Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg elsker å sminke meg men synes at jeg bare ser horete ut om jeg prøver å dekke til huden min - og jeg har igrunnen ganske pen hud også - så bruker aldri noe annet enn;

- mascara (hver dag)

- eyeliner (ca hver dag)

- øyeskygge (har et enormt utvalg av farger - ca 3-5 ganger i uka)

- farget lipgloss (til fest)

- gyllent "solpudder" (ca 3 ganger i året)

(Uansett kysser kjæresten meg så mye på munn, nese, kinn at han "spiser opp" sminken på en times tid uansett..)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mineralfoundation og mascara, kanskje øyenskygge. Føler at jeg er ELENDIG til å sminke meg, så derfor gidder jeg ikke å gjøre mer ut av det heller :P

Skrevet
Jeg elsker å sminke meg men synes at jeg bare ser horete ut om jeg prøver å dekke til huden min

Oj, den var ny. Hvis man sminker seg pent og naturlig, med riktig nyanse, kan jeg ikke forstå at foundation kan se "horete" ut. Ikke at jeg mener man må bruke foundation, men det var bare et sterkt uttrykk å bruke.

Skrevet

Som oftest bruker jeg bare en lys øyenskygge fra Sebastian Trucco, Mineralfoundation fra Artdeco ( eller Id dersom jeg føler for å "skinne" litt ekstra, artdeco er mer matt ) og Mascara fra Elisabeth Arden eller Loreal. Pleier også av og til å sminke med litt mørkere øyenskygger og eyeliner. Pleier også å bruke våtliner ved øyenvippene :)

Gjest LonelyAngel
Skrevet (endret)
Jeg elsker å sminke meg men synes at jeg bare ser horete ut om jeg prøver å dekke til huden min - og jeg har igrunnen ganske pen hud også - så bruker aldri noe annet enn;

- mascara (hver dag)

- eyeliner (ca hver dag)

- øyeskygge (har et enormt utvalg av farger - ca 3-5 ganger i uka)

- farget lipgloss (til fest)

- gyllent "solpudder" (ca 3 ganger i året)

(Uansett kysser kjæresten meg så mye på munn, nese, kinn at han "spiser opp" sminken på en times tid uansett..)

Awww :rødme:

Selv bruker jeg faktisk minimalt med sminke til hverdags. Det er det tre grunner til:

1. Er så trøtt om morningen at jeg så vidt klarer å stå opp, da er jeg i alle fall ikke i humør til å sminke meg.

2. Jeg synes det er et helvette å ta av sminken om kvelden. Maskaren er verst å fjerne syns jeg. Og så synes jeg det er en "stress" rutine og ta sminken på og av hver dag....

3. Jeg synes ofte at sminke ikke gjør så all verden for meg i forhold til hvor stress det er å ta det av og på hver dag... OG en siste ting: Føler jeg hele tiden må se meg selv i speilet om jeg har sminket meg for å se om det fortsatt sitter fint på....

Har som regel på sminke i helgene da. Da kan jeg faktisk stå opp litt sent å ta meg god tid til å ta det på.

Endret av LonelyAngel
Skrevet

Det varierer veldig, selv i hverdagen. Alt fra ingenting, til foundation, rouge, øyenskygger, kajal, lipgloss, mascara og kanskje litt solpudder.

Men ettersom det meste av sminken min er fra Everyday Minerals, pleier det å se ganske så naturlig ut, selv med alt det jeg nevnte over her. Også bruker jeg jo ikke store mengder :)

Til fest slår jeg meg løs med sterkere/mørkere farger, større doser osv.

Gjest Jåla
Skrevet

Hver dag:

- mineralfoundation

- rouge/ solpudder

- champagnefarget øyenskygge+ en brun i globallinjen

- eyeliner

- mascara

- Lipgloss

Skrevet

foundation, maskara, øyenskygge, noen ganger rouge og noen ganger eyeliner.

Sminker meg nesten hver dag om vinteren/våren, mens det varierer mer om sommeren.

Skrevet

Til hverdags blir det ikke mer enn mascara hvis jeg orker. De dagene jeg føler for litt mer går jeg for: mineralfoundation, mascara, lipgloss/lipbalm, rouge. eyeliner og øyenskygge hvis det er kveld ^^

Gjest Christabelle
Skrevet

Jeg trenger heldigvis ikke så mye sminke. Tilhverdags bruker jeg Dermalogica's fargede dagkrem, mascara fra enten MAC/YSL/Dior/IsaDora/Clinique/Helena Rubenstein og noen ganger øyenskygge fra MAC hvis jeg gidder :)

En gang i blant sminker jeg meg skikkelig (med alt nedenfor), selv om jeg bare skal en snartur på dagligvarebutikken. Kommer an på humøret.

På fest derimot .. Full facial først. Så base fra Kryolan, Bare Escentuals/MAC foundation, Clarins concealer, øyenskyggebase fra MAC/ArtDeco, skygger fra MAC, eyeliner, mascara, brynsblyant fra MAC, brynsgel, blush (Blushbaby) fra MAC, Mineralized Skinfinish fra *puuh* MAC og diverse lipglosser som ligger i veska. Leppestifter har jeg aldri brukt.

Deretter fikserer jeg med enten transparent pudder eller BE Mineral Veil.

Skrevet

Tja, nå liker jeg å sminke øynene mine ganske markert, så jeg bruker daglig (med variasjoner):

- Foundation

- Transparent pudder

- litt rouge for å få litt farge (er ganske blek)

- Svart eyeliner

- Svart øyenskygge kun langs vippene oppe og nede.

- Mascara

Skrevet

Jeg bruker vanligvis ikke sminke til hverdags, mye pga ømfindtlig hud, men har også mørke øyevipper og bryn, så det holder med en lipgloss i hverdagen.

Når det er fest derimot, har jeg en stor bag med sminke :fnise:

Bruker da:

concealer fra helena rubenstein.

Everyday minerals foundation

rouge

too faced øyeskyggeprimer

øyenskygge

lancome artliner

eyeliner til under.

maskara

Clarins top coat på maskaraen

lipliner og lipgloss

:tommelopp:

Gjest ~♥ƒαѕн&#9
Skrevet

kissme mineral fondation

av og til kissme mineral solpudder

dior diorshow iconic mascara

øyenbrynstift fra H&M

lipgloss fra masxfactor lipfinity med step 1-step 2 (bruker event. bare glossen)

hvis jeg har tid tar jeg dessverre på svart våteyeliner, sølvglitter eyeliner, hvit øyenskygge og brun øyenskygge. og jeg har nesten alltid tid.. er bare alt for glad i å sminke meg, selvom jeg vet den slags sminke ser overdrevent ut til hverdags, trust me I KNOW.

Skrevet

Jeg vet ikke hvoran "horete" makeup ser ut. Mener du kakete makeup? Hvis man brruker for mye av et produkt (uansett hvor bra det er) ser det som regel ille ut.

Gjest Raptuza
Skrevet

Brukar sminke 1-2 gongar i veka, av og til 3. Brukar ikkje foundation på sommarstid.

Skrevet
Jeg bruker endel produkter, men det ser ikke veldig sminket ut: primer, concealer, foundation, mineralpudder, øyenbrynsfarge, øyeskyggeprimer, øyenskygge, eyeliner, mascara, rouge (lipliner og leppestift, ikke hver dag) og lipgloss.

det samme bruker jeg. untatt øyenbrynsfarge

hver dag må jeg ha dette på. ellers er det stortsett mineralfoundation jeg bruker for tiden. leenge siden jeg har brukt vanlig foundation;)

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg bruker ikke noen ting... Hater å sminke meg, har andre ting å gjøre på enn å sminke meg og å ta det av senere på kvelden.

så skjønner jeg ikke vitsen med sminke. De aller,aller fleste ser bedre ut uten sminke spør du meg...... Ja, de fleste ser "penere" ut, men hva er vitsen med å prøve å gjøre seg så perfekt som mulig? Man skal være fornøyd med det utseende man har, å ikke fikse på det hele tiden!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Skrevet (endret)

Produktene varierer men bruker som regel;

Primer (Smashbox bronze primer og GOSH velvet touch)

Foundation (Lancome og Chanel blandet med Revlon Skinlights og YSL Complexion enchancer ol. for glød).

Contour pudder (Ben Nye i countor 1 og NYX's blush i Taupe -mørke, nøytrale skyggefarger.)

Rouge (Guerlain Meteorites i Pink blush og GOSH blush i Rose Whisper)

Lip primer (Mary Kay- eneste produktet jeg bruker derfra, kjempebra)

Lipgloss

Endret av desert_rose
Gjest Mea Culpa
Skrevet

Fint lite. Føler meg mer vel uten sminke. :)

Gjest Gjest_Kate_*
Skrevet

Jeg bruker concealer, foundation, solpudder, rouge, mascara HVER dag. Kan ikke gå ut døren uten :( Ser naturlig ut da, siden der er mineralsminke, men kunne ønske jag slapp å bruke det :(:trist:

Har urenhud, og dette tærer på selvfølelsen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...