Gjest Gjest Skrevet 5. mai 2009 #1 Skrevet 5. mai 2009 Hvilket pålegg bruker du på skiva? Både hjemme og til niste... Jeg bruker alltid divere sjokoladepålegg, men vil slutte med det nå. Men da trenger jeg tips.
Gjest cybergirl Skrevet 5. mai 2009 #2 Skrevet 5. mai 2009 Spiser mye lett servelat for tiden, om det er en god erstatter for sjokoladepålegg vet jeg ikke...
Gjest Gjest Skrevet 5. mai 2009 #3 Skrevet 5. mai 2009 Å, da har du gått glipp av mye, er jo så masse gode pålegg:) Hvis du liker å ha noe søtt på brødet, kan jo lettere prim, brunost eller syltetøy være et alternativ. Banan er også søtt og godt på brødskiva. Selv er mine favoritter for tiden - skinke med agurk, tomat og paprika. - skiver av fiskepudding med salt, pepper og litt majones - smøreost med smak, i tillegg paprika, agurk eller reddik
Gjest Lyh Skrevet 5. mai 2009 #4 Skrevet 5. mai 2009 Her går det mye makrell i tomat (den på tube er veldig grei å ha), fersk leverpostei, skinke av kalkun/kylling, ha på, syltetøy, skinkestek med surkål osv.
MissStiles Skrevet 5. mai 2009 #5 Skrevet 5. mai 2009 Jeg bytter mellom pålegg. Ost, salami, leverpostei, egg og syltetøy.
Gjest Gjest_moi_* Skrevet 5. mai 2009 #6 Skrevet 5. mai 2009 Cottage cheese (min favoritt:) Avocado og skinke (anbefales!) Ost m grønt (f eks er karse veldig godt på ost) Karbonade Servelat Salami og agurk Leverpostei Kyllingpostei Egg (omelett, eggerøre) Fisk: Peppermakrell Makrell i tomat Fiskepudding i skiver Reker og majones Søtt: Banan Honning Peanøttsmør Prim Brunost Sjokoladepålegg Syltetøy (godt m litt rømme til,evt kesam)
Gjest Gjest Skrevet 5. mai 2009 #7 Skrevet 5. mai 2009 Jeg spiser av praktiske årsaker ferdig oppskåret ost på jobben, for tiden blåskimmelost. Når jeg lager brødskiver på eget kjøkken spiser jeg også ost, men da med majones og f.eks. tomat, paprika, løk, salat eller agurk i tillegg. Jeg liker også godt avocado med løk og tomat på brødskiven.
toyses Skrevet 5. mai 2009 #8 Skrevet 5. mai 2009 Makrell i tomat Hvitost med paprika eller agurk Syltetøy (jordbær eller bringebær) med bananskiver Leverpostei med rødbeter Brunost med bringebærsyltetøy Nam.. hva skal jeg velge?
simba80 Skrevet 5. mai 2009 #9 Skrevet 5. mai 2009 Skagenrøre med roastbiff marinert kyllingpålegg og pesto leverpostei salami reker og majo makrell i tomat prim jordbærsyltetøy - noen ganger med brunost...mmmm.. hvitost fra Sverige- smaker bedre enn norvegia omelett laks og eggerøre
Pialill Skrevet 5. mai 2009 #10 Skrevet 5. mai 2009 philadelfia lett med eple eller pære er kjempegodt=) rekesalat fårepølse med tomat og majones ost og skinke peanøttsmør (jeg bruker det sammen med sjokoladepålegg når jeg er ekstra godtesyk...) egg/eggesalat
Malama Skrevet 5. mai 2009 #11 Skrevet 5. mai 2009 For tiden er matpakkene innmari kjedelige, skinke og tomater. (Dulcitatomater er mye bedre/søtere enn cherrytomater. Søte og små og matpakkevennlige er de likevel) Hjemme har jeg de siste dagene spist gullsalami. (Ikke på matpakka ettersom den oppbevares i romtemp i noen timer, og jeg liker ikke varm gullsalami)
Klematis Skrevet 5. mai 2009 #12 Skrevet 5. mai 2009 Mine to store favoritter er brie og spekeskinke, eller hvit castello og hamburgerrygg. Ingen av dem spesielt anbefalt nå som jeg er gravid Så da gikk det en stund i Garli hvitløkssmøreost. Men nå er jeg så lei det og lite annet pålegg som frister, så det blir lite brødmat...
Gjest fisk Skrevet 5. mai 2009 #13 Skrevet 5. mai 2009 Blir aldri lei kremoster, gjerne med paprika/agurk. Kokt egg med kaviar. Skinkestek med rødbetsalat. Leverpostei. Makrell i tomat.
Pingting Skrevet 5. mai 2009 #14 Skrevet 5. mai 2009 (endret) Avocado og røkt laks Pesto, gulost og cherrytomat Blåmuggost og druer eller pære Salami og salat Hardkokt egg og kaviar Peanøttsmør og syltetøy (OK, den var ikke mye sunnere enn sjokoladepålegget ) Makrell i tomat Røkt makrell ...nå ble jeg sulten... Endret 5. mai 2009 av Pingting
Gjest Gjest Skrevet 5. mai 2009 #15 Skrevet 5. mai 2009 Går litt i perioder, men: Mye makrell i tomat (peppermakrell er også godt) Sardiner Gulost (Jarlsberg, lagret Synnøve Finden) med et eller annet grønt på Synes også avocado er kjempegodt pålegg Hummus (hjemmelagd) Tahini Diverse kjøttpålegg (helst forholdsvis rent kjøtt) Blå- eller hvitmuggost Noen ganger kaviar eller sjokoladepålegg. Også spiser jeg mest knekkebrød.
*Numi* Skrevet 5. mai 2009 #16 Skrevet 5. mai 2009 Leverpostei Honning Banan Makrell i tomat Gulost Brunost med jordbærsyltetøy Skinke og ost Jeg er vel egentlig ikke den mest interessante i påleggsveien, da jeg ofte har dilla på en ting leeenge av gangen. Stort sett honning det går i.
donna julianna Skrevet 5. mai 2009 #17 Skrevet 5. mai 2009 Røkelaks Rømmesild Makrell i tomat Grov leverpostei Sardiner Egg med kaviar eller ansjosbiter Brie Hehe, veldig varierte favorittretter får man si
Anglofil Skrevet 5. mai 2009 #18 Skrevet 5. mai 2009 Mørpølse Leverpostei Bringebærsyltetøy Servelat Sardiner i olje eller tomat Makrell i tomat Ost og skinke Mvh Yvonne
Vulpes Skrevet 5. mai 2009 #19 Skrevet 5. mai 2009 Noen idéer: Cottage cheese med eplemost og kanelBanan med kanelEkte brun geitostGulost med diverse tilbehør etter hva du liker (ruccolasalat, løk, avokado, salat, basilikumblader, agurk, tomat osv.)Eller gulost sammen med kjøttpålegg som salami, servelat, hamburgerrygg, kalkunskinke etc.Eller kjøttpålegg med grønt tilbehørTunfisk med salt, pepper og agurk/sylteagurk påSardiner (ikke sånn nam-nam, men veldig sunt)Diverse myke oster/muggoster (blå castello, brie, camembert osv.) Det er så ufattelig mye godt å velge mellom, bruk fantasien!
Eskild Skrevet 5. mai 2009 #20 Skrevet 5. mai 2009 99% av pålegget mitt består av ost og skinke Kanskje ikke så veldig sunt og/eller variert, men godt er det :gjeiper: Hvis du skal ha et skikkelig sunt pålegg vet jeg om to fine alternativer: Tunfisk og Cottage Cheese. Begge er kjernesunne, og er fulle av proteiner
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå