Axcelerate Skrevet 8. november 2014 #1161 Del Skrevet 8. november 2014 Dette har helt sikkert blitt nevnt på en eller annen side i denne tråden, men jeg tar sjansen på å gjenta det likevel for det er så utrolig irriterende! I mange filmer / serier hvor det foregår en slåsskamp, så skal det tydeligvis så jævlig lite til for å besvime. Spesielt i serien smallville som jeg kikket på for en stund siden. En person blir dyttet inn i en vegg = besvimer Får et slag i ansiktet = besvimer Faller ned 0.5cm = besvimer Det skal faktisk en god del til for å besvime, det er ikke så jævla lett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lutetium 71 Skrevet 9. november 2014 #1162 Del Skrevet 9. november 2014 Dette har helt sikkert blitt nevnt på en eller annen side i denne tråden, men jeg tar sjansen på å gjenta det likevel for det er så utrolig irriterende! I mange filmer / serier hvor det foregår en slåsskamp, så skal det tydeligvis så jævlig lite til for å besvime. Spesielt i serien smallville som jeg kikket på for en stund siden. En person blir dyttet inn i en vegg = besvimer Får et slag i ansiktet = besvimer Faller ned 0.5cm = besvimer Det skal faktisk en god del til for å besvime, det er ikke så jævla lett. Men når man faktisk blir slått ned med en stor skiftesnøkkel eller noe annet stort og hardt, får man aldri men av det. Det blir nesten alltid sett på som ett av de "skånsomme" metodene for å sette noen ut av spill. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alice123 Skrevet 9. november 2014 #1163 Del Skrevet 9. november 2014 Så på den danske serien Dicte (?) hvor hovedpersonen møtes faren sin etter mange år. Faren ligger på dødsleiet og har noe superviktig å fortelle henne. Selvfølgelig (SPOILER) må Dicte ta han med på kino, kjøpe popcorn og brus før faren får sagt det han skal si. Han dør jo selvfølgelig helt i siste øyeblikk og får aldri sagt noe. HVORFOR ikke bare få sagt det viktige FØRST?? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 9. november 2014 #1164 Del Skrevet 9. november 2014 Om det er en Pandemi.. Også er det alltid 1 eller 2 sykepleiere som ikke bruker munnbind eller hansker når de pleier syke folk som nærmest blør ihjel og når filmen er over, er de enda i live... Mens andre fra CDC går rundt med heldekkende beskyttende drakt.. HVORFOR er det alltid 1-2 hovedpersoner som er stokk dumme og overlever sykdommen? >.> Store stjerner har ofte i sine kontrakter at de ikke skal skjule ansiktet på noen måte. Ellers kan jo ikke publikum se at de er store stjerner! Du ser det også i krigsfilmer o.l at helten aldri bærer hjelm. Og dessuten ser man jo mye mer heltete ut når alle andre driver å dekker seg til, og de gjennomfører helt uten noe beskyttelsesutstyr! Men egentlig ser det bare teit ut, ja Tenkte på dette da jeg så nyeste (fra usa) episode av Greys Anatomy...og det er hele den glorifiseringen av militæret og soldater. Hver gang det dukker opp noen som har vært soldat så er det ærefull musikk i bakgrunnen og alle faller på kne for dem omtrent og de er bare fantastiske mennesker som fortjener alt og god bless america og for our soldiers og support the troops og det ene med det andre. Er alltid en eller annen hovedperson som har vært i militæret før som er den som er mest opptatt av dette, feks Hunt i Grey's eller Booth i Bones. Veldig irriterende. Og veldig vanskelig å relatere til som ikke-amerikaner.. Jeg har hørt at det amerikanske militære har patent på alle uniformer o.l. og har bestemt at dersom man skal vise noe av utstyret deres på film/TV så må det være i et positivt lys. Det er altså ikke nødvendigvis filmskaperne som elsker militæret så høyt, men militæret selv som ikke tåler noen form for kritikk. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lutetium 71 Skrevet 12. november 2014 #1165 Del Skrevet 12. november 2014 Kirurger og rettsleger som plukker på kropper, har alltid et stålfat tilgjengelig som de slipper metalltingester (kuler mm) ned i. De kan aldri legge dem forsiktig nedi der, de må alltid slippes, så de lager smell og pang. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rhaegar Targaryen Skrevet 12. november 2014 #1166 Del Skrevet 12. november 2014 I mange filmer / serier hvor det foregår en slåsskamp, så skal det tydeligvis så jævlig lite til for å besvime. Det der får meg til å tenke på to forskjellige scener i The Big Sleep med Humphrey Bogart. I den ene scenen har du Philip Marlowe ( karakteren som Bogart spillte i filmen ) bli slått av en. han faller litt tilbake og slå den andre mannen igjen. Så sparker Marlowe den andre personen. Et spark som ikke ser særlig hart ut. Men han svimer av. Senere i samme film har du Marloew bli overfalt av to personer og han blir skikkelig banket opp. Beviser han nei han blir skadet og får hjelp av en annen karakter. Har litt vondt i kroppen. For meg virker det som det ofte kommer ann på karakteren hvor lett en svimer av. Er det en hoved karakter skal det nesten et mirakel til. Er det en mindre viktig karakter så skal det ikke mer til en at man kniper dem i panna. . 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Winza Skrevet 12. november 2014 #1167 Del Skrevet 12. november 2014 (endret) Tenkte på dette da jeg så nyeste (fra usa) episode av Greys Anatomy...og det er hele den glorifiseringen av militæret og soldater. Hver gang det dukker opp noen som har vært soldat så er det ærefull musikk i bakgrunnen og alle faller på kne for dem omtrent og de er bare fantastiske mennesker som fortjener alt og god bless america og for our soldiers og support the troops og det ene med det andre. Er alltid en eller annen hovedperson som har vært i militæret før som er den som er mest opptatt av dette, feks Hunt i Grey's eller Booth i Bones. Veldig irriterende. Og veldig vanskelig å relatere til som ikke-amerikaner.. Hvordan er dette irriterendes? Så på den danske serien Dicte (?) hvor hovedpersonen møtes faren sin etter mange år. Faren ligger på dødsleiet og har noe superviktig å fortelle henne. Selvfølgelig (SPOILER) må Dicte ta han med på kino, kjøpe popcorn og brus før faren får sagt det han skal si. Han dør jo selvfølgelig helt i siste øyeblikk og får aldri sagt noe. HVORFOR ikke bare få sagt det viktige FØRST?? Ble han ikke påkjørt? Han døde ikke da men senere Endret 12. november 2014 av Big Jim Rennie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sweg Skrevet 12. november 2014 #1168 Del Skrevet 12. november 2014 - de går inn med sko på - de spiser aldri opp maten sin - de går alltid ned i den skumle kjelleren selvom det er en morder der - de snakker stort sett for mye I USA er det svært normalt å gå inne med sko i hjemmet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Winza Skrevet 12. november 2014 #1169 Del Skrevet 12. november 2014 I USA er det svært normalt å gå inne med sko i hjemmet. Det er jo dumt, tenk på alt skitet som samler seg unda skoa dine, slik man får inn innsekter og bakterier i hjemmet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoftKitty Skrevet 15. november 2014 #1170 Del Skrevet 15. november 2014 Hvordan er dette irriterendes? Jeg synes det er irriterende både fordi jeg føler at det rosemaler og forherligere en kjip sitasjon som krig, at det er ekstremt patriotisk noe som er irriterende fordi det blir så over-the-top og...teit, men aller mest fordi det sjeldent har noe som helst relevanse for historien i tvserien forøvrig (ser at det er noe annet i krigsfilmer, men det ser jeg ikke på). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lutetium 71 Skrevet 15. november 2014 #1171 Del Skrevet 15. november 2014 Briller = nerd. Om en hvilkensomhelst karakter tar på seg briller, blir vedkommende automatisk smartere. Data-Harry i Olsenbandefilmene er et grelt eksempel: 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rhaegar Targaryen Skrevet 15. november 2014 #1172 Del Skrevet 15. november 2014 Briller = nerd. Eller har man briller og tar dem av seg så blir man automatisk mye penere. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Emera Skrevet 16. november 2014 #1173 Del Skrevet 16. november 2014 Ja, og for jenter er det briller+tannregulering=stygg. Ta av reguleringen og begynn med linser=smellvakker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mynona Skrevet 19. november 2014 #1174 Del Skrevet 19. november 2014 Det er ALLTID shoot to kill fra politiets side- hvorfor kan de ikke skyte noen i armen eller beinet liksom? Avvepne personen i stedenfor å skyte de 3 ganger rett i brystet/hodet. Spesielt når det gjelder vitner/offer o.l. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shinigami Skrevet 19. november 2014 #1175 Del Skrevet 19. november 2014 Ja, og for jenter er det briller+tannregulering=stygg. Ta av reguleringen og begynn med linser=smellvakker. Nei. Det er briller, hestehale og eventuelt maling på buksa som gjør jenta stygg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Winza Skrevet 19. november 2014 #1176 Del Skrevet 19. november 2014 At når folk skal til å begynne å ha seg i stua blir de alltid avbrytt av en annen person som kommer busende inn utgangsdøra... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2014 #1177 Del Skrevet 19. november 2014 Det er ALLTID shoot to kill fra politiets side- hvorfor kan de ikke skyte noen i armen eller beinet liksom? Avvepne personen i stedenfor å skyte de 3 ganger rett i brystet/hodet. Spesielt når det gjelder vitner/offer o.l. Slik er det vel i hvirkeligheten også. Anonymous poster hash: 3e845...41b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mynona Skrevet 20. november 2014 #1178 Del Skrevet 20. november 2014 Slik er det vel i hvirkeligheten også.Anonymous poster hash: 3e845...41b Det kan jeg ikke uttale meg om, men jeg håper ikke det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 20. november 2014 #1179 Del Skrevet 20. november 2014 Det er ALLTID shoot to kill fra politiets side- hvorfor kan de ikke skyte noen i armen eller beinet liksom? Avvepne personen i stedenfor å skyte de 3 ganger rett i brystet/hodet. Spesielt når det gjelder vitner/offer o.l. Det sikreste hvis man må skyte, er å sikte midt på overkroppen. Da er det størst sjanse for å treffe noe. Å skyte etter en arm eller et bein resulterer like gjerne i en miss. Og å avvæpne en person med et velrettet skudd, det er bare westernfantasier. På den positive siden så er det gode sjanser for å overleve å bli skutt i overkroppen med pistol eller revolver. Men mindre kula treffer en stor arterie eller et blodrikt organ som lever eller nyrer, så er det forbausende mange som overlever å bli skutt dersom de kommer på operasjonsbordet raskt nok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2014 #1180 Del Skrevet 20. november 2014 Jeg irriterer meg fryktelig over at folk i matlaginngsprogrammer har så dårlig hygiene. Hele tiden er det damer med langt hår hengende løst som lager mat på TV. Æsj! Sett opp håret når dere skal lage mat! Anonymous poster hash: 57bc2...040 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå