Gå til innhold

~ Dødelige nettsider ~

Livets datter

Anbefalte innlegg

"Nettsidene hevder at spiseforstyrrelser er en livsstil, ikke en sykdom. De lages og oppdateres oftest av unge kvinner under 20 år. De gir et skremmende innblikk i tankesettet til svært syke mennesker. Og de kan føre flere inn i det samme helvetet."
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det viser i grunnen bare at spiseforstyrrelser er en sykdom som virkelig må bli tatt på alvor. Og ikke bare avfeies med at det er jo bare å spise litt mer. (her ref til folk med anorexi, selv om det er den spiseforstyrrelsen de færreste har)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dorian

Ja, dette er et sært fenomen.

Og farlig, siden slike nettsteder på en måte normaliserer spiseforstyrrelser, og gjør det til et valg - noe man kan (og bør) leve med.

Det er ikke alltid det er sunt å finne meningsfeller...

dorian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har over lengre tid studert en del av disse sidene og det som slår meg er en del av brukerne er tenåringsjente som selv enda ikke er syke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt om denne tidligere.

Det er helt utrolig skremmende at denne siden får lov til og bestå, den "hjelper" jo jentene (og noen gutter) videre på sykdomsstien!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja dette er virkelig skremmende at får stå ifred. Sammen med masse annet skremmende på det store nettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbet en gang sammen med en jente som hadde bulimi, hun var så tynn, så tynn, med gafflet i seg mat, sjokolade, wienerbrød osv.

Det var skikkelig slitsomt å ha en person med så store problemer så tett innpå seg uten å kunne snakke om det...

Håper slike nettsider blir fjernet omgående. Det gjør det jo bare værre for dem som allerede er syke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fytti katta at det går an...

Jeg sjønner ikke at noen kan oppmuntre andre til og ødelegge kroppen sin, og sette liv og helse på spill for å si det sånn.Det er et nokså alvorlig problem for de som har spiseforstyrrelser og de trenger neppe oppmuntrring til å fortsette.

Får bare håpe at noen kan gjøre noe med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også vært inne på disse før, dengang begynt jeg å gråte når jeg leste :cry: Syns det er veldig ille at det finnes slike nettsteder som glorifiserer spiseforstyrrelser, det er ikke noe jeg unner noen å oppleve! Synes så synd på enkelte av de som skriver der, slike nettsteder gjør bare vondt verre tror jeg. :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

Gjest Candyfloss

Disse sidene har eksistert i ganske mange år.

Noen av dem liker å "trykke" andre ned i møkka.

Det finnes også regler for å være medlem på noen av disse sidene; du må blant annet helst veie under 43 kg... Man prøver jo aktivt å fjerne disse sidene, men det finnes jo tusenvis av sånne sider... Noen skjuler seg også under "dekknavn"..

Trist, men det er som oftest jenter på min alder som henger mest på disse sidene.. Mange av sidene har nå blitt norske, og de legger inn reklame på dem via mIRC.. Sykt, men that's life!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Donna

Fy søren !!!! Jeg får lyst å grine !!! :grine:

Det er jo vemmelig ! Tenk å oppfordre folk til slikt !

jeg er så glad jeg ikke er så ute å kjøre at jeg biter på dette - men forstår hvor galt det er ...

Nei vettu hva ! At det går an ! Det er jo regelrett å oppmuntre folk til å ta livet av seg - sulte seg i hel !

Og så de fæle bildene da ! skulle det være vakre forbilder? ...de kunne like gjerne skaffet jødebilder fra andre verdenskrig da og brukt til å ilustrere sitt syn at tynn er bra .....for de var like ille de der bildene ....nei huff ..*grøsse*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg så dette på Dr. Phil her om dagen, en vanlig helt slank jente som hadde jentene fra dette nettstedet som forbilder. Hun synes det var attraktivt med knokler og ben, og fulgte gjerne rådene som nettsiden hadde lagt ut. Som f.eks. når hun var alene hjemme, smøre inn tallerkener med mat og si at hun hadde spist.....

Det er helt horribelt at man oppfordrer unge jenter og gutter til å bli syke, det er jo faktisk dødelig.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det programmet så jeg og. Og når hun sa jeg ville gitt alt for å se ut som henne når hun så på de bildene vrengte det seg i meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men helt seriøst, så legger de ut navnet på siden, slik at alle de jentene som leser dette og tenker "ja, men jeg skal jo bare ha litt anorexia, bare sånn at jeg går ned litt" finner frem.

Tok meg tredve sekunder å finne siden deres via google. Så kan man jo bare begynne å lure på hvor mange andre som fant veien dit, uten å lukke siden for godt igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...