Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet
Men når man da kan vise til fakta om hvordan det faktisk er og man heller velger og lukke øynene for det enn og prøve å forstå, da mener jeg man er utrolig egoistisk.

Dette er jeg selvsagt helt enig med deg i. Men jeg tror fortsatt de langt fleste av oss tar det som en selvfølge at dyr i norske sirkus behandles bra. Og finner man ut at det likevel ikke er slik, så er det selvsagt uempatisk og fælt å gå på sirkus. Men Mattilsynet har altså slått fast at norske sirkus etterlever reglene som er gitt, og distriktsveterinærer sjekker jevnlig de omreisende sirkusene. Men det er klart: Hva som skjer når veterinærene IKKE er tilstede, det vet bare sirkuset...

Videoannonse
Annonse
Gjest MåneSkygge
Skrevet
Dette er jeg selvsagt helt enig med deg i. Men jeg tror fortsatt de langt fleste av oss tar det som en selvfølge at dyr i norske sirkus behandles bra. Og finner man ut at det likevel ikke er slik, så er det selvsagt uempatisk og fælt å gå på sirkus. Men Mattilsynet har altså slått fast at norske sirkus etterlever reglene som er gitt, og distriktsveterinærer sjekker jevnlig de omreisende sirkusene. Men det er klart: Hva som skjer når veterinærene IKKE er tilstede, det vet bare sirkuset...

Og som jeg sa over her, det er ikke her til lands de største problemene ligger. Det er der de blir trent.

Skrevet

Jeg går ikke på sirkus fordi jeg er redd for klovner... ;)

Skrevet

Tråden er ryddet iht KGs regler.

-jolie, mod

Gjest Mea Culpa
Skrevet

Det kan godt tenkes at de behandler dyrene bra, men det er da slettes ikke optimalt for dyr aa leve saann! Det syns jeg i hvertfall.

Gjest Gjest
Skrevet
Det kan godt tenkes at de behandler dyrene bra, men det er da slettes ikke optimalt for dyr aa leve saann! Det syns jeg i hvertfall.

Heil enig! Hvem tror egentlig at feks en elefant har det bra med å gjøre unaturlige bevegelser gjentatte ganger, bo trangt og tranporteres over lange avstander... Og dette bare for at vi mennesker vil ha underholdning!! De fleste av oss vet hvordan disse dyrene lever i naturen, og denne mishandlingen som jeg vil kalle det strider kraftig mot deres medfødte instinkt.. Slik jeg ser det er dette dyremishandling.

Gjest Gjest_minni_*
Skrevet

Men nå kan ihvertfall de som ønsker det dra på sirkus agora, jeg er glad for at de har kommet som et alternativ! :) tommelen opp!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...