AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #3581 Skrevet 23. mai 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Har du aldri sett Glamour/Bold and the Beautiful? Ta Brooke da hun er opprørt eller skal skynde seg hjem så satt hun alltid og grein i bilen mens hun kjørte og bilen ruget frem og tilbake (bilen er jo plassert på et lasteplan mens skuespillerne sitter inni bilen)...det ser jo bare så latterlig dumt ut. Og for ikke å snakke om dette her: https://www.youtube.com/watch?v=vBR4nDlohRs https://www.youtube.com/watch?v=yWH4WkY-GwE Anonymkode: 5ea27...80f Du mener rugge? Å ruge betyr å ligge på eggene for å holde dem varme. Å rugge betyr bevege frem og tilbake, gynge eller svaie. Anonymkode: 10494...302 3
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #3582 Skrevet 23. mai 2022 Crash skrev (På 2.5.2009 den 14.02): Også har de aldri en gang/entre i huset, man åpner ytterdøra også er det bare rett inn til stua! Alle leiligheter og hus jeg har vært i California er slike i virkeligheten. Anonymkode: 04f70...dbb 3
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #3583 Skrevet 23. mai 2022 At amerikanere ikke forstår poenget med stettglass og holder rundt klokka på vinglasset. Anonymkode: 04f70...dbb 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #3584 Skrevet 23. mai 2022 gamle etterforskere i FBI eller politiet, som er nærmest alkoholikere og som overhodet ikke har peiling på datamaskiner eller elektronikk. de klarer vel knapt å skrive en hel, sammenhengende setning på tastaturet. Kanskje på tide å pensjonere seg da. Anonymkode: 5d4ae...4bb 1
Chomsky89 Skrevet 27. mai 2022 #3585 Skrevet 27. mai 2022 (endret) Heisturer varer ofte over 60 sek med et mellomstopp. Eller over 30 sek uavbrutt. Det er mye høye bygninger, eventuelt trege heiser på film. Endret 27. mai 2022 av Chomsky89 1
PITTY Skrevet 27. mai 2022 #3586 Skrevet 27. mai 2022 At en bilfører prater uavbrutt med passasjer omtrent uten å se ut frontruten én eneste gang. Og i 150 km/t selvsagt. Bra jobba... 4
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #3587 Skrevet 27. mai 2022 AnonymBruker skrev (På 13.10.2021 den 5.13): Irriterer meg at de drikker alkohol i ALLE settinger for så ut å kjøre etterpå. Anonymkode: 3a132...5c4 Så utrolig deilig å bo i et fritt og selvstendig land hvor man får lov til å tenke og vurdere selv 🤗 (innen rimelige grenser) og vurderer du feil får du virkelig svi! Frihet under ansvar heter det, akkurat som ALLE foreldre oppdrar barna sine, også i norge! Anonymkode: a9de1...c88
Gjest Optimo Skrevet 28. mai 2022 #3588 Skrevet 28. mai 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Så utrolig deilig å bo i et fritt og selvstendig land hvor man får lov til å tenke og vurdere selv 🤗 (innen rimelige grenser) og vurderer du feil får du virkelig svi! Frihet under ansvar heter det, akkurat som ALLE foreldre oppdrar barna sine, også i norge! Anonymkode: a9de1...c88 Forårsaker du en ulykke, så er det gjerne en uskyldig tredjepart som "virkelig får svi". Nulltoleranse for kjøring med promille. Så enkelt er det.
