Gå til innhold

dele utstyr til barna med exen


fia

Anbefalte innlegg

hei,

hvordan ordner dere dette? har dere ett sett og så er det ett sett hos exen? tenker ikke bare på klær, men også sykler, ski, fotballer - i det hele tatt. stort og smått.

jeg har alltid vært fleksibel på alt, men synes det er slitsomt å måtte "mase" for å få utstyret og klær tilbake når barna skal være hos meg. Og min ex nye dame, beholder alt hun kjøper hos dem og sender barna til meg med hullete, slitte, ødelagte klær. Er jeg virkelig nødt til å begynne å skrive opp det de hadde på seg når de dro, for å vite hva de skal ha med tilbake?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi bringer frem og tilbake. Dette har imidlertid ført til noen problemer (ting barna trenger blir glemt hos far/mor) noe som er veldig irriterende spesielt hvis det er snakk om støvler, regnklær, eller ting barna MÅ ha i barnehage!! Jeg har derfor bedt om at alt barnet mitt hadde hos far ble tatt med hjem til meg. Jeg kikket over det som var, fordelte det på to og kjøpte inn ekstra klær som han kan ha hos pappan sin. Synes det var greiest, da slipper vi å gå tom. Klær som de kjøper til han må få være der, og dersom det blir med til meg blir det sendt tilbake neste gang.

Leker som han tar med seg blir med hjem dersom barnet vil det.

Min samboers døtre har samme ordning, og dersom klærne vi har kjøpt ikke kommer tilbake til oss ber vi om at de sendes med.

Enkel og grei løsning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skjer hos oss:

Vi får en bag med klær, som returneres sammen med barnet etter endt samvær.

Skittent og rent tøy sortert hver for seg.

Hun har også noen klær hos oss i reserve, samt leker.

Forøvrig leveres hun i pysjen, for å lette legging når hun kommer hjem.

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har dobbelt sett av så og si ALT.

Klær, sko, skøyter, sykkel, leker etc. Det eneste som sendes mellom hjemmene er skolesekken, og så litt leker og sånn da -som går begge veier.

Årsaken til dette var at vi (jeg og barnets far) ble lei av å bli bombardert med sukk og ork hver gang barnets mor måtte sende med noe.

Blir ganske mye utgifter i og med at far også betaler bidrag (og halvparten av alle andre utg.), men jeg orker rett og slett ikke irritere meg over det lenger.

Når tankene mine går i de baner prøver jeg heller å tenke på hvor heldig jeg er som får ta del i livet til den lille gutten jeg er stemamma til icon_smile.gif -så får det koste hva det koste vil

Klem fra stemamma Stine

1212[ Dette Innlegg er endret av: Stine den 2002-04-22 21:10 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Du høres fornuftig ut Stine - det er slik vi har praktisert også, men her så har de på seg ok klær når de skal til far og så kommer de hjem med slitte klær - dvs klær som går rett i søpla. på den måten får jo far fornyet garderoben til barna på en grei måte. Fytterakkern - menn!!!!! Neida, jeg skjønner jo at ikke alle er slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og eksen deler klær, men større ting som sykler, leker etc har vi hver for oss. Siden det er jeg som har hovedomsorgen, så sender jeg med klær og eventuelt leker han vil ha med når han skal til faren.

Min "soon to be" samboer og eksen hans deler på klær og sykler. Men ungene har faste leker hjemme hos "oss". Moren sender med en bag med klær som returneres med de samme klærne. 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...