MissStiles Skrevet 3. mai 2009 #1 Skrevet 3. mai 2009 Dette er til dere som har elskere eller one-night-stands eller noe. Jeg lurer på om dere bruker kondom eller ikke når dere har sex med en person dere ikke kjenner så godt?? Jeg driver nemlig og skriver mld med en fyr og her en dag som kom vi inn på tema sex. Og prevensjon. Han vil absolutt ikke bruke kondom. Vi hadde den diskusjonen om hvorfor han ikke ville bruke kondom og hvorfor jeg ville bruke kondom. Jeg ble skikkelig overrasket over dette. Hvor ble det av safe-sex??
grafenberg Skrevet 3. mai 2009 #2 Skrevet 3. mai 2009 Heisann! Jeg tror nok frasen "safe sex" er blitt ganske så relativ med årene. personlig har jeg vel hva man kan kalle gummi allergi, på lik linje som yrkessjåfører som har kjetting allergi; vi bruker det ikke før vi absolutt må! Men til gjengjeld sjekker jeg meg utrolig ofte. ca 1 gang pr mnd.
Gjest Naria Skrevet 3. mai 2009 #3 Skrevet 3. mai 2009 Bruker alltid kondom med ny partner, til begge har testet seg og det er avklart at vi skal være monogame.
Sola^ Skrevet 3. mai 2009 #4 Skrevet 3. mai 2009 Eh, safe sex er eit poeng. Hadde aldri hatt one night stand utan kondom. Nå pleier eg heller ikkje ha ONS heller, så det har aldri kome opp som tema. Men sjølv da eg fekk ny kjæraste måtte han bruke kondom før han gjekk å testa seg, sjølv om eg brukte p-pille. Det var ikkje at eg ikkje stolte på han, men eg hadde ingen forutsetning for å stole på hans ex'er da eg aldri har møt dei.
mrnice Skrevet 3. mai 2009 #5 Skrevet 3. mai 2009 Når jeg har ons så er det somregel jeg som må ta initiativ til kondom. De jentene jeg har ligget med har ikke vært så nøye på det. Litt ekkelt å tenke på at dem gir faen. Lurer på hvor mye sykdommer slike jenter har? Uansett. Bruker alltid kondom ved ons, selv om det er kjedeligere enn uten...
Gjest Kavring Skrevet 3. mai 2009 #6 Skrevet 3. mai 2009 Jeg og min "kompis" bruker alltid kondom. Han mente vi bare kunne "hoppe av i svingen", og var veldig negativ til kondom i førsten. Men jeg stod på mitt og fikk det som jeg ville
MissStiles Skrevet 4. mai 2009 Forfatter #7 Skrevet 4. mai 2009 Han mente vi bare kunne "hoppe av i svingen", og var veldig negativ til kondom i førsten. Men jeg stod på mitt og fikk det som jeg ville Det er nettopp det han sa til meg.
Gjest Gitte Skrevet 4. mai 2009 #8 Skrevet 4. mai 2009 (endret) Med gutter jeg ikke har et kjæresteforhold til er det med kondom, eller ingen sex i det hele tatt. Jeg har vært for lat med det før og hatt flaks. Ingen sykdommer. Men nå er det andre tider og jeg har ikke sex uten kondom. Veldig deilig å slippe å bekymre meg for sykdommer. edit: Om han sier at han absolutt ikke vil bruke kondom, får han ikke ha sex med meg. Endret 4. mai 2009 av Gitte
Gjest Kavring Skrevet 4. mai 2009 #9 Skrevet 4. mai 2009 (endret) Det er nettopp det han sa til meg. Jeg blir provosert når folk sier sånn. Det sier litt om hvor langt enkelte tenker, eller ikke tenker. Jeg fortalte han at jeg ikke ville gå rundt og være bekymret for kjønnssykdommer og graviditet. Spurte også om han ville bli far igjen, noe han da selvfølgelig ikke ville (enda). Men nå i ettertid tror jeg faktisk grunnen til han var så negativ til bruk av kondom, var at han syns det er skikkelig flaut å kjøpe. Så det er det jeg som har måtte gjort, og hvis vi bruker hans, så er det slike gratis-kondomer. Står i hvert fall det på papiret. Herlighet, mannen er jo 29år Håper du får han fyren på bedre tanker da i hvert fall, MissStiles Edit: Skrivefeil. Endret 4. mai 2009 av Kavring
Gjest Gjest_jente23_* Skrevet 4. mai 2009 #10 Skrevet 4. mai 2009 Jeg har aldri sex uten kondom med gutter jeg ikke har et forhold til. Men de to jeg har hatt sex med etter min forrige kjæreste har vært veldig negative til det! Han første synes det var kjipt, men tok den nå på uten diskusjon, mens han andre begynte å diskutere, sutre og klage over kondomen både før og etter sexen. han fikk seg ikke noe mer for å si det sånn! synes han var uansvarlig!
momo Skrevet 4. mai 2009 #11 Skrevet 4. mai 2009 For meg er kondom en selvfølge. Men tror ikke det er oppfatningen hos de fleste. Pratet med mange gutter og de sier att de ikke vil bruke kondom. De har hatt kjønssykdommer, men har ikke brydd seg så mye da det er klamydia og de bare kan ta en tablettkur så er de ferdige med det. Tenker ikke over alle de andre sykdommene de kan få.
Gjest Gjest_mann_* Skrevet 4. mai 2009 #12 Skrevet 4. mai 2009 Dette er til dere som har elskere eller one-night-stands eller noe. Jeg lurer på om dere bruker kondom eller ikke når dere har sex med en person dere ikke kjenner så godt?? Jeg driver nemlig og skriver mld med en fyr og her en dag som kom vi inn på tema sex. Og prevensjon. Han vil absolutt ikke bruke kondom. Vi hadde den diskusjonen om hvorfor han ikke ville bruke kondom og hvorfor jeg ville bruke kondom. Jeg ble skikkelig overrasket over dette. Hvor ble det av safe-sex??Kondomen ødelegger orgasmen!
Gjest kristian82 Skrevet 4. mai 2009 #13 Skrevet 4. mai 2009 Dette er til dere som har elskere eller one-night-stands eller noe. Jeg lurer på om dere bruker kondom eller ikke når dere har sex med en person dere ikke kjenner så godt?? Jeg driver nemlig og skriver mld med en fyr og her en dag som kom vi inn på tema sex. Og prevensjon. Han vil absolutt ikke bruke kondom. Vi hadde den diskusjonen om hvorfor han ikke ville bruke kondom og hvorfor jeg ville bruke kondom. Jeg ble skikkelig overrasket over dette. Hvor ble det av safe-sex?? Selvsagt bruker jeg kondom da, mener at man bør bruke kondom så sant man ikke er i et seriøst forhold hvor begge parter er testet og er friske. At han nekter å bruke kondom bør jo få alle varselklokker til å ringe, det vil jo da si at han som hovedregel praktiserer usikker sex med en hver jente han treffer på fylla, på ferie etc...Tatt i betraktning at det er nok å være uheldig å møte på feil person 1 gang, så skjønner jeg i alle fall ikke en dritt om du tør det/ er interessert i det whatsoever. Bare for at det er sykt mange som er uansvarlige og har ubeskyttet sex, aldri tester seg, sprer smitte videre etc. så bør jo ikke du (eller vi andre som tenker litt) bli like uansvarlige for det, styr unna!
Stillest vann Skrevet 4. mai 2009 #14 Skrevet 4. mai 2009 Kondomen ødelegger orgasmen! Snakk for deg selv.