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2022 #3589 Skrevet 30. mai 2022 All rot med kontinuitet, ting som glemmes og ting de bare finner på. Anonymkode: ee698...e10 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2022 #3590 Skrevet 30. mai 2022 Har nettopp sett nye Top Gun, og FOR en film!!! Men det var et par små ting som irriterte meg grenseløst. Når de flyr, så røsker de i gasspaken. De hugger den bakover når de skal akselerere, som om de sliter med girspaken på en 40 år gammel volvo. Det er moderne jagerfly det er snakk om, alt styres elektronisk. Man trenger ikke være Hulken for å gi gass, man skal faktisk være utrolig lett på hånden. Men det ser tøft ut, da... Og så irriterer det meg at Tom Cruice kjører rundt på motorsykkel uten hjelm (eller noe annet sikkerhetsutstyr). Gjerne med dama bakpå, også uten utstyr. Det er en scene i filmen som fokuserer på hvor raskt livsfarlige situasjoner kan oppstå, helt uten sjåførfeil. På tross av at hovedpersonen åpenbart har denne kunnskapen, vil han heller risikere å få sitt eget og damas skalle knust og skinka flådd, enn å ha på seg dress og hjelm... Anonymkode: f8a5d...057 1
Maleficenta Skrevet 31. mai 2022 #3591 Skrevet 31. mai 2022 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Har nettopp sett nye Top Gun, og FOR en film!!! Men det var et par små ting som irriterte meg grenseløst. Når de flyr, så røsker de i gasspaken. De hugger den bakover når de skal akselerere, som om de sliter med girspaken på en 40 år gammel volvo. Det er moderne jagerfly det er snakk om, alt styres elektronisk. Man trenger ikke være Hulken for å gi gass, man skal faktisk være utrolig lett på hånden. Men det ser tøft ut, da... Og så irriterer det meg at Tom Cruice kjører rundt på motorsykkel uten hjelm (eller noe annet sikkerhetsutstyr). Gjerne med dama bakpå, også uten utstyr. Det er en scene i filmen som fokuserer på hvor raskt livsfarlige situasjoner kan oppstå, helt uten sjåførfeil. På tross av at hovedpersonen åpenbart har denne kunnskapen, vil han heller risikere å få sitt eget og damas skalle knust og skinka flådd, enn å ha på seg dress og hjelm... Anonymkode: f8a5d...057 verste av alt er at jeg tror han kjører på ordentlig 4
Entern Skrevet 31. mai 2022 #3592 Skrevet 31. mai 2022 Maleficenta skrev (3 minutter siden): verste av alt er at jeg tror han kjører på ordentlig Han gjør visst en del stunt selv i Mission Impossible også 😅 Sprek gammel fyr 😅 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2022 #3593 Skrevet 31. mai 2022 Maleficenta skrev (1 time siden): verste av alt er at jeg tror han kjører på ordentlig Ja, han flyr selv, det er veldig imponerende! Men alle disse røskingene i gasshendelen er klippet inn i ettertid, i nærbilde, for å se kult ut. Hadde Tom Cruise gjort det i virkeligheten, hadde Top Gun blitt en veldig kort film. Entern skrev (2 timer siden): Han gjør visst en del stunt selv i Mission Impossible også 😅 Sprek gammel fyr 😅 Jeg tror han gjør alle stuntene sine selv. Han er dritsprek! Anonymkode: f8a5d...057 3
Emmelise Skrevet 31. mai 2022 #3594 Skrevet 31. mai 2022 (endret) AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Ja, han flyr selv, det er veldig imponerende! Men alle disse røskingene i gasshendelen er klippet inn i ettertid, i nærbilde, for å se kult ut. Hadde Tom Cruise gjort det i virkeligheten, hadde Top Gun blitt en veldig kort film. Jeg tror han gjør alle stuntene sine selv. Han er dritsprek! Anonymkode: f8a5d...057 Han flyr ikke selv, men han er i et fly på mange av klippene. Altså at han er på baksete-tur. Han har pilotlisens, men på ingen måte lov til å røre kontrollene midair. Men ja, måten han røsker rundt med stikka er egentlig ganske grusomt. Man flyr ikke sånn, men det er for at det skal se "kult og macho ut". Samtidig er ikke Top Gun filmer man ser for realisme 😄 Endret 31. mai 2022 av Emmelise 2
Tabris Skrevet 31. mai 2022 #3595 Skrevet 31. mai 2022 Det er et par ting som går igjen som irriterer meg: De sier aldri "hadet" på noen måte når de legger på telefonen, spesielt ikke i engelsk-språklige filmer/serier Hunder bjeffer og piper hele tiden. Hvis det er et monster/villdyr av noe slag, så skal det alltid komme med et kraftig brøl rett mot kamera før actionscene starter. PCer lager masse pipelyder Karakterene møtes på kafe/bar, bestiller mat eller drikke men vil enten gå før maten kommer eller ikke røre den mens de prater og så gå rett etterpå. Hvorfor ikke beholde skuespillerenes nasjonalitet når det ikke er relevant for plottet? F.eks i Titanic så spiller DeCaprio poker med en svenske - som spilles av en nordmann som dermed snakker gebrokkent svensk. Hvorfor kunne han bare ikke være norsk? Eller få inn en svensk skuespiller? Eller i Squid Game hvor de får en inder til å spille en pakistansk karakter, noe som ble kritisert en del siden det er litt anspent forhold mellom India og Pakistan. Hvorfor ikke gjøre karakteren indisk? 2 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2022 #3596 Skrevet 31. mai 2022 Emmelise skrev (22 minutter siden): Han flyr ikke selv, men han er i et fly på mange av klippene. Altså at han er på baksete-tur. Han har pilotlisens, men på ingen måte lov til å røre kontrollene midair. Men ja, måten han røsker rundt med stikka er egentlig ganske grusomt. Man flyr ikke sånn, men det er for at det skal se "kult og macho ut". Samtidig er ikke Top Gun filmer man ser for realisme 😄 Det har du jammen rett i. Ryktet om at han flyr selv er godt etablert, og ikke noe Tom Cruise legger noen innsats i å avkrefte. Jeg så han i et stunt med James Norden, og han ga absolutt inntrykk av å ha flydd selv... Anonymkode: f8a5d...057
sofie777 Skrevet 31. mai 2022 #3597 Skrevet 31. mai 2022 (endret) AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Det har du jammen rett i. Ryktet om at han flyr selv er godt etablert, og ikke noe Tom Cruise legger noen innsats i å avkrefte. Jeg så han i et stunt med James Norden, og han ga absolutt inntrykk av å ha flydd selv... Anonymkode: f8a5d...057 Tror du snakker om denne med James Corden... Dessuten måtte alle skuespillerne (som skulle spille piloter) lære seg å fly og flere er på vei til å få flylisens, så det er ikke bare tull og tøys det man ser i filmen Endret 31. mai 2022 av sofie777 1
Emmelise Skrevet 31. mai 2022 #3598 Skrevet 31. mai 2022 sofie777 skrev (Akkurat nå): Tror du snakker om denne med James Corden... Dessuten måtte alle skuespillerne lære seg å fly og flere er på vei til å få flylisens, så det er ikke bare tull og tøys det man ser i filmen Tom Cruise har som sagt pilotlisens og har hatt det siden 90-tallet. Men han flyr ingenting selv i selve Maverick filmen. Navy sa plent nei. Noe jeg kan godt forstå, de flyene er ikke akkurat skitbillige å produsere også var det dette med forsikring og liability. 2
Gjest Fiffle Skrevet 31. mai 2022 #3599 Skrevet 31. mai 2022 PoolBoy skrev (På 2.5.2009 den 14.19): Amerikanske serier ? Irriterer meg over at alle skuespillerne er vakre og perfekte uten snev av interessang personlighet. Alle går rundt i pene og korrekte klær, uansett anledning. Uinteressange og ubetydelige problemer overdramatiseres. Irriterer meg at alle serier MÅ være politisk korrekte og MÅ ha med minst en "moderne" sterk kvinne som har konstant perfekt makeup og hårfrisyre, selv om dette virker totalt malplassert og usannsynlig i flere sammenhenger. Irriterer meg mest over at det ikke finnes en eneste serie på norsk tv som avviker fra disse tingene, og (av samme grunn?) kun appelerer til kvinner. Takk og pris for NRK og dokumentarer... Legg merke til håret til de amerikanske damene, de har ganske så identiske frisyrer!
Gjest Fiffle Skrevet 31. mai 2022 #3600 Skrevet 31. mai 2022 AnonymBruker skrev (På 23.5.2022 den 9.53): Du mener rugge? Å ruge betyr å ligge på eggene for å holde dem varme. Å rugge betyr bevege frem og tilbake, gynge eller svaie. Anonymkode: 10494...302 at de alltid sitter og tar i rattet fort til høyre og venstre. att og fram...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå