Gå til innhold

svineinfluensa: kan man spise svinekjøtt?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

et dumt spørsmål kanskje. men min arabiske kompis sier at jeg må slutte og spise svin i disse dager, men nå har jeg forstått det slik at smitten smitter som ved vanlig influensa. hva er riktig? :rodme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Svin burde man absolutt ikke spise uavhengig av influensaen eller ikke.

Så jeg ville hørt på din venn om jeg var deg.

Men så vidt jeg vet så smitter den også fra menneske til menneske også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
MÅ du absolutt spise denna stakkars grisen da ?

Slapp av! Må og må...hva skal jeg ellers ha sammen med egg i stedet for bacon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slapp av! Må og må...hva skal jeg ellers ha sammen med egg i stedet for bacon?

Jeg spiste svin i dag! så pass dere- NÅ har jeg svineinfluensa!!!!

Serriøst? det svinekjøttet som finnes i butikken i disse dager ble jo produsert for en stund siden... (de ble ihvertfall slakta) steker du det godt, så er det vel ikke noe problem?

Folk er så hysteriske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såvidt jeg forsto var det ikke noe problem så lenge det ble brukt tilstrekkelig varme, jeg ser temperatur over 71 C/160 F står nevnt flere steder. Svin er jo heldigvis ikke som storfe, hvor det regnes som akseptabelt å servere kjøtt som knapt har passert 60 C.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Svin er urent. Det sa Gud til jødene og muslimene, men ikke til de kristne. :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Unnskyld meg. Er dere helt korka?

Å spise svinekjøtt gir deg garantert ikke svineinfluensa.

Selvfølgelig kan du droppe svinekjøttet av andre grunner! Det er selvfølgelig opp til hver enkelt.

Men ikke tro at et virus smitter via kjøtt! jeeez.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Unnskyld meg. Er dere helt korka?

Ja, vet ikke helt jeg. Er ikke helt siker på hva det betyr men er det noe positivt?

Men jeg vet at brusflaska har kork da hvis det var det du mente. Nei, jeg skjønte ikke helt denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når svinet ble slakta har ikke noe å si, influensavirus smitter ikke på denne måten. Punktum.

Men om alt det andre kan dere krangle om. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan trygt knaske bacon til eggene dine. Såvidt meg bekjent eksisterer det ingen import av svinekjøtt fra Mexico.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Svin er urent. Det sa Gud til jødene og muslimene, men ikke til de kristne. :opplyser:

Jeg snakka med Gud i går, han sa det er helt greit å spise svinekjøtt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svineinfluensa er overrated, jeg spiser svineinfluensa til frokost. Makan til blest pressen har klart å skape rundt dette, uvitenhet selger som ferskt brød. Bare 10++ stykker har dødd I Mexico som følge av influensaen... Altså ett land med dårlig helsesystem som er hardt preget av fattigdom.

For å oppsummere kan vi si at influensasesongen kommer hvert år, men “svineinfluensa†er ett nytt virus som immunforsvaret vårt ikke er kjent med, dermed er smittefaren mye større en vanlig influensa. Definitivt ikke verdens undergang, ihvertfall ikke for Norge som har ett såpass velutviklet helsevesen.

Endret av caveman
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

et dumt spørsmål kanskje. men min arabiske kompis sier at jeg må slutte og spise svin i disse dager, men nå har jeg forstått det slik at smitten smitter som ved vanlig influensa. hva er riktig? :rodme:

Svineinfluensa smitter som vanlig influensa, og kjøttet av gris er det ikke noe problem med. Særlig ettersom vi pt ikke har svineinfluensa i Norge, hverken hos folk eller dyr.

Skal du holde deg unna noe, så er det folk som nylig har vært i Mexico, og folk som hoster og harker. Vask deg forøvrig på hendene før du spiser, og skyll frukt og grønnsaker godt før du spiser dem.

Muslimer vet forøvrig ikke hva de går glipp av. Gris er jo svinaktig godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Ida_*

Leste jo igår at det kom ikke fra svin likevel ? Dette kom som reaksjon til at Egypt slakter alle griser, men nyheter fra USA ( Nei jeg har ikke kilden på meg atm) sa at viruset kommer ikke fra grisen.

Den første gutten som ble smittet og har overlevd bor kommer fra en landsby der det ikke er griser engang. WHO har vurdert å skifte navn til "the mexicanflu".

Ikke vær så hysteriske =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Svineinfluensa er overrated, jeg spiser svineinfluensa til frokost. Makan til blest pressen har klart å skape rundt dette, uvitenhet selger som ferskt brød. Bare 10++ stykker har dødd I Mexico som følge av influensaen... Altså ett land med dårlig helsesystem som er hardt preget av fattigdom.

For å oppsummere kan vi si at influensasesongen kommer hvert år, men “svineinfluensa†er ett nytt virus som immunforsvaret vårt ikke er kjent med, dermed er smittefaren mye større en vanlig influensa. Definitivt ikke verdens undergang, ihvertfall ikke for Norge som har ett såpass velutviklet helsevesen.

Godt å høre! Jeg har nemlig gitt en lang F i hele greia, men i går så satt kompisen og switcha fra kanal til kanal, og det var jo svineinfluensa over hele linja. Så da tenkte jeg at jeg kanskje hadde vært for lite med. :sjenert:

Da ble det bacon i dag også. Tror ikke jeg tør å si det til kompisen, siden jeg lovte å droppe svin for ei stund. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest
Jeg snakka med Gud i går, han sa det er helt greit å spise svinekjøtt.

Jeg snakker med Gud hver dag og Gud sier at det ikke er greit å spise kjøtt i det hele tatt. Det er fy-fy.

Men Satan har for vane å lure folk så det var nok Satan som lurte deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Kim_*

La oss legge overtro til side!

Selvfølgelig kan du spise svinekjøtt, det er veldig magert og har høyt protein innhold. (ikke bacon da ;) )

At folk tror på eventyr og derfor ikke vil spise noen typer matvarer synes jeg de skal holde for seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[...] Da ble det bacon i dag også. Tror ikke jeg tør å si det til kompisen, siden jeg lovte å droppe svin for ei stund. :fnise:

Kan du ikke bare ta deg en liten hvit en, og si at det var halalbacon? :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg spiste svin i dag! så pass dere- NÅ har jeg svineinfluensa!!!!

Og jeg var i Svinesund i går, og er sikkert smittet jeg også! :lur:

For å være ærlig kan jeg skjønne spørsmålet... Hvis man ikke har satt seg inn i saken om svineinfluensaen, er egentlig logisk at man trekker den konklusjonen at man ikke må spise svinekjøtt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...