føle seg vel.

Jeg visste ikke at du må ha hatt det helt forjevlig innerst inne, du var jo alltid så smilende blid.

I går kom en beskjed jeg aldri hadde trodd skulle høres.

Du hadde tatt ditt eget liv, ikke orket mer rett og slett.

21 år gammel.

Jeg håper du har det bedre nå kjære bekjent.

Og fred over ditt minne :hjerte: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En av mine klassevenninder hoppet i døden i august i fjor,

fra en høyblokk på tretten etasjer.

Man blir sittende igjen med så mange spørsmål at man ikke vet hvor man skal begynne.

Til slutt lærer man seg at man bare må akseptere hennes valg,

og forsøke å gå videre.....

*varme klemmer*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Løvinnenst

Slettet. Denne tråden er et uttrykk for sorg, og ikke en diskusjon om hvorvidt selvmord er egoistisk. Greit å diskutere den saken, men helst i en egen tråd et annet sted i forumet. Hege (mod)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er utrolig synd at man skal være så langt nede at man bare ser selvmord som eneste løsning.

Jeg har hatt to venner som har tatt selvmord.

Den ene hang seg i et slips som han hadde knytt fast i en bokhylle. Han var en glad gutt. Ingen problemer... Alt virket ok og alle var i sjokk da det skjedde.

Den andre personen var full og på fest. Han hengte seg i en garasje. Det var pga kjærlighetssorg. GJETT om den jenta som hadde gjort det slutt med han var deprimert i mange år etter?

Ja! Helt enig. Forferdelig egoistisk handling og det fins andre løsninger på slike ting. Tenk på alle som sitter igjen med en venn mindre. :(:sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det er farlig generaliserende å si at selvmord er egoistisk - tror veldig mange tenker på de som blir igjen, men likevel er så desperate at de ikke ser noen annen utvei.

Selvmord er bare dypt tragisk, om en ikke skal gi andre enda mer skyldfølelse i tillegg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å si at de som tar selvmord er egoister sier en hel del om hvilken forståelse en har for mennesker som har det helt forferdelig.

Det er forferdelig trist at noen velger den utveien og du kan være helt sikker på at det er ikke med lett hjerte. 2 av mine venninner har mistet sine nærmeste på denne måten og det er vondt å se hvor vondt de har det, men deres nærmeste var ikke egoister, de hadde det bare så jævli at de ikke orket mer og det er forferdelig synd, og har ingenting med egoisme å gjøre. Ofte tror de at verden er bedre uten dem. Psykiatri er ikke så lett som bare å si at de er egoister.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Candyfloss

Enig med tuva77 her.

Har 2 selvmordsforsøk bak meg, og det var ikke av egoistiske grunner.. trust me.. men jeg så livet for det det er..herlig :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Synst det blir helt feil å kalle de som tar selvmord egoistiske,for de er kanskje så deprimert,og har det så vondt at de ikke ser noen annen utvei,vi vet ikke hvordan de har det innerst inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg synes at det på en måte blir veldig feil for mennesker som ikke har hatt noe med selvmord eller selvmordsforsøk å gjøre,å si at det er egoistisk....

Alle burde være klar over at mennesker ikke tar livet av seg fordi de vil såre alle andre rundt seg.....Det er en av de verste tingene jeg mener du kan si til noen som har prøvd å ta livet av seg....Om noen mener at man gjør det bare for å såre noen eller gi noen skyldfølelse bør man tenke seg om en gang til....Om du tar livet av deg er jo alt slutt....Du kommer ikke tilbake uansett....

Alle som hører at min beste venn ringte til meg før han satte sprøyta,sier at det var dårlig gjort og at han prøvde å gi meg skyldfølelse....Jeg ser på det på en helt annen måte...Jeg kjente han....og jeg visste at livet hans ikke lengre var et liv....jeg visste at dette var slutten,ikke fordi han var egoistisk,men fordi han hverkan hadde noe å leve for eller et liv som var verdt å prøve å leve....

Så klar er dette en vanskelig ting å akseptere,men vi må kunne tenke på de som ikke ser noen annen utvei...

Tenk hvor vondt det må gjøre å ikke finne en annen utvei!! Tenk hvor mye det krever av en person å ligge de minuttene det tar før du dør,og vite at du skal dø....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

  • 2 måneder senere...
Gjest Felicity

For å komme med et motargument til dere som mener at selvmord/selvmordsforsøk IKKE er egoistisk......... Jeg er av motsatt oppfatning. Ingen problemer er så store at de ikke kan løses, om dama/gutten din gjør det slutt - er det da grunn til å ta sitt eget liv?

Jeg mener det er en utrolig egoistisk handling - og grunnen til det er at jeg i en alder av 13 år fant min mor livløs i sengen etter et selvmordsførsøk. Handlingen er fra min side aldri tilgitt, og denne førte til at jeg i en årrekke bebreidet meg selv for hennes valg.

Så ja, det er egoistisk uten tvil!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 8 måneder senere...
Jeg synes at det på en måte blir veldig feil for mennesker som ikke har hatt noe med selvmord eller selvmordsforsøk å gjøre,å si at det er egoistisk....

Alle burde være klar over at mennesker ikke tar livet av seg fordi de vil såre alle andre rundt seg.....Det er en av de verste tingene jeg mener du kan si til noen som har prøvd å ta livet av seg....Om noen mener at man gjør det bare for å såre noen eller gi noen skyldfølelse bør man tenke seg om en gang til....Om du tar livet av deg er jo alt slutt....Du kommer ikke tilbake uansett....

Alle som hører at min beste venn ringte til meg før han satte sprøyta,sier at det var dårlig gjort og at han prøvde å gi meg skyldfølelse....Jeg ser på det på en helt annen måte...Jeg kjente han....og jeg visste at livet hans ikke lengre var et liv....jeg visste at dette var slutten,ikke fordi han var egoistisk,men fordi han hverkan hadde noe å leve for eller et liv som var verdt å prøve å leve....

Så klar er dette en vanskelig ting å akseptere,men vi må kunne tenke på de som ikke ser noen annen utvei...

Tenk hvor vondt det må gjøre å ikke finne en annen utvei!! Tenk hvor mye det krever av en person å ligge de minuttene det tar før du dør,og vite at du skal dø....

Takk for at det finnes noen som deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...