Gå til innhold

*soul* og *soulman* 08.08.03


Soul

Anbefalte innlegg

Fant ut at nå var det på høy tid å starte en bryllupsdagbok hvis jeg skulle rekke det før vi er gift :ler: Så herved er jeg i gang :briller: Håper jeg gjør det riktig...

Vi gifter oss 8/8, fin dato er det ikke ? Også så lett å huske :lol: Nå er det kun 3 uker igjen...sommerfuglene har virkelig begynt å komme..men jeg gleder meg selvfølgelig ! Tror vi har kontroll på det aller meste pluss at vi har noen driftige mødre som hjelper oss å holde oversikten...

Vi har kirke, prest,det meste av klær og utstyr,bukett og frisør/hudpleie er bestilt, toastmaster, kjøkkenhjelpere og forlovere er i orden,maten er under kontroll, invitasjoner er besvart osv.

Men likevel er det ting som står igjen..og noe kan man jo ikke ordne før like før.

Ting vi må gjøre :

-kjøpe sko til brudgommen

-kjøpe noe sminke

-avtale et siste møte med presten/pastoren

-pluss levere ekteskapspapirene da

-hans forlover må skrive under

-kjøpe drikkevarer til vennefesten

-siste tilpasninger av kjolen (er hos sydamen enda)

-snakke med de ansvarlige for pynting av kirken/lokalet

-sjekke med hotellet at bestillingen er i orden

-avtale prøvetime hos fotograf

-snakke med blomsterbutikken en gang til (en uke før)

-gjøre ferdig bordkortene

-bestille frisørtime til brudgommen

-snakke med DJ/bartender til vennefesten

-bestemme salmer og lage kirkeprogram

-skaffe E111 fra trygdekontoret til reisen

...puh det er visst litt å gjøre...håper vi rekker alt

:roll:

Heldigvis er det meste småting som det er greit å ordne.Vi blir nok gift!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vel får ikke tenkt så mye bryllup denne helgen i og med at jeg jobber men lar tankene vandre litt når jeg er på jobb da :sjarmor: I kveld er vi invitert i en liten bryllupsfest til en venn av oss som giftet seg borgerlig i går...siden jeg har kveldsvakt går jeg glipp av middagen men kommer til å dra opp dit etter jobb. Også ble vi invitert til bryllup i Egypt i påsken ! Gøy :D Nei nå må jeg hoppe i dusjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke fått gjort noen "bryllupsting" idag, kun tellet over bordkortene. Skal prøve å få skrevet på dem imorgen. Ellers så er vi invitert til middag hos svigermor imorgen, hun lager alltid kjempegod mat :D Det blir helt sikkert koselig. Så må vi huske å ringe presten igjen i morgen, det er brudgommens oppgave for det er han som kjenner ham.

Nå har jeg akkurat tatt en laang og deilig dusj, prøver å stelle meg litt ekstra nå før bryllupet så jeg blir lekker :kul::lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I ettermiddag var jeg i et parfymeri og fikk brukt 2000 kr på sminke til dagen... :o :o Da burde jeg bli lekker :sminkedokke::ler: Men det var gøy å shoppe litt...og det var veldig bra ting jeg fikk kjøpt.

Etterpå var vi på middag hos min kommende svigermor,veldig koselig :) Også fikk vi pratet litt om bryllupet og hva som gjenstår å gjøre. Min kjære har begynt å grue seg til sangene under middagen stakkars. Vi sa ifra at vi IKKE vil ha sanger men ingen vil høre på oss så... :-? De mener det er å ta fra dem en glede, en rettighet så og si, så da så... Jeg overlever et par sanger men min kjære... :roll: Jeg er mer spent på å gå opp kirkegulvet jeg, både gruer og gleder meg til det nå som det nærmer seg :)

Ellers nærmer det seg flytting,blir endel jobb å flytte alt det rare vi har...Litt dumt å skulle flytte så nærme bryllupet, men på den annen side, det blir utrolig deilig å komme hjem til et nytt og finere sted etter bryllupsreisen. :D

Håper jeg hører fra sydamen igjen snart. Er vant til å være hos henne to ganger i uka og nå er det en hel uke siden sist. Er jo ikke så ille det da når jeg tenker meg om... Bare jeg som gleder meg til å få den ferdig !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I ettermiddag skal jeg til sydamen, er så spent på hvoran det har blitt ! Nå er den snart ferdig *glede seg* :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjolen har blitt nydelig ! :D Følte meg faktisk ganske fiiin :sminkedokke::lol: På søndag etter jobb skal jeg og søsteren min dra og hente den, gleder meg :D

Men så er det noe veldig trist :cry: Fikk telefon igår om at ei venn av oss hadde vært hos legen på morgenen pga. magesmerter, også viser det seg at det er leukemi ! :o :-? :cry: Vi var helt sjokka, hun er like gammel som meg bare. Vi måtte ta oss av kjæresten hennes igår kveld for han er fra Østerrike og kjenner ikke så mange her. Vi gikk og spiste på indisk restaurant og pratet lenge før han måtte tilbake til sykehuset.Heldigvis sa de idag at det er 80% sjanse for at det går bra-det er en mild form for blodkreft. Men likevel :cry:

Så det har ikke blitt så mye søvn i natt.Og heller ikke like mye bryllup i hodet mitt.(Ikke at jeg helt klarer å legge bort tanken på bryllupet heller :oops: )

Dette hadde jo ikke så mye i bryllupsdagboka å gjøre kanskje men det var liksom det jeg satt og tenkte på nå.

Ellers så har mamma fått salmene til kirka fra meg i dag, de lager kirkeprogram nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Brudekjolen er ferdig! :D :D :D Var og prøvde den idag og imorgen leveres den til meg :lol: Jeg er kjempefornøyd med jobben sydamen har gjort, hun har virkelig gjort sitt beste.

Kjenner det kiler i magen nå, det er elleve dager igjen....! Så fort det går! Syns ikke det er lenge siden det var to måneder igjen jeg... :o Noen småting står igjen også skal vi begynne å flytte til fredagen...

Men det går nok bra :D Skal bli veldig deilig med ferie etterpå :briller:

Ellers så tenker jeg en del på vennen vår som er syk,på lørdag fant de ut at hun også hadde infarkt i milten. Hun trenger en beinmargsdonor for å bli bra...Håper inderlig de finner det!!! :cry:

Har ikke sovet så mye de siste dagene så nå må jeg legge meg snart :Gjesp: Ellers er jeg redd hodet mitt snart går på auto-pilot.. :wink:

Imorgen må jeg få gjort div. ting og tang til bryllup/ferie, får se hvor mye jeg rekker. Resten må tas onsdag og torsdag helst.

Vel, natta

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår fikk jeg kjolen!!! :D :D :D Sendte den rett opp til mamma og pappa, kan jo ikke risikere at min kjære sambo kikker... :wink:

Gleder meg til å bruke en så nydelig kjole, stoffene er så deilige å ta på :hoppe:

Idag har jeg vært flink og fått ordnet endel ting. Betalte restskatt

( :evil: ), har opprettet en ny konto og overført endel penger til den,vært på trygdekontoret og skaffet E111 skjemaer til reisen, bestilt en ny fødselsattest og booket prøvetime hos fotografen. Vi skal dit på torsdag kl.1500. Har også fått ringt legen og ordnet resepter slik at vi har nok av medisinene når vi skal på ferie.

Om et par timer skal vi til mine foreldre og ha planleggingsmøte. Sette opp kjøreplan og sånn. Dit kommer også hans mor og hennes samboer.Det blir hyggelig :D

Igår var jeg på kafe med ei venninne hele kvelden...deilig og få roet nervene litt

:ler:

Tror vi begynner å få det meste i boks nå. Imorgen skal vi på middag til pastoren som skal vie oss pluss ha prøvetime i kirken.

Nå må vi få kjøpt sko til brudgommen :lol:

Gleder meg jeg :briller: men det er også litt uvirkelig at vi snart er mann og kone hehe :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med det forestående bryllupet. Det virker som om dere har det meste under kontroll.

Tenk positive tanker nå det gjelder din syke venn.

Ha en fortsatt fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for koselig hilsen Tvilling76! :D Første hilsen jeg har fått :wink: Ja du har rett, må prøve å tenke positivt...utrolig nok er hun og kjæresten ganske flinke til å holde humøret oppe og det er viktig for å bli frisk har jeg lært. Jeg skal ihvertfall tillate meg å nyte bryllupet selvom jeg føler med henne :cry:

Føler nå at vi har ganske god kontroll selvom jeg hadde litt panikk i helga som var :ler: Får heldigvis ordnet det meste denne uka. Etterpå skal vi til kirka på prøvetime og til pastoren på middag...Er litt spent på hvordan det blir :)

Og så mye lykke til til deg/dere også Tvilling76! :kgsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tabby

Vil legge inn en liten hilsen til deg jeg også. Det er jammen ikke mange dagene igjen nå. Håper det går bra med venninnen din, og at hun blir frisk raskt. Kos dere med bryllupet, selvfølgelig skal dere nyte det selv om hun er syk, det mener nok hun også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen Ca.! :D Jeg blir glad av slike hyggelige hilsener :wink:

nei nå er det ikke lenge igjen, kanskje ikke så rart jeg er litt spent... :hjerter:

Du har nok rett Ca., hun vil at vi skal kunne glede oss over dagen likevel, det tror jeg. Håper hun føler seg bra nok til å komme en tur på vennefesten.

Lykke til med planlegging Ca.!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi vært i kirken og øvet pluss vært hos pastoren på middag. Det var hyggelig, praten gikk igrunn veldig greit :) Deilig å få levert papirene også...

