Gjest Wacmoc Skrevet 11. mai 2009 #41 Del Skrevet 11. mai 2009 Oi, beklager! Dårlig gjort av meg å gjøre deg oppmerksom på at du blir lurt trill rundt til å tro at en dødelig giftpinne kan være godt for deg. Dumme, dumme meg. Ja, litt dum Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cilja Skrevet 11. mai 2009 #42 Del Skrevet 11. mai 2009 Slike x-røykere som deg er det verste jeg vet......se på meg, jeg er SÅ flink som ikke røyker! Jeg har ikke røyket på 7 år men tenker fortsatt på den gode røyken etter middagen hver eneste dag....men tar den ikke.... Og forresten, ex røykere som deg er det verste jeg vet. Folk som går rundt å synes synd på seg selv og føler at det krever kjempemye å forbli røykfri. Nei, aksepter at du er en ikke-røykere. Ikke-røykere har ikke røyksug. Forsett med resten av livet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 11. mai 2009 #43 Del Skrevet 11. mai 2009 Ja, litt dum Det kan vel diskuteres hvem som er dummest her da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wacmoc Skrevet 11. mai 2009 #44 Del Skrevet 11. mai 2009 Det kan vel diskuteres hvem som er dummest her da Så fordi jeg røyker er jeg dum? Er faktisk ganske smart. Blir ikke noe mindre smart selv om jeg røyker. Tok en dum avgjørelse, og det er det. Alle gjør det, du også. tenk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CookieMonster Skrevet 11. mai 2009 #45 Del Skrevet 11. mai 2009 Røyking er det mest idiotiske jeg vet om! Slutt med driten før dere blir syke og skader folk rundt dere og som bryr seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrizzleSizzle Skrevet 11. mai 2009 #46 Del Skrevet 11. mai 2009 Har ikke lyst til å slutte, for jeg tenker tilbake på den tida all røyk var god. Men nå er det bare godt i familieselskaper, 17. mai og slike tilstelninger når man bare står og henger. Ellers har jeg rett og slett ikke lyst på røyk lenger, og da gidder jeg ikke å røyke da vel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest marlboro Skrevet 11. mai 2009 #47 Del Skrevet 11. mai 2009 Jeg røyker fordi jeg synes det er godt, sosialt og avslappende. Og at jeg er avhengig. Thats it. Jeg blir bare trassig når noen påpeker røykingen min. Ikke pokkern om jeg slutter fordi andre mener at jeg bør. Ikke-røykende fanatikere irriterer meg kraftig, fordi de prøver å fremstå som så uttrolig mye bedre og viljesterke personer. De tror nærmest at de er tilnærmet forskånet fra å bli syke og dø. Men det jeg ser, er at ikke-røykere vel så ofte som røykere, blir syke, får kreft og er generellt i like dårlig form som mange røykere. Kjenner mange ikke røykere som er oftere syke enn meg, og jeg kjenner til flere ikke-røykere som har strøket med av kreft. Dette er riktig nok kun min egen observasjon, og ikke seriøs statistikk. Men det forbauser meg likevel hvor mange som får kreft for tiden, og at mange av disse aldri har tatt i en sigarett. Vi skal alle dø av noe, da er det vel samme faen hva vi dør av vel? Røykere dør av lungekreft, ikke-røykere dør av alt annet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LadyB Skrevet 11. mai 2009 #48 Del Skrevet 11. mai 2009 Jepp, enig. Det er kun røykere som synes det ser "sexy" ut. Dersom du føler du må ha en røyk for å se sexy ut, bør du ta deg en tur til lege/psykolog og få fikset selvtilliten din. Hahah! vil ikke akkurat kalle meg selv en røyker. Har kanskje røykt 15 stykker i hele mitt liv. Og det er ingenting i veien med selvtilliten min, jeg synes bare det er litt sånn femme fatale-schwung over det! Jeg synes forresten det er skikkelig tåpelig at folk skal rakke ned på folk som røyker! Det er opp til hver enkelt om man skal røyke eller ikke. Slutt å oppfør dere som om dere er så jævlig mye bedre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 11. mai 2009 #49 Del Skrevet 11. mai 2009 Jeg røyker fordi jeg synes det er godt, sosialt og avslappende. Og at jeg er avhengig. Thats it. Jeg blir bare trassig når noen påpeker røykingen min. Ikke pokkern om jeg slutter fordi andre mener at jeg bør. Oi, stakkar meg, du røyker bare videre på trass. Huff så fælt for meg. Eller, nei, vent litt... Det betyr faktisk ikke noe for meg! Det er jo DEG det går utover. Så værsågod, røyk på trass til du stuper. Ikke mitt problem. Det som er komisk (tragikomisk) er at røykere dreper seg selv for å være trassige mot ikke-røykere. Wow, for et argument for å fortsette å røyke! *rulle rundt og le* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DitaVonTeese Skrevet 11. mai 2009 #50 Del Skrevet 11. mai 2009 http://www.klikk.no/produkthjemmesider/vim...ticle278054.ece Tenk på dette neste gang dere ser en røyker og kanskje send en liten takknemlig tanke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 11. mai 2009 #51 Del Skrevet 11. mai 2009 Hahah! vil ikke akkurat kalle meg selv en røyker. Har kanskje røykt 15 stykker i hele mitt liv. Og det er ingenting i veien med selvtilliten min, jeg synes bare det er litt sånn femme fatale-schwung over det! Jeg synes forresten det er skikkelig tåpelig at folk skal rakke ned på folk som røyker! Det er opp til hver enkelt om man skal røyke eller ikke. Slutt å oppfør dere som om dere er så jævlig mye bedre! Hvorfor tror vi egentlig at vi er bedre enn dere da? Ikke sløser vi bort penger på noe som går opp i røyk, ikke forgifter vi oss selv med nikotin daglig, ikke har vi følt trangen for å måtte støtte oss til en sigarett/se kul ut/ha hjelp til å "komme inn i gjengen" eller hva slags grunn du enn hadde for å begynne å røyke, ikke stinker vi røyk med mindre vi har stått foran et bål/ved siden av en som røyker, og viktigs av alt; ikke inspirerer vi barn til å begynne å røyke! Derfor. Vet du hva den største grunnen til at barn jeg kjenner har begynt å røyke er? Foreldrene gjorde det samme da de var på deres alder, og derfor er det greit. Høres det riktig ut for deg? Selv kommer jeg fra en røykfri familie. Min fetter gjorde ikke det samme. Han var intens røykmotstander da vi var 10 år gamle, og hatet moren sin for at hun røykte, kjøpte "sigarett-stinkere" og puttet inni røyken som vi kjøpte i leketøysbutikken. Nå er han 20 og klarer ikke selv å røyke. Det blir innprentet etter hvert. Eller venninnen min som hele sitt liv så på faren sin som smugrøykte på hjørnet utenfor huset, for å skjule det fra moren. Jammen er ikke han et forbilde for henne i dag, med røyken i kjeften. Jeg liker slett ikke det at jeg ser ned på folk, men røyking har jeg ingenting til overs for - det ser bare dumt ut. Beklager at dere føler dere truffet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 11. mai 2009 #52 Del Skrevet 11. mai 2009 (endret) Skjønner ikke hvorfor folk vil røyke. Innlegget er endret iht KGs regler. Furstina, mod Endret 13. mai 2009 av Furstina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LadyB Skrevet 11. mai 2009 #53 Del Skrevet 11. mai 2009 (endret) Hvorfor tror vi egentlig at vi er bedre enn dere da? Ikke sløser vi bort penger på noe som går opp i røyk, ikke forgifter vi oss selv med nikotin daglig, ikke har vi følt trangen for å måtte støtte oss til en sigarett/se kul ut/ha hjelp til å "komme inn i gjengen" eller hva slags grunn du enn hadde for å begynne å røyke, ikke stinker vi røyk med mindre vi har stått foran et bål/ved siden av en som røyker, og viktigs av alt; ikke inspirerer vi barn til å begynne å røyke! Derfor. Vet du hva den største grunnen til at barn jeg kjenner har begynt å røyke er? Foreldrene gjorde det samme da de var på deres alder, og derfor er det greit. Høres det riktig ut for deg? Selv kommer jeg fra en røykfri familie. Min fetter gjorde ikke det samme. Han var intens røykmotstander da vi var 10 år gamle, og hatet moren sin for at hun røykte, kjøpte "sigarett-stinkere" og puttet inni røyken som vi kjøpte i leketøysbutikken. Nå er han 20 og klarer ikke selv å røyke. Det blir innprentet etter hvert. Eller venninnen min som hele sitt liv så på faren sin som smugrøykte på hjørnet utenfor huset, for å skjule det fra moren. Jammen er ikke han et forbilde for henne i dag, med røyken i kjeften. Jeg liker slett ikke det at jeg ser ned på folk, men røyking har jeg ingenting til overs for - det ser bare dumt ut. Beklager at dere føler dere truffet. Igjen må jeg understreke at jeg ikke røyker selv. Har aldri brukt penger på røyk, og har aldri røyka foran barn. Men grunnen til at jeg føler at noen av ikke-røykerne ser ned på røykere er den nedlatende tonen "VI dreper ihvertfall ikke oss selv med giftpinner" osv. De som røyker er mennesker som har ansvar for seg selv, og er det egentlig noe bedre å drepe seg selv med fet mat og lat livstil enn å ta en sigarett en gang iblant? Livet er faktisk ganske farlig uansett, med dødelig utfall for oss alle. Endret 11. mai 2009 av LadyB Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 11. mai 2009 #54 Del Skrevet 11. mai 2009 Igjen må jeg understreke at jeg ikke røyker selv. Har aldri brukt penger på røyk, og har aldri røyka foran barn. Men grunnen til at jeg føler at noen av ikke-røykerne ser ned på røykere er den nedlatende tonen "VI dreper ihvertfall ikke oss selv med giftpinner" osv. De som røyker er mennesker som har ansvar for seg selv, og er det egentlig noe bedre å drepe seg selv med fet mat og lat livstil enn å ta en sigarett en gang iblant? Livet er faktisk ganske farlig uansett, med dødelig utfall for oss alle. Det er jo ingen hemmlighet at vi alle kommer til å dø, for alle røykere som bruker det argumentet lyser det "idiot" med store bokstaver i neon over hodene på dem. Poenget, som mange, av en eller annen uforståelig grunn(kun for å rettferdige sine egne stusselige valg), unnlater å tenke på/ikke vil tenke på, er det faktum at valget mellom røyk og ikke-røyk handler om ens vilje til å leve lengre. Folk er så besatt av tanken av at "vi dør jo uansett". Tror de virkelig at de har oppfunnet hjulet på nytt ved å ytre den tanken? Det handler om å leve lenge, se barnebarn, oldebarn, kanskje tilogmed tippoldebarn vokse opp. Om ikke en får egne barn, ser en menneskene rundt seg, verden utvikles, venners barnebarn, tantebarn - hele verden. Oppsummering; det er snakk om å leve lengre. Ikke dø først. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LadyB Skrevet 11. mai 2009 #55 Del Skrevet 11. mai 2009 Det er jo ingen hemmlighet at vi alle kommer til å dø, for alle røykere som bruker det argumentet lyser det "idiot" med store bokstaver i neon over hodene på dem. Poenget, som mange, av en eller annen uforståelig grunn(kun for å rettferdige sine egne stusselige valg), unnlater å tenke på/ikke vil tenke på, er det faktum at valget mellom røyk og ikke-røyk handler om ens vilje til å leve lengre. Folk er så besatt av tanken av at "vi dør jo uansett". Tror de virkelig at de har oppfunnet hjulet på nytt ved å ytre den tanken? Det handler om å leve lenge, se barnebarn, oldebarn, kanskje tilogmed tippoldebarn vokse opp. Om ikke en får egne barn, ser en menneskene rundt seg, verden utvikles, venners barnebarn, tantebarn - hele verden. Oppsummering; det er snakk om å leve lengre. Ikke dø først. Poenget mitt var bare at folk gjør så mye annet som er utrolig farlig for kroppen sin, uten at de møter noe særlig motstand i samfunnet. De som velger å ikke trene, får høre at det er sitt eget valg, og de som spiser for mye usunt får som regel være i fred. Røykere blir sett på som spedalske i samfunnet vårt, når det egentlig er deres eget valg. Men nå sporer vi av tråden. (Beklager til trådstarter). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nadir Skrevet 11. mai 2009 #56 Del Skrevet 11. mai 2009 Å røyke er dumt. Men jeg har ingenting imot de som røyker så lenge de ikke gjør det rundt meg. Jeg vil ikke puste inn røyken deres. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 11. mai 2009 #57 Del Skrevet 11. mai 2009 Poenget mitt var bare at folk gjør så mye annet som er utrolig farlig for kroppen sin, uten at de møter noe særlig motstand i samfunnet. De som velger å ikke trene, får høre at det er sitt eget valg, og de som spiser for mye usunt får som regel være i fred. Røykere blir sett på som spedalske i samfunnet vårt, når det egentlig er deres eget valg. Men nå sporer vi av tråden. (Beklager til trådstarter). Du tar nok feil. Folk som ikke trener og som lever usunt får også høre det like mye som røykere. De fleste av oss sier ikke rett ut til noen at man er misfornøyd med deres livsstil, men de som sier sånt rett ut de sier det like gjerne til latsabber og overvektige som til røykere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wacmoc Skrevet 11. mai 2009 #58 Del Skrevet 11. mai 2009 Du tar nok feil. Folk som ikke trener og som lever usunt får også høre det like mye som røykere. De fleste av oss sier ikke rett ut til noen at man er misfornøyd med deres livsstil, men de som sier sånt rett ut de sier det like gjerne til latsabber og overvektige som til røykere. Så du ber en røyker gå bort å røyke like ofte som du sier at en overvektig person ikke kan sitte seg vedsiden av deg på bussen fordi h*n er feit? Røykere får høre det mye oftere enn andre fordi det lukter. Tror det er hovedsakelig hvorfor folk reagerer så kraftig. Hadde ikke røyk luktet, hadde nok ikke ikke-røykere reagert som de gjør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 11. mai 2009 #59 Del Skrevet 11. mai 2009 Så du ber en røyker gå bort å røyke like ofte som du sier at en overvektig person ikke kan sitte seg vedsiden av deg på bussen fordi h*n er feit? Røykere får høre det mye oftere enn andre fordi det lukter. Tror det er hovedsakelig hvorfor folk reagerer så kraftig. Hadde ikke røyk luktet, hadde nok ikke ikke-røykere reagert som de gjør. Men det der har jo ikke noe med AT du er en røyker å gjøre, det har med at du forpester lufta til andre. JEG må puste inn den røyken du puster ut. Klart jeg må ha lov å si fra om sånt! Akkurat som du kan si ifra dersom jeg brenner røkelse eller fyrer opp en engangsgrill akkurat der du sitter og koser deg i godværet. Det er en vesensforskjell på å si ifra til noen fordi de gjør noe som fører til fysisk ubehag (i tillegg til å være helseskadelig) for andre, enn det å si fra til noen som har en livsstil man misliker. Og det var DET jeg siktet til i det jeg skrev, det at man sier da ikke mer ifra til røykere enn til andre med usunn livsstil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest strykebrett Skrevet 11. mai 2009 #60 Del Skrevet 11. mai 2009 Kan noen vise meg en forskningsrapport eller annen pålitelig kilde der det bekreftes at folk faktisk blir syke og får anfall av å passere en røyker på fortauet? Hvor mye rekker man egentlig å inhalere på det halve sekundet det tar å gå forbi noen? Jeg røyker ikke selv lengre, men er mildt sagt sjokkert over hvor oversensitive mange er. Rart de greier å gå på gaten med asfaltstøv og eksosavgasser og alt som er. Eller er det kanskje ett lite snev av noceboeffekt som slår inn? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå