Gå til innhold

Jeg var drittkjerring på date

Gjest TS

Anbefalte innlegg

For å gjøre en lang historie kort. Traff en flott mann, vi gikk på date og jeg var ganske ekkel og full av megselv (typen "alle menn vil ha meg"). Hadde en skikkelig dårlig dag pga dårlige nyheter tidligere på dagen og det passet ikke med date, men var for seint å avlyse. Jeg klarte ikke å temme irritasjonen og nå tror han at jeg er fullstendig idiot. Noe jeg også var den kvelden!

Men det så er det selvfølgelig sånn at jeg er ganske normal på en vanlig dag...

Jeg fikk selvfølgelig ikke telefon fra ham etterpå, men jeg følte meg så råtten at jeg sendte en veldig kort sms etter en uke hvor jeg sa unnskyld. Han svarte ikke(jeg hadde heller ikke visst hva jeg skulle svare og mest sanns. ikke svart selv).

Men jeg så ham i byen i helgen, han var med en venn og latet først som om han ikke hadde sett meg, men så snudde han seg og så lenge på meg og hadde et veldig svakt smil rundt munnen og snille øyne. Jeg latet som om jeg ikke så ham og hadde solbriller på meg, så han vet ikke at jeg så det. Blir mye "så" her, hehe :)

Er det helt kjørt? har veldig lyst å treffe ham igjen

vi er begge i slutten av 20-årene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_petra_*

Han er ikke interessert. Da hadde han nemlig svart på sms'en din. Lar du være å svare på sms'er du får fra folk du er interessert i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løpet er kjørt. Dt går forresten ikke an å være én person en dag, og en annen en annen dag. Den siden du viste på date'en er også en del av deg. Og han likte det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løpet er kjørt. Dt går forresten ikke an å være én person en dag, og en annen en annen dag. Den siden du viste på date'en er også en del av deg. Og han likte det ikke.

wtf? man kan da være lei seg og irritert av dårlige nyheter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wtf? man kan da være lei seg og irritert av dårlige nyheter?

Alle kan ha en dårlig dag og irritert over noe man har fått høre/opplevd!

MEN, når du ikke klarer å ta deg sammen og lar dette gå utover en fremmed mann som hadde pyntet seg opp for å møte DEG, og du lar din irritasjon og vrede gå utover han...så er du rett og slett lite lur og faktisk veldig korttenkt!

Hadde du likt det om det var motsatt? At du prøvde så godt du kunne og typen oppførte seg som en bortskjemt, gretten drittunge?

Du spør om svar her inne og du får ærlige svar om deg selv enten du liker svarene eller ikke! Såpass må du tåle når du spør!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

ja, det har skjedd meg også. man er ikke i det sjarmerende hjørnet når man har en dårlig dag, det er faktisk gjort forskning på det og en annen ting: er man trøtt/irritert ser man gjerne ikke gode egenskaper hos andre blant annet også.

det beste hadde vært å avlyse, men men.

vet ikke hvorfor han så på deg. i hans situasjon hadde jeg anstrengt meg for å IKKE se på deg i det hele tatt hvis jeg overhodet ikke likte deg. se hva som skjer hvis dere treffes tilfeldig på gaten. vanskelig å si akkurat nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Helt ærlig.. så tror jeg også løpet er kjørt. Som noen over her sier, så viste du en side av deg selv. Er du slik hver gang du får dårlige nyheter, så har du vist ham hvordan du er på en dårlig dag. Og han likte det ikke.

Sånn er det bare, det eneste du kan er å gå videre og la det bli en lærepenge til neste gang du går på date med en flott mann:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Det er det som er det kjipe med førsteinntrykk...... man får aldri en til sjanse! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er du i et drittdårlig hjørne den dagen du skal ha en date så avlys det isteden!

Spesielt dersom du ikke klarer å ta deg sammen å ikke la dine dårlige opplevelsen fra tidligere på dagen gå utover en absolutt intet anende ikkeinvolvert fremmed person!

Bedre det enn å sitte å være grinete å ekkel for daten din som faktisk helt sikkert er nok nervæs fra før av!

Hadde du villet truffet en sånn type selv dersom det var du selv som ble utsatt for det samme? Det er da ikke merkelig om han ikke svarer deg, du gjorde jo kvelden hans til et mareritt!

Hadde du hatt "litt" guts, så skulle du i det minste gått bort til han den dagen du så han i byen og bedt om unnskyldning ansikt til ansikt - ikke nok engang bare overse han da du så at han så deg!

Du oppførte deg dritt og skjønner ikke selv engang at han ikke vil ha noe med deg å gjøre....det er jo det som er det mest tragiske her da!!!!!!!!

Det er det som er det kjipe med førsteinntrykk...... man får aldri en til sjanse! :(

Nemlig, og dersom man gir inntrykk av at man er en sur, egosentrisk, bortskjemt dritt så er det ens egen skyld - ingen andres!

Endret av Silmarill
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svaret er jo ÅPENBART at han IKKE vil treffe deg! JA, det er kjørt, han vil ikke treffe deg igjen etter din bedritne og dårlige oppførsel!

Hadde han villet det hadde han svart deg på sms, tatt tak i deg da han så deg og du hadde ikke trengt å fortelle historien din her!

Svaret er: JA, løpet er kjørt!

Endret av vimse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde du hatt "litt" guts, så skulle du i det minste gått bort til han den dagen du så han i byen og bedt om unnskyldning ansikt til ansikt - ikke nok engang bare overse han da du så at han så deg!

Helt enig. Her gikk du evt glipp av en øriten siste sjanse til å rette opp det elendige inntrykket du ga på date'n... Skjønner at man kan ha en dårlig dag og la det gå ut over andre noen ganger, og da får man rett og slett ta konsekvensene av det også...Gå vidre og bli "klok av skade"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke klarer å ta deg sammen om du har en dårlig dag, og lar det gå utover folk rundt deg, så burde du helt klart avlyse avtaler du har på slike dager, man har som regel 1 sjans til å gjøre et godt førsteinntrykk, og når han fikk et dårlig inntrykk av deg - hvorfor gi deg en sjans til ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Lisa_*

Det er mulig du kunne gått bort til han og prøvd å rette opp inntrykket, men jeg skjønner godt at du ikke turte det. Synes ihvertfall det er bra at du sendte han en melding med "unnskyld". Da har du gjort ditt, selv om du ikke kan forvente at han skal være interessert i å treffe deg igjen. Du gjorde tross alt et dårlig førsteinntrykk. Men man blir jo forhåpentligvis litt klokere av sånne tabber, så man ikke gjør det igjen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt enig. Her gikk du evt glipp av en øriten siste sjanse til å rette opp det elendige inntrykket du ga på date'n... Skjønner at man kan ha en dårlig dag og la det gå ut over andre noen ganger, og da får man rett og slett ta konsekvensene av det også...Gå vidre og bli "klok av skade"

Enig :)

Hvis du ikke klarer å ta deg sammen om du har en dårlig dag, og lar det gå utover folk rundt deg, så burde du helt klart avlyse avtaler du har på slike dager, man har som regel 1 sjans til å gjøre et godt førsteinntrykk, og når han fikk et dårlig inntrykk av deg - hvorfor gi deg en sjans til ?

Kunne ikke blitt mere enig med deg :)

Endret av vimse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var virkelig ute etter råd her men får så mye rare og rett og slett barnslige svar.

Jeg har ikke sagt at hver eneste lille ting jeg sa på daten var grusom, vi lo faktisk og hadde det morsomt i perioder, men det generelle inntrykket av meg hos ham er ikke bra, selv om han liker hvordan jeg ser ut (han sa jeg var akkurat hans type, så jeg vet at han iallefall ikke hater trynet på meg :) Og det skal sies at mannen var ingen engel heller..

Skal jeg bare la alt ligge? Er det absolutt ingen måte å rette det opp på? Dette var en bra mann, og jeg er ganske lei meg nå.

Problemet er at vi har flere felles kompiser og kommer garantert til å treffes i fremtiden i forbindelse med jobb, konferanser osv da vi er i samme bransje! og jobbsirkelen er veldig liten. Uff, jeg får bare late som ingenting og være hyggelig.

Hvis noen i det hele tatt skal svare er det fint om vedkommende er 1. voksen, 2. høflig og kommer med konstruktive kommentarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miley

Om dere skal treffes ved senere anledninger så får du jo sjansen til å vise din andre side, den søte sjarmerende siden, da får han jo vurdert begge to.

Jeg ville latt saken ligge, men sjarmert ham i senk neste gang jeg hadde sett ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du får nesten bare la det ligge, og siden dere er i samme omgangskrets og han i utgangspunktet hadde et godt inntrykk av deg, så kan det jo være han fatter interesse for deg igjen, om skjebnen vil det :)

Skjønner du er stressa nå, men foreslår å bare stresse ned i denne omgang - hvem vet hva som skjer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du KUNNE jo prøve en mer risky framgangsmåte, der du ringer, og forklarer hvorfor du var så bitchy, før du spør om dere kan prøve en gang til? Skader ikke å spørre... Sier han nei, er jo løpet kjørt. Sier han ja, skremte du ham nok ikke så mye som du trodde.

Er jo verdt et forsøk, da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS dreit på draget på daten, og burde nok grepet sjansen når den bød seg til å rette opp i skaden, men slik ble det altså ikke.

Dersom jeg hadde vært gutten hadde jeg nok stilt et stort spørsmålstegn over jenta ja, og i alle fall dersom jeg mistenkte at hun faktisk såg meg bak solbrillene. Jeg tror derimot en forklarende mail (kanskje sms, men helst mail) med en uforpliktende unnskyldning, og der du spør om du kan få sjansen til å gi et nytt førsteinntrykk.

Jeg synes det at når noen spør om sjansen til å gjøre et nytt førsteinntrykk, når alle vet at et førsteinntrykk ikke kan gjøres om på, faktisk vitner om at her er ei som oppriktig vil fremstå på en annen måte.

Så i korte trekk, prøv deg på en litt ydmyk og unnskyldende måte...be prepared for the worst, but expect the best :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
For å gjøre en lang historie kort. Traff en flott mann, vi gikk på date og jeg var ganske ekkel og full av megselv (typen "alle menn vil ha meg"). Hadde en skikkelig dårlig dag pga dårlige nyheter tidligere på dagen og det passet ikke med date, men var for seint å avlyse. Jeg klarte ikke å temme irritasjonen og nå tror han at jeg er fullstendig idiot. Noe jeg også var den kvelden!

Men det så er det selvfølgelig sånn at jeg er ganske normal på en vanlig dag...

Jeg fikk selvfølgelig ikke telefon fra ham etterpå, men jeg følte meg så råtten at jeg sendte en veldig kort sms etter en uke hvor jeg sa unnskyld. Han svarte ikke(jeg hadde heller ikke visst hva jeg skulle svare og mest sanns. ikke svart selv).

Men jeg så ham i byen i helgen, han var med en venn og latet først som om han ikke hadde sett meg, men så snudde han seg og så lenge på meg og hadde et veldig svakt smil rundt munnen og snille øyne. Jeg latet som om jeg ikke så ham og hadde solbriller på meg, så han vet ikke at jeg så det. Blir mye "så" her, hehe :)

vi er begge i slutten av 20-årene

Kjære TS, selv tror jeg ikke løpet er kjørt i og med at han smilte til deg. Selv ville jeg ha sendt han en melding eller ringt han og spurt om å få en ny sjangse til å gi han et mer reelt inntrykk av deg. Altså du ber han med på date og forklarer hvorfor. du kan også si at du synes om han og gjerne vil treffe han igjen hvis han vil...eller noe lignende. slik som situasjonen er nå ha du ingenting å tape på det, alt å vinne! Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...