Gå til innhold

Stellia's skriverier


Stellia

Anbefalte innlegg

Da var jeg også i gang med dagbok. :) Jeg er ganske ny her, men liker meg veldig godt allerede!

Jeg er ei jente på (snart) 23 år. Bor i Stavanger. Har kjæreste. Studerer og jobber.

Kort fortalt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I gang med eksamenslesing, førstemann trer i gang i morgen. :) Grugleder meg litt. Skal bli deilig å få det unnagjort, likevel er jeg usikker på hvordan eksamensoppgavene vil bli. Følger det samme mønster som tidligere år, skal det gå fint..... Har dessverre hørt rykter om at nåværende lærer er hakket strengere, så alt er uvisst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Fullført eksamen, og det føles digg! Dagene går nå med på en del jobbing, samt en del fridager. Trenger det, selv om penger også kommer godt med. Orker ikke bruke hele sommeren på jobbing når jeg skal tilbake på skolebenken for fullt igjen til høsten. Må hente inn litt energi og motivasjon, for jeg skal ærlig talt innrømme det frister lite å ta tak i en bachelorutdannelse.

Jeg reiser til Frankrike på søndag, og ser virkelig fram til det. Har ikke vært ute å reist på nærmere ett år, så det var jammen på tide. Trenger litt sol, lys og varme..... Og ikke minst, nye omgivelser. :)

Nå er klokka er 03.00, og jeg er logisk nok stuptrøtt. Skal trene styrke og spinning i morgen ettermiddag, deretter se "Engler og demoner" på kino. En god dag, håper jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

På plass i Frankrike, og jeg storkoser meg! Varmen holder riktignok på å ta knekken på meg, men jeg overlever lell. ;) Ikke vandt med nærmere 40 grader, og klarte å bli syk et par dager etter jeg kom. Forkjølelse, hodeverk og null energi. Kommer meg for hver dag som går, selv om forkjølelser fremdeles sitter litt igjen.

Vi har egentlig bare tatt det med ro, med unntak av en shoppingdag. Alt sto på handlelisten, så da ble det ingen bomkjøp. Fikk tak i følgende:

* En mørkgrå, romantisk bluse fra H&M Trend

* Svart, ettersittende skjørt (vært på jakt etter i evigheter) fra H&M Trend

* Beige, Miu Miu-inspirert veske fra Zara

* Lysebrune ballerinasko fra Texto

Reiser hjem igjen på søndag, og da venter jobb og daglige rutiner. Kjedelig greier, men jeg gleder meg til å komme tilbake til trening og bedre matvaner. Og ikke minst, kjæresten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også må jeg jo bare kunngjøre at det gikk over all forventning på eksamen, og at jeg ikke fatter og begriper hvordan det har latt seg gjøre. ;) Sensor var tydelivis fornøyd, så da får jeg bare stille meg bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varmen forfølger meg visst. Jeg var forbredt på deilig, kjølig vær når jeg kom hjem. Den gang ei. Men jeg bør vel ikke klage, for jeg er lei av å fryse også.

Dagen har gått med på en lang tur, rydding, Gossip Girl (hvorfor ser jeg på den serien?) og forberedelser til kjæresten kommer hjem. :) Tenker vi kommer til å bestille noe mat i kveld, se på film og bare ta det lungt. Dessverre må jeg på jobb i morgen kl. 8. :(

Endret av Stellia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Betryggende å høre. ;) Må nevnes at det langt i fra går under katogorien "bra", men absolutt underholdende.

Jeg var innom biblioteket på vei hjem i dag, og fikk tak i et par bøker, DVD'er og TV-serier som har fanget oppmerksomheten min store deler av kvelden. Alltid like spennende. Vandret litt rundt i byen også, men fant ingenting av interesse. Bestilte derimot to jeans fra Cheap Monday på nettsidene til Sole Service som jeg håper (og tror) vil passe perfekt. :)

Droppet styrketreninga i dag, men kommer sterkere tilbake i morgen. Da står også blodprøve for tur, og jeg gruer meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Falt for fristelsen, og bestilte pizza hjem på døra. Ikke nok med at det var dyrt, men jeg ble overraskende nok mett etter 2 1/2 stk. Får spare restene til kjæresten. Nå er det søtsuget som overfaller meg. Tar jo aldri slutt. :sur:

I morgen blir det seiltur, og været ser ganske bra ut. Litt vind, sol og grei temperatur. Får bare ikke håpe jeg er stuptrøtt etter jobb, for det har jeg en stor tendens til å bli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Dagen har ikke vært av den bra typen dessverre, men det har heldigvis tatt seg litt opp i løpet av kvelden. Var hos frisøren en tur, og ble riktig så fornøyd. :) Kanskje litt kort, men det vokser ut så fort uansett, så da har jeg "noe å gå på".

I morgen blir det utekonsert i byen, og fjelltur på søndag. Ser fram til godt selskap. Dessuten må jeg få skytt inn en styrkeøkt i løpet av helga også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye jobbing for tiden, men jeg trives overraskende nok med det. Liker å ha noe å ta fatt i, i stedet for å gå hjemme uten å gjøre noe fornuftig, som jeg kan ha en lei tendens til å gjøre. Har vanskeligheter med å få fingen ut. :sjenert:

Har ikke vært så flink (til meg å være, vel og merke) på treningsfroten i det siste, men det tar seg opp i morgen håper jeg. Har senvakt på jobb, så får nok tid til en styrkeøkt på formiddagen. Tenkte å ta en tur til byen før jobb også. Hører rykter om en ny Acne-butikken som har åpnet, og det er skremmende farlig. Tillater meg selv en titt da, men prøver å spare penger til København-turen om en knapp måned.

Nå skal jeg se videre på Himmelblå som jeg lånte med meg fra biblioteket. Veldig greit, så slipper jeg å gå til innkjøp av TV-serier.

Endret av Stellia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestilte derimot to jeans fra Cheap Monday på nettsidene til Sole Service som jeg håper (og tror) vil passe perfekt. :)

Sole Service sendte meg mail ang. jeansene, og de hadde kun èn av dem på lager. Lå i postkassen min i forrige uke, men den var ikke fin på meg i det hele tatt. Altfor stor i størrelsen. Lurer på om Cheap Monday har utvidet størrelsene litt, for jeg har visst gått ned to størrelser på ett år. :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg kan virkelig ikke forstå hvordan folk trives i denne varmen. Jeg holder på å krepere! Har holdt meg inne i hele dag, og først i ti-tiden i kveld var jeg klar for å titte snuten ut. Varmen sliter på søvnen også, og jeg våknet flere ganger i natt. Skulle gjerne hatt AC, men ikke noe jeg tar meg råd til akkurat nå.

Nå: Slumdog Millionaire og iskaldt kullsyrevann. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fredagskvelden var veldig koselig. Vi satt ute på terrassen ganske lenge i det fine været, men trakk inn etterhvert. Dro til byen litt utpå kvelden, men det ble ingen stor hit, som vanlig. Fullt kaos i byen, så nattmat ga vi kjapt opp. Var litt hardt å stå opp på lørdag når jeg hadde tidlig vakt, men det kom seg. To Ibux innabords, og jeg er good to go. ;)

Fikk en forferdelig beskjed på lørdags formiddag også, som jeg ikke vil gå så altfor mye innpå, men det dreier seg om dødsfall av egen vilje, og det er alltid er tragedie. Alle mine tanker går til pårørende, særlig èn spesiell person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Overstått ferie i København, og vi har kost oss masse! Flere år siden jeg hadde vært der, og kjente meg ikke helt igjen, men jeg ble positivt overrasket. Veldig koselig by. Vi fikk shoppa litt begge to, var ute å spiste hver kveld og tok en tur innom tivoli. Vågte meg faktisk opp i berg- og dalbanen med loop, så jeg var riktig så stolt. ;)

Trist å tenke på at vi var der for èn uke siden, og nå regner det og er surt her. Lengter tilbake.

Endret av Stellia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvorfor har det seg slik at jeg blir regelrett deppa etter å komt hjem fra ferie? Alt føles så...... tomt. Sitter å tenker på hvor koselig vi hadde det for akkurat èn uke siden. Har lyst å reise NÅ!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidenes spisedag! Klarte å gafle i meg tre sjokolader, en hel pose kanelgifler og en stor muffins, i tillegg til middag. Stakkars magen min. Til mitt forsvar trente jeg styrketrening i dag, og det hjelper litt på. Har det med å spise mye når jeg først er i gang. Godt å vite at jeg starter fra scratch igjen i morgen. :)

Var dødstrøtt når jeg kom hjem fra jobb i kveld, så jeg sovnet i et par timer. Nå er jeg selvsagt lys våken, og skal på jobb i morgen kl. 8 igjen. Crap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Dårlig til å oppdatere, men dagene har egentlig vært ganske like de siste ukene. Jobb, jobb og atter jobb. Nå er det slutt på det, for i dag begynte jeg nemlig på skolen igjen! Iiik. Var litt skummelt å starte på nytt studie med 200 stk., men vi ble delt inn i grupper, og det gikk ganske fint. Traff på ei jeg har jobba med tidligere, så det hjalp litt på nervøsiteten.

Hatt en forholdsvis bra treningsøkt i dag. Først styrke (minus bein, pga. kneskader som har oppstått i det siste :sur:), også spinning. Trening har ikke vært førsteprioritert i det siste, så tipper jeg kommer til å våkne opp ganske stiv og støl i morgen, gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndager pleier alltid å være like kjedelige. Dagen går i sneglefart, og man føler verden egentlig står ganske så stille. Gleder meg til i morgen, jeg!

Ikke for det, jeg har skole og tannlege på timeplanen. Har fått skikkelig vondt i området rundt (den kommende?) visdomstanna på venstre side. Har jo nettopp vært hos tannlegen for rutinesjekk, så hull kan det ikke være, vil jeg tro. Smerten er heldgvis bedre enn på fredag, da var den nesten uutholdelig.

Ellers begynte jeg, som nevnt, på skolen siste mandag. Fått greit inntrykk til nå. Fagene virker i hvertfall overkommelige, i forhold til tidligere studie. Har meldt meg på obligatorisk oppmøte i ex.phil, noe som jeg egentlig sutrer litt med.... Liker i grunn å ha mulighet til å droppe forelesningene, dersom læreren er dårlig feks. Men det lønner seg visst, for i stedet må jeg ha skoleeksamen, og det gjør meg nervøs allerede nå.

Nå skal jeg ta en liten runde på ellipsemaskinen før dusj og seng venter. :)

Endret av Stellia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...