Gå til innhold

Skrev du sang eller tale?

Grooo

Du som har vært brud, hva gjorde du?  

1. 1. Du som har vært brud, hva gjorde du?

• Holdt tale
      3
    • Skrev sang
      4
    • Både sang og tale
      2
    • Ingen av delene
      6

Anbefalte innlegg

Lurer litt på hva som er mest vanlig jeg...

Jeg har liksom ikke helt bestemt meg for om jeg skal holde tale ennå, men siden det bare er en uke igjen så begynner det kanskje å haste litt. Det blir i alle fall ikke sang, det er sikkert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Som deg var jeg også i tvil om jeg skulle holde tale eller ikke og begynte ikke å skrive den før tre dager før bryllupet. Klarte til alt overmål å glemme talen igjen hos venninnen min som jeg skiftet hos, men klarte likevel å holde talen. Og jeg er veldig glad for at jeg gjorde det!! Har aldri snakket for et mer velvillig publikum - alle lo hjertelig på de rette stedene - og alle ble veldig rørt. Spesielt mannen min. Jeg er veldig glad for at jeg holdt talen, det var en del ting jeg ville si til ham. Hvor mye jeg setter pris på ham og hans gode egenskaper. Skulle jo egentlig bare mangle at ikke bruden holder tale eller skriver en sang, vi forventer jo det både fra vår forlovede og forloveren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zirine

Jeg skrev sang.

Men den sangen jeg husker best er da jeg var toastmaster i min brors bryllup. Jeg skrev sang til latsekken fra lillesøster (altså meg) om alle episodene fra vi var små (om pokalene jeg drakk øl av, om alle de gangene jeg sto å haika på veien i snøstorm og han den peisen KJØRTE FORBI - vel, det var masse vers) og rappa den på scena fremfor ca hundre mennesker uten å ha sunget foran folk før. Det er jeg litt stolt av :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde begge deler. Sangen skrev jeg ferdig i god tid, den handlet litt om da vi møttes og sånn, og litt generelt om oss (om at han vil planlegge alt mens jeg er spontan, f.eks...).

Talen var kort og grei (så den på video i går, og var faktisk ganske fornøyd...). Den varte sikkert i 3-4 min. Sa noen få ord til mine foreldre, det samme til hans, så en setning til hun som brakte oss sammen. Og resten til min kjære - om hvordan han overbeviste meg om at lykken faktisk ikke var å være singel... :D

(Fra ung.skolen og til jeg møtte han (da jeg var 19) hadde jeg gutter kun som venner - orka ikke å styre med noe mer... :ler: Så det skulle en del til da, før jeg forandra mening!)

Lykke til med taler og sanger alle dere som snart skal 'i ilden'! Kos dere med det! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev sang - ene og alene. Lenge prøvde jeg å motivere meg for å holde en tale til min mann i bryllupet - hadde lyst til det - men jeg klarer ikke å si noe i en større forsamling med kjentfolk uten å få hjertebank og nær ved besvime så jeg lot være. Sangen ble veldig fin syntes jeg - fikk også gode tilbakemeldinger på den hos "testpanelet" og av gjestene etter framførelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev sang jeg. Hadde tenkt på å holde tale og men slo det fra meg. Jeg er ingen taler blant mange folk. Sånn er det bare dessverre.

Men sangen ble jeg kjempefornøyd med og mannen min likte den veldig godt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke giftet meg ennå men jeg skal ikke lage sang og ikke holde tale. For det første kan min kjære ikke fordra taler og hjemmelagede sanger, og for det andre er jeg skikkelig dårlig på å snakke sånn offentlig.

Jeg mener, jeg kan godt gå på Stortingets talerstol og snakke om hva som helst, men personlige følelsestaler....

Ikke denna jenta....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde både sang og tale til min mann.

Først holdt jeg en tale som var til min forlover, min mor, min svigerfamilie og så til min mann. Etter det hadde jeg en sang som var bare til min mann!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...