Var fint å få trent litt på hvordan og når ting skal skje i kirka, begynt virkelig å glede meg til vielsen da min kjære og jeg sto oppe foran pastoren og gikk gjennom ritualet :hjerter: Kjente det kriblet i magen når vi liksom ble erklært for "rette ektefolk", selvom det bare var en generalprøve :hjerte::hjerte::hjerte::rodme:

Ellers så er vi litt slitne, det er mye å gjøre pluss at flyttinga blir forskjøvet til lørdag...spørs om vi rekker alt før bryllupet. Men vi har det igrunn veldig godt, snart er vi i Hellas og kan slappe av med hverandre :D :kysse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for hyggelig oppmuntringshilsen i dagboken min! Det er sant at vi kan glede oss til bryllupsreisene våre. Vi skal nemlig til Hellas, begge to. (Hvor skal dere? Vi skal til Parga)

Snart sitter vi og spiser gresk salat med saftige tomater store som meloner, begge to! Med våre kjære rett over bordet, og alle bryllupsplanene i fortiden!

Lykke til i innspurten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal dere til Hellas dere og havsulen, da får dere det nok deilig ja! :briller: Jeg gleder meg veldig for selvom jeg har vært i det meste av Europa har jeg aldri vært i Hellas.. :oops: Gresk salat er forresten skikkelig godt, blir fint å smake "ekte" vare :) Vi skal til Thassos, det er en ganske fredelig øy, forhåpentligvis også romantisk he he :hjerter:

Men nå må jeg skynde meg, vi skal ha prøvetime hos fotografen nå kl.1500.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Heisann!

Vil bare ønske deg lykke til med de siste forberedelsene!!!

Det er en herlig tid! Nyt den, og ikke stress den vekk slik jeg gjorde :roll:

Husker selv når vi hadde "generalprøve" i kirken, og skjønner godt at det kilte i magen :ler: Jeg var mer nervøs på generalprøven enn på selve dagen.. Trodde ikke det skulle være sånn, men jeg var stødig som et fjell på dagen! Smilte som en sol, og hadde det bare helt vidunderlig! Masse deilige følelser og var bare et stort smil HELE dagen!

Prøv å kos deg på dagen! La alle følelser du føler vises, enten det er latter, gråt eller kjærlige blikk som kommer! Jeg for min del synes det er så deilig å vite at dagen ble slik som vi ville! At vi ikke i ettertid sitter igjen og ønsker at ditt ble gjort på en annen måte og datt ble helt anderledes! MEN, det skal sies!!!!!! Noen av tingene jeg BANNLYSTE i forkant av bryllupet, skjedde.. Men det gjorde ingenting!! Ser tilbake på det med smil og varme i hjertet...

Mitt lille råd, om du vil ha et da :wink: , la dagen føre deg fram og husk å nyt alt! Stå opp, stell deg og la resten av dagen bare gli framover! Ikke styr og stress, ikke overreager hvis smådetaljer ikke blir 100% slik du ville i forkant.. Jeg lover deg at i ettertid er det ingenting som kan ta gleden bort fra det som betyr noe! At du er blitt gift og at du har fått ja av mannen du elsker og at dere har fått feiret dagen slik dere vil!

Jeg ønsker deg ALT godt, og håper du får en knall dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen tusen takk for en utrolig koselig hilsen Solstrålen! Skulle tro du visste at jeg trenger å stresse ned og fokusere på det som er viktig, det er helt riktig. Våknet flere ganger i natt... Men egentlig vil jeg bare slappe av og nyte disse dagene :wink: De kommer jo ikke igjen...Bryllupet deres virket så vellykket da Solstrålen :D Gleder meg til å stå med min kjære i kirka og bli viet :hjerte:

Men idag er det flytting til ny leilighet, så nå må jeg vel gå og jobbe litt :roll: Rimelig my rart vi har ja :ler: Skal prøve å poppe innom KG og bryllupsdagboken min noen ganger denne uka, men vi har ikke internett de første to ukene i den andre leiligheten :-? Jeg kommer til å få abstinenser :hoho:

LYKKE TIL DEN SISTE UKA ALLE SOM GIFTER SEG NESTE HELG!!! :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj nå skrev jeg kjempelangt innlegg også ble jeg logget ut imens :(

Vel vel, skriver et kort et da.

Siden vi flytta lørdag har vi ikke internett enda hjemme, men nå er jeg hos mamma og pappa og koser meg med å surfe litt, savner det allerede.. :oops:

Men viktigst av alt; IMORGEN GIFTER VI OSS! :hjerter: Nå er jeg kjempesliten, det har vært veldig mye å gjøre både med flytting,. evt. bilkjøp, bryllup og ordne til ferien. Men jeg gleder meg :D Det meste er under kontroll tror jeg og sommerfuglene er her for fullt :wink:

Jeg skal sove her og min kjære hos sin mamma, det er rart for oss samboere men vi får prøve å sove litt...Blir sikkert desto bedre å sove sammen neste natt på hotellet :hjerte::hjerte::hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble jeg logget ut igjen av den dumme isdn.internetten til mamma og pappa :roll: tror ikke jeg orker å skrive alt for tredje gang :ler: Vet heldigvis om en internett-kafe der vi skal i Hellas, så jeg får skrive litt derfra istedet :sjarmor: Men jeg GLEDER meg til imorgen!! :hoppe: Selvom det er litt uvirkelig at imorgen er dagen her... :hjerte: spennende. :hjerte:

Da skal vi si JA :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...