lille katt Skrevet 6. mai 2009 #1 Del Skrevet 6. mai 2009 Jeg har aldri eid en sports-BH, av den enkle grunn at jeg alltid har hatt 75B-pupper og i liten grad har drevet med hopp-og sprett-aktivitet. Har aldri opplevd at puppene har slengt rundt når jeg har trent. Nå har jeg ambisjoner om å prøve å løpe litt, noe jeg ikke kan fordra, men som jeg håper jeg kan overvinne motviljen mot . Men nå har jeg ammepupper (DD/E) som skvalper litt, bokstavelig talt, så jeg tør ikke løpe uten at de sitter godt fast. ... er funksjonen til en sports-BH å holde puppene fast når man hopper/løper? Skal den være veldig stram over brystet, da? Kan man oppnå samme effekten med å ha en veldig stram T-skjorte, på en måte? Hvordan velger man en slik BH (står man og hopper opp og ned på prøverommet, liksom? ) Jeg har relativt ukompliserte pupper BHmessig sett, og tror ikke at jeg trenger en fancy og avansert BH - har H&M greie sportsBHer? Håper noen kan gi meg en kjapp innføring i sports-BH-ens verden.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 6. mai 2009 #2 Del Skrevet 6. mai 2009 Ukompliserte pupper Jepp, det er som du sier: sports-BH'en skal holde dem fast. Om man spretter rundt, risikerer du vondt i både muskler og vev, det strekkes jo endel. Jeg er selv en DD/E, og ville ikke brukt H&M-BH til den type trening. Det er nok (desverre) verdt å koste på seg en litt dyrere. Lindex har ganske godt utvalg i sportsundertøy. Jeg har sports-BH fra Enell, den er helt fantastisk! En BH som sitter riktig skal føles stram (nesten for stram), og du bør hoppe litt opp og ned i prøverommet (du får gå tidlig på dagen, heheh) for å sjekke at jentene ikke vimser for mye rundt. En t-skjorte gjør ikke samme nytten, med mindre du holder på med veldig rolig trening. Sports-BHene er spesialdesignet for å, eh, fordele puppen utover (hihihi, håper du skjønner hva jeg mener) slik at det blir minimalt med bevegelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille katt Skrevet 6. mai 2009 Forfatter #3 Del Skrevet 6. mai 2009 Sports-BHene er spesialdesignet for å, eh, fordele puppen utover ... er det det samme som å klemme dem litt flate og forhindre spretting oppover? Ser for meg at en sports-BH må være stram oppå, liksom, for å forhindre spretting. Litt som hvis man hopper opp og ned og må holde på puppene for at de ikke skal skvalpe rundt . takk for svar, forresten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 6. mai 2009 #4 Del Skrevet 6. mai 2009 Hihi! Ja, de klemmer dem flate(re) og holder egentlig hele sulamitten tett inntil kroppen. De dekker jo mer enn vanlige BH-er. Det blir litt som holding ja, men jeg tror ikke du skal prøve det når du er ute og løper! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 6. mai 2009 #5 Del Skrevet 6. mai 2009 jeg har aldri eid en sports-bh,men så i et program på tv(tror det var puls)test av bher, at de sports-bhene som deler puppene er bedre enn de som er som en topp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 6. mai 2009 #6 Del Skrevet 6. mai 2009 (endret) *googler* Jeg fant denne testen fra TV2 hjelper deg. Der står det kun at de jentene med større cup liker forskjellige ting, mens de med middels stor cup liker toppene. Hm. Denne tsten fra klikk.no så veldig grundig ut (skummet bare gjennom, skal lese hele senere) og forklarer bl.a. hva man skal se etter i en god BH. Der står det også at de med større pupper kan få bedre støtte av å velge de som har en kopp til hver pupp. Endret 6. mai 2009 av Pingting Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mea Culpa Skrevet 6. mai 2009 #7 Del Skrevet 6. mai 2009 Shock Absorber er bra greier. Koster litt ja, men holder ting paa plass og varer i aarevis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Vinge Skrevet 6. mai 2009 #8 Del Skrevet 6. mai 2009 jeg har aldri eid en sports-bh,men så i et program på tv(tror det var puls)test av bher, at de sports-bhene som deler puppene er bedre enn de som er som en topp. Jeg støtter denne. Jeg har også ganske ukompliserte pupper , noe som vil si en ordinær 75B, men jeg syns likevel det er viktig med god støtte. Jeg syns ikke noe om de stramme toppene, men har kjøpt noen fra Decathlon (som de dessverre ikke har i Norge), som jeg liker veldig godt, med litt deling foran og kryssende stropper bak. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille katt Skrevet 6. mai 2009 Forfatter #9 Del Skrevet 6. mai 2009 Takk for mange bra innspill her! Jeg kan godt investere litt i en god trenings-BH såfremt jeg vet at jeg kommer til å bruke den . Jeg er nok redd at løping ikke blir min greie, men jeg skal gi det en sjanse til. En annen ting er at jeg ikke har DD/E-ammepupper så veldig lenge, max et års tid til, og da går jeg jo ned flere størrelser igjen. Men jeg har fått noen tips å ta med meg i butikken - blant annet bør jeg nok ha en slik BH som har kryss i ryggen, fordi jeg har så signe skuldre at stroppene sklir ned på de vanlige BHene mine også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå