Gjest Donna Skrevet 19. juli 2003 #1 Del Skrevet 19. juli 2003 I kveld har jeg oplevd noen ganger at det kommer en intens stikende smerte i hjertet/brystet på venstre side. Jeg kan ikke puste inn - da stikker det - så jeg må prøve å la være å puste - og det er jo umulig i lengden .....Kjennes ut som om et ribben eller noe står på tvers der inni og stikker meg når jeg puster inn . Dette har jeg opplevd tidligere også - men da har jeg ikke hatt det så ofte - bare en gang liksom og så har det gitt seg etter noen minutter ...... Hva kan dette være for noe? Det er skremmende å ikke kunne puste inn når man føler man MÅ ha luft !! :cry: :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde K S Skrevet 19. juli 2003 #2 Del Skrevet 19. juli 2003 Som oftes er det bare en muskelstrekk. Det KAN også være god gammeldags angst, men da ville du ha hatt andre symptomer i tillegg ! Dersom det ikke går over eller blir værre må du kontakte lege. Ikke surre og vente med det. Hvorfor manifisterer det seg ikke noen lege her på kg forresten ? Eller en psykolog som jeg kunne spørre om rare ting ? Kanskje vi skulle starte en tråd der hver her inne sier noe om hva vi kan hjelpe andre med ? Hvorfor ble dette svaret så himla langt ? Mulig jeg har vært for lenge hos svigersene. Og dersom du går litt rundt og drar pusten skikkelig en fire fem ganger skal det bli bedre. Klem fra doktor Hilde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OppNed Skrevet 19. juli 2003 #3 Del Skrevet 19. juli 2003 Dette har jeg opplevd, Virgo. Flere ganger. Og det kjennes helt skrekkelig ut, for det kjennes jo ut som om man ikke får puste! De fleste gangene har det gått over, og som Hilde K S sier, så var det nok muskelstrekker dette dreide seg om. En gang ble det så ille at jeg ikke fungerte; greide ikke å strekke ut overkroppen, og det ljomet gjennom både venstresiden av brystet og gjennom venstrearmen. Ble veldig engstelig denne ene gangen, fordi det skjedde i en seriøs stress-situasjon, og det gav seg ikke av seg selv. Prøvde å jobbe videre, men det gikk bare ikke an. Så jeg måtte bare pelle meg avgårde til lege. Han konkluderte med at dette var en stress-reaksjon, og at det ville gi seg med noen avslappende muskelavslappende piller. Hvilket det også gjorde. Men skremmende var det. Spesielt fordi dette var en enormt tung og stressende periode både privat og på jobb. Så, uten å være noen lege eller ha noen som helst medisinsk bakgrunn, hvis du føler at dette er "feil", hvis du føler stress og andre ting virker inn, så synes jeg du skal ha deg avgårde til en lege, jeg, Virgo. Det er skremmende å lese om hvordan livsstilsykdommer har spredt seg blant den kvinnelige halvdelen her til lands. Har respekt for dette. Og...en annen ting er at jenter flest (dette er min erfaring) har en veldig høy terskel på smerter og er generelt lite flinke til å være årvåkne på kroppens signaler. Vil jo ikke skremme deg eller noe slikt, det forstår du da sikkert. Sier bare at du skal være oppmerksom på hvilke signaler kroppen gir deg, og hvis du er i tvil, så gjør noe med det. Ikke vent hvis dette gjentar seg. Er ellers ganske raskt ute med å hive innpå et par paracet eller noe annet mildt smertestillende, noe som som regel tar luven av mindre muskelplager. Klem til Virgo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest cerruti Skrevet 19. juli 2003 #4 Del Skrevet 19. juli 2003 Hei! Huff, slike smerter har jeg også opplevd.Ikke særlig behagelig det, nei. Mine smerter kommer imidlertid i fra mage/spiserør. Håper det snart gir seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 19. juli 2003 #5 Del Skrevet 19. juli 2003 Sambo får stress-smerter i brystet. Når han er stressa eller bekymrer seg for noe, så stikker det skikkelig i brystkassa hans (eller i nærheten av hjertet). Han har fått beskjed om at det kan være et eller annet "nervesenter" der inne... Jeg ville gått til legen om det ikke ga seg før mandag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Virgo ikke logget på Skrevet 20. juli 2003 #6 Del Skrevet 20. juli 2003 Takk for svarene alle sammen :-) Nå for littsiden så kjennte jeg det samme igjen - måtte bare holde pusten - var for vondt å puste. Men heldgvis gikk det raskt over denne gangen - det er likevel vemmelig når d skjer - for man må jo puste .. :-? Stress - jo ......stresser litt for tiden - men har ikke kommet på å koble det med det ... Muskelstrekk - mulig - får lignende stikkninger i ryggen en gang i blandt - så da er det sikkert mulig på forrsiden også .......men jeg fordtår ikke at jeg forstrekker muskler der inni liksom ...... Har det vært langvarig med dere? Her så er det akutt - og er i værstefall over på 5 minutter .......vanligvis på et par minutter .......så jeg vet ikke om det er det samme? Og alltid på venstre side .... Nei nå må jeg kave videre og pakke litt *ler*......skal hjem ..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest joachim Skrevet 11. mai 2010 #7 Del Skrevet 11. mai 2010 Jeg hadde AKKURAT det samme.. legen sa jeg skulle ta det litt mer med ro og det var BARE MUSKELSPENNINGER ! ( ikke noe farlig . ) at du har vært i aktivitet og fått vridd deg eller noe sånnt.. eller at du bare vokser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå