Gå til innhold

Vinsnobberi?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg vil foreslå for alle som dere som ikke mener vin gjør mat prøve en god cava til noe som traust som norsk hønsefrikase, kanskje dere da vil modere dere littegranne :)

Det er rett og slett fabelaktig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Marillia

Antar at jeg er litt vinsnobb, jeg da...

Jeg drakk nemlig ikke rødvin til maten i mange år, rett og slett fordi jeg hadde flere opplevelser der jeg syntes vinen (i kombinasjon med maten) smakte rått kjøtt. Nå forsøker jeg å velge vin til mat, og har hatt mange høydare da :lur:

Jeg drikker som regel pappvin på hytta, men synes livet er generelt for kort til å drikke dårlig rødvin. (Og mener slett ikke at pappvin trenger alltid å være dårlig)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Har til og med opplevd at noen har sagt at en og samme vin smaker forskjellig til forskjellig mat. :ler:

Alle skjønner vel at rødvin er rødvin.

:ler:

Har du prøvd å drikke en spesifikk rødvin først til kokt fisk med poteter, og deretter til en velkrydret biff med peppersaus? Hvis du prøver det så vil du smake forskjell! Fordi vinen mest sannsynlig vil bli altfor kraftig til fisken, men vil smake godt til biffen.

Jeg er ingen vinsnobb, langt ifra. Jeg er ikke spesielt glad i vin, og de få gangene jeg kjøper vin er den i 100-kroners-klassen. Har smakt dyrere vin, men synes ikke det jeg har smakt hittil har vært verdt pengene. Jeg har smakt dyr rødvin som smakte stygt i min gane. Som med alt annet handler det om smak og behag. Men likevel, å hevde at det ikke er forskjell på rødvin faller på sin egen urimelighet. Man trenger ikke være snobb for å merke forskjell på cola og pepsi, så man trenger heller ikke være snobb for å merke forskjell på rødviner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er så mange som har blitt vinsnobber. Altså: de kjøper vin i høye prisklasser og skryter i vei om hvor god den er. Har til og med opplevd at noen har sagt at en og samme vin smaker forskjellig til forskjellig mat. :ler:

Alle skjønner vel at rødvin er rødvin.

Unnskyld meg, men innlegget ditt lyser uvitenhet lang vei.

Det er stor forskjell på rødvin. Hvilket land den kommer fra, hva den er ment å brukes til, og druetyper har veldig mye å si for smaken av vinen.

Generelt sett så er dyr vin bedre enn billig vin. Skal man finne god vin til under 100 kroner, så må man vite hva man gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Synes det er så mange som har blitt vinsnobber. Altså: de kjøper vin i høye prisklasser og skryter i vei om hvor god den er. Har til og med opplevd at noen har sagt at en og samme vin smaker forskjellig til forskjellig mat. :ler:

Alle skjønner vel at rødvin er rødvin.

Kunnskap er ikke det samme som snobberi. Slå det opp om du er usikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...