Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet hvor lenge en forestilling varer?

vilel dere tatt med en som straks blir tre?

Videoannonse
Annonse
Gjest MåneSkygge
Skrevet

Ville ikke tatt med barn i noe slags alder. Vil ikke lære mine barn at det er underholdning og se på mishandlede dyr.

sirkus.info

Gjest Gjest
Skrevet

Nei.

Har heldigvis et barn som er godt utrustet med empati (kanskje et par hakk for mye), så sirkus er ikke noe jeg vil utsette han for.

Gjest Gjest
Skrevet

Cirkus Agora har startet opp uten dyr. ;)

Gjest MåneSkygge
Skrevet

Sirkus Zeppelin er også ett dyre fritt sirkus jeg har hørt mye fint om :)

Skrevet

En sirkus-forestilling varer ca 2 timer - inkludert pause.

Min gutt har vært på sirkus - og trives der - siden han var to år - er nå 4 og vi skal i år også.

Gjest MåneSkygge
Skrevet (endret)
En sirkus-forestilling varer ca 2 timer - inkludert pause.

Min gutt har vært på sirkus - og trives der - siden han var to år - er nå 4 og vi skal i år også.

Han er jo så liten at han ikke skjønner bedre stakkar. Du som voksen burde vite bedre. men om du synes det er i orden at dyr lider for din fornøyelse,sier det mye om din (mangel på) empati.

Endret av MåneSkygge
Gjest Gjest
Skrevet

Min sønn sovnet under forestillingen da han var 3.

Det var for kjedelig for ham...

Skrevet

Ja jeg syns at det er ok at dyr brukes på sirkus - og på film.

Gjest Gjest
Skrevet
Noen som vet hvor lenge en forestilling varer?

vilel dere tatt med en som straks blir tre?

jeg elsker sirkus, og har tatt med barna mine på sirkus hver gang de er i byen, varer omtrent 1 uke. Tror de siste årene 2 uker. Men de ar egne nettsider.

Kos dere! kjenner en vetrinær som følge rmed noen ganger, og hjelper de når de trenger.

Det finnes også sirkus for de kjedelige uten dyr ;P

Skrevet

Tråden er ryddet iht KGs regler.

Furstina, mod

Gjest Gjest
Skrevet

Min sønn storkoste seg på sirkus i fjor, da var han nesten 3. Venninnen som er akkurat like gammel syntes ikke det var gøy i det hele tatt.

Ja, jeg går på sirkus med dyr og grunnen var at han elsker elefanter og fikk klappe en.

politisk ukorrekt - men sånn var det nå...

Gjest Gjest
Skrevet

btw, måneskygge: jeg har aldri tenkt over hvordan dyr har det, fordi jeg aldri har tatt med barna på sirkus (ennå). Men nå leste jeg linken du viste til. Og før jeg leste den ville jeg uten forbehold tatt med barna. Nå vil jeg ikke det. Men du må ikke ta for gitt at alle vet at sirkusdyr ikke alltid behandles så bra! Fint at du vil opplyse folk, men møt mennesker på en ålreit måte, og ikke fordømmende!

Gjest Gjest
Skrevet (endret)

Uansett, du må ikke gå ut fra at alle som tar ungene på sirkus faktisk har tenkt gjennom at dyrene kanskje ikke har det så bra. Jeg er et relativt opplyst menneske, men tanken om at dyr på norske sirkus skulle lide, har aldri streifet meg. Derfor skal du ikke være så rask med dine slutninger om andre mennesker og deres evt mangel på empati. Jeg har nå tatt et valg ift sirkus etter å ha lest linken du la ved, så du har vervet nok et "medlem" som aldri skal ta sine barn med på dyresirkus. Men du kan sikkert verve flere hvis du har en finere framgangsmåte og har i bakhodet at folk flest ikke har tenkt tanken. Opplys oss gjerne, men ikke forhåndsdøm noen ;)

Endret av jolie
Gjest Gjest
Skrevet (endret)

Jeg er temmelig sikker på at de aller fleste som går på sirkus ikke tror/vet/Mistenker at dyrene lider. Det er bare noen få mennesker blant oss som liker hundekamper, for eksempel, og det er ikke de samme menneskene du finner blant tilskuerne på et sirkus :) Så ikke bland kortene, og ikke døm mennesker som ikke har noen grunn til å kjenne til dette.

Endret av jolie
Gjest Gjest
Skrevet (endret)

Men du... Jeg vil gjerne ha solid dokumentasjon fra deg, og ikke bare fra en aktivist-side. Vi har dyrevernsmyndigheter her i landet, hva sier DE om sirkusdyr? Det er vel naivt å tro at de ville tillatt sirkus dersom dyrene led og ble plaget? De fører jo kontroll med sirkusene.

Endret av jolie
Gjest MåneSkygge
Skrevet (endret)
Uansett, du må ikke gå ut fra at alle som tar ungene på sirkus faktisk har tenkt gjennom at dyrene kanskje ikke har det så bra. Jeg er et relativt opplyst menneske, men tanken om at dyr på norske sirkus skulle lide, har aldri streifet meg. Derfor skal du ikke være så rask med dine slutninger om andre mennesker og deres evt mangel på empati. Jeg har nå tatt et valg ift sirkus etter å ha lest linken du la ved, så du har vervet nok et "medlem" som aldri skal ta sine barn med på dyresirkus. Men du kan sikkert verve flere hvis du har en finere framgangsmåte og har i bakhodet at folk flest ikke har tenkt tanken. Opplys oss gjerne, men ikke forhåndsdøm noen ;)

Jeg vet ikke alle er klar over hvordan de har det. Men når man da kan vise til fakta om hvordan det faktisk er og man heller velger og lukke øynene for det enn og prøve å forstå, da mener jeg man er utrolig egoistisk.

Endret av jolie
Gjest MåneSkygge
Skrevet
Men du... Jeg vil gjerne ha solid dokumentasjon fra deg, og ikke bare fra en aktivist-side. Vi har dyrevernsmyndigheter her i landet, hva sier DE om sirkusdyr? Det er vel naivt å tro at de ville tillatt sirkus dersom dyrene led og ble plaget? De fører jo kontroll med sirkusene.

Det som er det største problemet ligger ikke her i Norge. Men dyrene blir trent i utlandet for så og leies ut til sirkusene. Om du søker litt på youtube eller rundt på nett så vil du finne mye dokumentasjon på hvordan treningen foregår.

Til og med sirkus agora har gått ut og fortalt o hvordan dette fungerer og de har derfor fra i år, sluttet med dyr i sine sirkus.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...