Gjest virrevipp Skrevet 8. mai 2009 #1 Del Skrevet 8. mai 2009 Hei alle damer Jeg er ei dame på 40 år...........og føler at jeg ikke har noen stil. Jeg ender ofte med jeans og en topp med cardigan over,et greit jobbantrekk. MEN EGENTLIG ønsker jeg å være mer spennende i klesveien....bruke mer skjørt,kjoler......men jeg får ikke til å sette sammen klærne,det blir såååå kjedelig føler jeg. Drømmer meg av og til bort........skulle ønske jeg kunne ha en bohemstil.......være mer avslappa i stilen,og ikke være redd for å skille meg ut. Jeg syns det er vanskelig å finne klær som kler min kropp.....jeg er 170 og 80 kg ( en god mage)..........men sporty og fresh:) TENK om noen kunne komme med noen tips til meg.........da ville jeg blitt så glad!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 3. juni 2009 #2 Del Skrevet 3. juni 2009 Hei Nå er ikke jeg noen motedronning selv, men synes du høres ut som en flott dame - å være sporty og fresh er vel ikke så galt? Er veldig vanskelig å komme med noen råd når man hverken vet hvordan hårfarge du har eller hvilken hudtype ( lys, mørk,blek,brun,osv) du sier heller ikke hvordan form kroppen din er ( pære,timeglass, brede skuldre,ingen midje,pupper eller ikke,osv) MEN... Alle gode klesstiler begynner med godt og fint undertøy - og slik som jeg har forstått det av stylister all over the world , er det først og fremst lurt å ha et undertøyssett som - bh med god støtte og uten mønster, m/truse med samme funksjon - bh som får deg til å føle deg "sexy" , uten at noen trenger å vite hva som gjør at du føler deg det, m/truse som har samme funksjonen ( vel og merke sexy og elegant- ikke sexy og vulgært- du er 40, ikke 14 Finn deg et par mørke pene jeans ( mørke jeans virker forminskende ( få hjelp i butikken til å velge ut de som sitter penest og passer dine former best) legg litt penger i jeansen du kjøper - jeans kan brukes til mye! Så, over til litt andre basic det er lurt å ha, men som kan brukes til mye - singleter ( i sort og hvitt) ( kjempegreit å ha under bohemstopper f.eks, eller under jakker, osv. - strømpebukser og strømper ( nå vet ikke jeg hvilken jobb du har,men alltid kjekt å ha slike ting til forskjellige antrekk og sko liggende) - en svart bukse ( som sagt, få butikken til å hjelpe deg med å finne buksen for dine former) - et sort skjørt (som igjen passer dine former) Min personlige mening; er du over 30- bruk ihvertfall et skjørt som går til knærne) Litt bohem-tips; - langt luftig skjørt - hvit løs bluse - svart og/eller brunt belte, med sølv eller gullspenne på- kan brukes til å henge over hoftene - løs og ledig bohemstopp - store øredobber - lange smykker - armbånd i tre eller gull -flip flops ( til fritiden selvfølgelig) i brun/sort/gull/sølv blanding - knelang eller ankellang kjole med forskjellige fargeinnputt og ellers ( ikke bohem) -kjøp noen freshe smykker,øredobber,armbånd og billige pene klokker - det kan utgjøre hele forskjellen på et antrekk - hvit pen skjorte - belter - sko ( gjerne noen pumps med forskjellige farger som rød, sort,mørk lilla, som kan freshe opp hele antrekket) - en pen trendcoat eller annen dressjakkeaktig type. viktig at den går nedenfor hoftene,uansett hvilken type du velger - brun eller sort pen,men praktisk veske - clutchveske i en sprek farge - et par topper i farger du vet ser bra ut på deg ( mørk lilla,rød, blå eller hva enn det måtte være) til slutt vil jeg anbefale deg å spandere på deg selv en tur til frisøren! Ta hele pakken om du har råd ; klipp,farg og strip En tur til frisøren kan gjøre underverker med selvtilliten og du kan komme til å synes det blir enklere å tørre å kjøpe nye spennende antrekk når du føler deg fresh på håret Andre tips: steng deg inne på badet og gi deg selv en liten spa-opplevelse --> napp øyenbryn,barber legger, ta et fotbad hvor du skrubber vekk død hud,smører beina og lakker neglene med en fresh farge,skrubb kroppen og smør deg inn med en deilig bodylotion. Kjøp deg ny sminke. Ja,det koster mer enn å gå innom H&M,men ta deg en tur på et sted du vet de har ordentlig peilig på sminke og hvilke produkter du kan bruke for å se fresh ut- kjøp kun basic- hudrens,fuktighetskrem,foundation,maskara og rouge, evt lipgloss eller leppestift om du bruker det Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå