Gå til innhold

stinker fra underlivet

Fremhevede innlegg

Skrevet

jeg opplevde noe helt jævlig flaut for litt siden plutselig rykker typen min seg unda meg når han fingrer meg og lukter på fingrene og legger seg laangt vekk fra meg og sier fy faen den fitta di stinker så jæævlig! okey kanskje noen av dere syns det er morsomt:p men det er ikke så morsomt for meg. jeg dusjer en gang daglig og bruker underlivs serviett 1 gang daglig, bytter truse hver dag og er ikke uhygenisk på noen måte, og underlivet mitt har aldri luktet NOENTING, den har luktet som vann, så plutselig lukter det litt sur og stygg lukt, og jeg har lukta sånn helt siden jeg hadde sex med han så han tror sikkert jeg har lukta dritt hele livet, men jeg har aldri luktet slik når jeg har vært med en gutt, å nå ser jeg virkelig at gutter ikke tåler jenter med noe lukt!

jeg vet at jeg ikke har sopp, sopp hadde jeg for leenge siden og brukte canesten, så den er jeg kvitt, og jeg kjenner igjen med en gang jeg får det for å si det sånn, så det er å utelukke. det lukter ikke med mindre man stikker ansiktet ned dit, eller lukter på fingrene etter de har vært der, og det har litt sterk lukt, hva skal jeg gjøre med dette?

pluss jeg føler bare for å dø jeg har aldri stinka når jeg har vært med en gutt og nå er det seriøse greier, så må han få intrykk at jeg er slik. :S

hvor normalt er dette?

jeg er utrolig flau ovenfor han nå

what to do?

Videoannonse
Annonse
Gjest Naria
Skrevet

Bakteriell vaginose. Stikk innom legen din, det er enkelt å behandle, og veldig vanlig. :)

Skrevet

Er nok baktriell vaginose ja...ganske så normalt, men du trenger 2 tabletter/stikkpiller fra legen på resept for å bli kvitt det. borte på en dag da:) ikke nooe å være flau over, du har ikke fått det fordi at du er urenslig. Ph verdien har sikkert endret seg etter sex med typen for di at dere hadde veldig forskjellig ph en dag. Kan også komme ved kondombruk.

Good luck

• Liker 1
Skrevet

Ei venninne av meg hadde klamydia og det luktet forferdelig sa hun.

Det kan også være det de andre nevner.

Gjest Gjest
Skrevet

Det syns jeg var utrolig stygt gjort av kjæresten din å si :frustrert:

Syns du bare burde droppe han, når han ikke tåler såpass engang er han ikke verdt no... LUkten kan det være han også som har gitt deg gjennom klamydia elelr no lignene..

Skrevet

Takk for svar, ja da er det vel bakteriell vaginose, fordi underlivet skal vel egentlig ikke ha noe sterk lukt i det hele tatt? for har litt fiske lukt .. æsjamei

Ja, det var ikke akkurat koslig sagt av typen. At han sier fra at jeg ikke lukter bra der nede tar jeg meg absolutt ikke nær av, det er helt greit. Men måten han sier det på og reagerer var kanskje ikke kjempe hyggelig :sjenert: men da vet jeg i alle fall akkurat hva han tenker..

men folkens -

jeg skal alså gå å få resept på Vivag® female vaginalkapsler og så burde jeg begynne å bruke Vivag female vagine capsules en gang i mnd, eller? slike melkesyretabletter, for å unngå å få det igjen kanskje?

Gjest Gjest
Skrevet

Vivag er reseptfrie melkesyrekapsler ;)

Flagyl derimot er reseptbelagt.

Hvitløk skal visst også være effektivt.

Gjest gjestja
Skrevet

Jeg er ogsa plaget med dette.

Maa man ha gynekologisk undersoekelse for aa faa pillene som fjerner dette ?

Altsa, naken paa benken og ut med beina? Eller kan man si at man er sikker pa at det er det det er fordi man har hatt det tidligere og kjenner symptomene og slikt?

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg er ogsa plaget med dette.

Maa man ha gynekologisk undersoekelse for aa faa pillene som fjerner dette ?

Altsa, naken paa benken og ut med beina? Eller kan man si at man er sikker pa at det er det det er fordi man har hatt det tidligere og kjenner symptomene og slikt?

Kommer an på legen. Jeg hadde nektet og heller gått til en annen lege.

• 4 uker senere...
Gjest Gjest_Snella_*
Skrevet

Mulig jeg er litt sent inn til å svare, men her er noen tips:

1. bruk vivag kapsler, reseptfrie, som en kur 1 kapsel morgen og kveld i 6 dager, om du har ordentlig ubalanse.

2. bruk vivag intim såpe, melkesyre, til daglig vask

3. bruk vivag 2in 1 gel som glidemiddel ved sex, hormonfri

4. er dere plaget så bruk vivag kapsler forebyggende, 1-2 kapsler rett etter mensen så er ph balansen raskere på plass.

Nå er det sommer, mange barberer seg mer, bruker mer string truser, har mer sex, skifter ikke våt bikini osv. Da kan det være lurt å ta noen forhåndsregler. Mindre plager. God sommer!

Skrevet

Heia,jeg vil tippe du har fått "innvendig sopp"og det merker du overhode ikke.Jeg fikk det en gang,holdt på å spy av den lukta,og det eneste som tar det er Flagyl.Siden du aldri har vært plaga med lukt som meg så vil jeg tro det er det som har sjedd.Kom deg til legen så blir du kvitt det fort.

Skrevet
Det syns jeg var utrolig stygt gjort av kjæresten din å si

Syns du bare burde droppe han, når han ikke tåler såpass engang er han ikke verdt no

Vas! Vær heller glad for at han TØR å si i fra, i stedet for at han går og vemmer seg i det skjulte, og finner på alle mulige forklaringer på at han ikke vil "gå ned", eller rett og slett mister lysten på dama. Noen ganger er den beste løsningen å bare si det rett ut - usminket, i stedet for å pakke alt inn i kryptiske koder. Dessuten bør hverken han eller hun "tåle såpass". Det kan lukte rett og slett helt forferdelig. Thats it! Konklusjonen er klar : Si i fra, slik at dama kan ordne det, og han får lysten tilbake.
Gjest Gjest
Skrevet
Vas! Vær heller glad for at han TØR å si i fra, i stedet for at han går og vemmer seg i det skjulte, og finner på alle mulige forklaringer på at han ikke vil "gå ned", eller rett og slett mister lysten på dama. Noen ganger er den beste løsningen å bare si det rett ut - usminket, i stedet for å pakke alt inn i kryptiske koder. Dessuten bør hverken han eller hun "tåle såpass". Det kan lukte rett og slett helt forferdelig. Thats it! Konklusjonen er klar : Si i fra, slik at dama kan ordne det, og han får lysten tilbake.

Det finnes en god del mer ok måter å si i fra om ting på enn den som er beskrevet i startinnlegget her.

Gjest Gjest
Skrevet
Hvitløk skal visst også være effektivt.

Skal man spise hvitløk eller dytte den inn i vagina?

Gjest Gjest
Skrevet
Skal man spise hvitløk eller dytte den inn i vagina?

Tror den skal spises.. må da svi veldig, JÆVLIG om en dytter hvitløk i skjeden?

Gjest Gjest
Skrevet

Her tuller nok folk litt. Man dytter ikke hvitløk inn i skjeden sin, slikt gjør man bare ikke.

Jeg hadde samme problem som deg, TS, og var hos gynekolog for testing: jeg hadde (som forventet) ingen kjønnssykdommer, ikke bakteriell vaginose og ikke noe annet galt.

Lukten kom faktisk først da jeg begynte å ha sex med mannen jeg da var sammen med på det tidspunktet. Jeg har merket meg at det for hver nye partner blir en ny og annerledes lukt i underlivet!

Lukten er der så lenge forholdet varer. Når jeg er single er det ingen lukt der.

Merkelig?!

Skrevet

Vil man ikke bli kvitt dette da? Da hadde nå jeg satt meg i den stolen og blitt ferdig med det. Det er da over på "null komma niks" ;) Vil tro at en seriøs lege, som man ikke har vært til før og ikke kjenner deg, vil ha dokumentasjon på om det er denne bakterien før de skriver ut resept.

Om man ikke går til spesialist som en gynekolog så kan man vel ikke "farte" fra lege til lege mer! I og med at vi har fått fastlegeordningen :sjenert:

Gjest Gjest
Skrevet
Vil man ikke bli kvitt dette da? Da hadde nå jeg satt meg i den stolen og blitt ferdig med det. Det er da over på "null komma niks" ;) Vil tro at en seriøs lege, som man ikke har vært til før og ikke kjenner deg, vil ha dokumentasjon på om det er denne bakterien før de skriver ut resept.

Om man ikke går til spesialist som en gynekolog så kan man vel ikke "farte" fra lege til lege mer! I og med at vi har fått fastlegeordningen :sjenert:

Går an å stå utenfor fastlegeordningen, private leger er og et valg, og det går an å bytte lege ;)

Og ja, med tanke på at jeg bruker alt fra 2-3 uker til 2-3 månder på å komme meg etter en GU så hadde jeg nektet (overgrepsliknende undersøkelse fra helsepersonell i barndommen setter sine spor). Narkose hjelper, men det demper det bare noe. Og narkose for en flagylresept? Ikke tale om.

Gjest Gjest_Mann_*
Skrevet

TS:

Dette kan være snakk om en seksuelt overførbar sykdom, og da må både du og typen til lege for å få behandling. Hjemmetester er bare å glemme.

Etter en del svar her å bedømme, virker aldersnivået i denne tråden ganske lavt. Modenhetsnivået er ihvertfall på bunn..

Er man voksen nok til å ha seg man faktisk være voksen nok til å ta nødvendige undersøkelser også. Det gjelder begge kjønn.

Skrevet
Jeg hadde samme problem som deg, TS, og var hos gynekolog for testing: jeg hadde (som forventet) ingen kjønnssykdommer, ikke bakteriell vaginose og ikke noe annet galt.

Lukten kom faktisk først da jeg begynte å ha sex med mannen jeg da var sammen med på det tidspunktet. Jeg har merket meg at det for hver nye partner blir en ny og annerledes lukt i underlivet!

Lukten er der så lenge forholdet varer. Når jeg er single er det ingen lukt der.

Merkelig?!

jeg har også opplevd dette, og fått samme svar fra gynekolog; ingenting feil.

Jeg var SIKKER på at det var bakteriell vaginose, og sa klart ifra om det, hun sjekket, og slo fast at det var det ikke. (å sjekke bakteriell vaginose trenger man ikke full gynekologisk undersøkelse for, de sjekker utfloden med en strips, så du må av med undertøyet og opp i stolen ja, men hun trengte ikke stikke noe inn i meg for å sjekke ut akkurat den delen.

Når hun fant ut at det ikke var det, sjekket hun grundigere, med vanlig gynekologisk (som ikke bør være ett problem for de som ikke har traumatiske overgrep eller overgreplignende erfaringer med slikt).

Gå til legen, få undersøkt nedentil, så VET du hva det er!! istedenfor å prøve masse forskjellige behandlinger på tips fra folk her inne som ikke har den minste peil på hva det kan være for årsak til lukten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...