Gjest Mads24 Skrevet 4. mai 2009 #15 Skrevet 4. mai 2009 Dette er til dere som har elskere eller one-night-stands eller noe. Jeg lurer på om dere bruker kondom eller ikke når dere har sex med en person dere ikke kjenner så godt?? Jeg driver nemlig og skriver mld med en fyr og her en dag som kom vi inn på tema sex. Og prevensjon. Han vil absolutt ikke bruke kondom. Vi hadde den diskusjonen om hvorfor han ikke ville bruke kondom og hvorfor jeg ville bruke kondom. Jeg ble skikkelig overrasket over dette. Hvor ble det av safe-sex?? Jeg blir direkte flau og oppgitt over folk som knuller rundt uten kondom, har de i 2009 virkelig ikke fått med seg at herpes,gonore,klamydia,kjønnsvorter,hepatitt b og c, hiv, smitter ved ubeskyttet sex? Så en gutt sa han testet seg veldig ofte, men han hadde ubeskyttet sex hele tiden, hjelper det deg noe om du tester deg ofte når testen en dag slår ut hiv positiv? Kan jo ta et tenkt regnestykke, en kar på 29 har pult 40 stykk uten kondom, de 40 damene har igjen pult 20 stykk hver uten kondom, dvs når karen på 29 møter på sin dame nr 41 så er det 840 stykk som han direkte og indirekte har blitt utsatt for smitterisiko av..med indirekte tenker jeg da på at du må ta med alle de tidligere partnerne til de jentene han har hatt ubeskyttet sex med. At noen av de 840 kan ha sykdommer som er alvorligere enn klamydia, kan jo tenkes, men at man da satser på at det går bra og risikerer å ødelegge sitt eget og andres liv, tyder jo bare på at man tenker akkurat like langt som nesa rekker. Bruk kondom, så ja kanskje sexen er litt "dårligere", men da slipper man jo alt av bekymring!
MRN Skrevet 4. mai 2009 #16 Skrevet 4. mai 2009 Kondomen ødelegger orgasmen! Ødelegger? Man *får ikke* orgasme med kondom. Det er 100% sikkert (i mitt tilfelle )
MissStiles Skrevet 4. mai 2009 Forfatter #18 Skrevet 4. mai 2009 Jeg blir provosert når folk sier sånn. Det sier litt om hvor langt enkelte tenker, eller ikke tenker. Håper du får han fyren på bedre tanker da i hvert fall, MissStiles Takk! jeg ble skikkelig provosert av å måtte diskutere det med han. Jeg trodde at når vi har kommet til 2009 så bruker alle kondom. I hvert fall når man ikke kjenner den man har sex med så godt. I utgangspunktet så hadde jeg tenkt til å dra til han igår men etter som vi ikke ble enig så gadd jeg ikke. Dessuten så sa jeg til og med at han kunne glemme og ha sex med meg siden han ikke ville bruke kondom. Da ble han stille og sa greit. Men allikevel så dro jeg ikk til han. Men han sendte mld igjen allerede idag. Hehe! Stoler fortsatt ikke på han. Men får se..
Gjest Kavring Skrevet 4. mai 2009 #19 Skrevet 4. mai 2009 Takk! jeg ble skikkelig provosert av å måtte diskutere det med han. Jeg trodde at når vi har kommet til 2009 så bruker alle kondom. I hvert fall når man ikke kjenner den man har sex med så godt. I utgangspunktet så hadde jeg tenkt til å dra til han igår men etter som vi ikke ble enig så gadd jeg ikke. Dessuten så sa jeg til og med at han kunne glemme og ha sex med meg siden han ikke ville bruke kondom. Da ble han stille og sa greit. Men allikevel så dro jeg ikk til han. Men han sendte mld igjen allerede idag. Hehe! Stoler fortsatt ikke på han. Men får se.. Mener jeg har lest at Norge er et av de landene som er dårligst til å bruke kondom. Han føyer seg nok
MissStiles Skrevet 5. mai 2009 Forfatter #20 Skrevet 5. mai 2009 Mener jeg har lest at Norge er et av de landene som er dårligst til å bruke kondom. Det har jeg også lest!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå