Gå til innhold

Barnehageansatte må skjerpe seg!


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Det skjer hele tiden, altså, at barnehageansatte mister ungene på tur, de ramler i vann og drukner, de henger seg i huska mens barnehagetantene står og skravler, og nå er altså nok en unge forsvunnet på tur. Når skal barnehagedamene FATTE at det ikke FINNES slingringsmonn når det gjelder våre barns sikkerhet!

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=552907

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det skjer hele tiden, altså, at barnehageansatte mister ungene på tur, de ramler i vann og drukner, de henger seg i huska mens barnehagetantene står og skravler, og nå er altså nok en unge forsvunnet på tur. Når skal barnehagedamene FATTE at det ikke FINNES slingringsmonn når det gjelder våre barns sikkerhet!

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=552907

Det viktigste er at dette er noe alle barnehageansatte i Norge har et kollektivt ansvar for. Det er dermed helt greit å mistanke de ansatte i andre barnehager og gjerne behandle de litt nedlatende også.

Politkere som bevisst underbemanner barnehager derimot skal ikke kunne kritiseres. De er nemlig valgt. Ikke spiller det noen rolle at barnehagene tvinges til å benytte ufaglært personell. Ved å bruke termen bagehageansatt får de som har utdannelse ansvaret for det de uten utdannelse foretar seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Politkere som bevisst underbemanner barnehager derimot skal ikke kunne kritiseres.

Jeg er så lei av at barnehageansatte hver gang de driter på draget skal unnskylde seg med hvor dårlig lønnet de er og hvor underbemannet de er. Finn en annen jobb hvis du er så misfornøyd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er på tide at barna skjerper seg. De burde vite at de ikke bare kan stikke av på den måten når de er på tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mea Culpa

Det har skjedd foer, og det kommer garantert til aa skje igjen. Det er naa en gang saann at det er mennesklig aa feile.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har skjedd foer, og det kommer garantert til aa skje igjen. Det er naa en gang saann at det er mennesklig aa feile.

det er faktisk ikke rom for å være så sløv i en barnehage!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gi barnehagetantene og læreren høyere lønn, så lover de å passe bedre på. Dess bedrelønn, dess bedre overvåking og kontraoll av barna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi barnehagetantene og læreren høyere lønn, så lover de å passe bedre på. Dess bedrelønn, dess bedre overvåking og kontraoll av barna.

dette er bare tull. Jeg er trikkesjåfør, gi emg bedre lønn og ebdre vilkår så skal jeg begynne å slippe ut gamle damer når de trykker på knappen... inntil jeg får det ejg har krav på gir jeg nemlig faen.

Du bør fatte og forstå at barnehagetanter som mener de har for dårlig betalt og ikekr er verdsatt, bør av hensyn til barna SLUTTE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er faktisk ikke rom for å være så sløv i en barnehage!

Jeg må le litt av slikt hysteri, det er vitterlig ikke verdens undergang at en unge trasker ut av rekka på tur. Selvfølgelig kan det gå galt og ungen kan komme til skade eller i verste fall omkomme, og det er selvfølgelig en tragedie for familien det gjelder. Husker selv tilbake til min barndom, hvor vi ofte var på skogsturer og unger stakk av rett som det var, meg inkludert. Ingen tok skade av det så vidt jeg vet. Jeg mener bestemt at det er sunt at barn tidlig lærer å ta ansvar og oppleve følgene og konsekvensene av ansvarsløshet. Barnehagen idag er et samlebånd uten like, hvor barn fratas omtrent alt av ansvar og belønnes for å følge strømmen. I tillegg så settes det stadig større forventninger til barnehagen som barneoppdrager, noe som etter min mening er fullstendig feil. Barneoppdragelse er foreldrenes oppgave, og det sier seg selv at når antallet barn er 10-15 per voksen i barnehager så blir dette en umulig oppgave.

Det er lett å få inntrykk av at mange foreldre hevder sin menneskerett til å lage og få barn, men samtidig vil at samfunnet skal oppdra og betale for dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må le litt av slikt hysteri, det er vitterlig ikke verdens undergang at en unge trasker ut av rekka på tur.

Visst kan det bli krise. Sikkerhet kommer alltid først, og når barnehagetantene er såpass sløve at de lar en unge ploppe sin egen vei har det gått for langt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visst kan det bli krise. Sikkerhet kommer alltid først, og når barnehagetantene er såpass sløve at de lar en unge ploppe sin egen vei har det gått for langt!

Det er ikke krise.

Det som derimot er krise er ansvarsfraskrivelsen som mange foreldre kommer med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom våre barn skal være trygge i barnehagen må bemanningen være tilstrekkelig. I dag er de fleste barnehager grovt underbemannet. det er ikke de som jobber der som har skylden for det.

Alternativet til å ta med ungene på tur er å holde de innendørs hele dagen. Neppe noen god løsning det heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke krise.

Det som derimot er krise er ansvarsfraskrivelsen som mange foreldre kommer med.

Foreldrene haar jo nettopp betalt for at barna skal være trygge og sikre fordi de selv er på jobb.

Men du sier at det ikke er så viktig med sikkerhet?!!

Banrehagetantene bør stramme inn på oppleggene sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

det er ikke de som jobber der som har skylden for det.

Nei, det er det ikke, men når man er underbemannet sier det seg selv at man ikke legger ut på aktiviteter som setter barna i fare - spesielt når man ikke evner å følge med fra begynnelsen av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreldrene haar jo nettopp betalt for at barna skal være trygge og sikre fordi de selv er på jobb.

Men du sier at det ikke er så viktig med sikkerhet?!!

Banrehagetantene bør stramme inn på oppleggene sine.

Myndighetene bør øke minstebemanningen i barnehagene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Rosalita_*
det er faktisk ikke rom for å være så sløv i en barnehage!

Er det rom for å være sløv på et sykehus? I et Storting? På en billettkontroll i Ruter? På et eldresenter? I en matbutikk?

Planet Earth Calls: det er ingen steder der menneskelig aktivitet finnes der det ikke oppstår feil. Eller som det ble beskrevet av en erfaren kirurg i et vitneavhør der en ung, kreftsyk mann uten barn hadde fått fjernet feil testikkel i en kreftoperasjon: "Det er vanskelig å se forskjell på høyre og venstre når pasienten ligger nede". Og har du hørt om Terra-kommuner? Titanic? Dysleksi-saken i forrige A-magasinet?

Gå og let etter et yrke der det aldri oppstår menneskelige feil, du. Og lykke til på reisen! :jepp:

(er selvsagt enig i at sikkerhet er viktig, men å mene at barnehageansatte skal være mer perfekte enn mennesker/ansatte flest er jo helt hinsides)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Foreldrene haar jo nettopp betalt for at barna skal være trygge og sikre fordi de selv er på jobb.

Men du sier at det ikke er så viktig med sikkerhet?!!

Banrehagetantene bør stramme inn på oppleggene sine.

Javel.

Mitt tips til disse foreldrene er at de slutter å betale andre mennesker for å ta seg av barna. Disse har likevel et dusin andre barn å ta seg av. Pengene de sparer på dette kan de bruke slik at de selv kan jobbe mindre og heller ta seg av barna sine selv.

Jeg skjønner at det er en menneskerett å få barn, men burde det være en menneskerett å kunne ha 100% stilling og full karriere i tillegg til småbarn, samtidig som at samfunnet skal ta på seg kostnadene? Hvis man ikke har råd til å få barn, kanskje man bør omprioritere eller skaffe ordninger med familie som passer barna?

Hvis barnas sikkerhet er så viktig for deg, så må du nesten ta deg av dem selv. Å forvente at nedbemannede, underbetalte fremmede skal gjøre en like god jobb med DINE barn er naivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis barnas sikkerhet er så viktig for deg, så må du nesten ta deg av dem selv. Å forvente at nedbemannede, underbetalte fremmede skal gjøre en like god jobb med DINE barn er naivt.

Å forvente at en tjeneste man betaler for en til å stole på er naivt?

Du står for kvalitet...not.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Christabelle
Jeg må le litt av slikt hysteri, det er vitterlig ikke verdens undergang at en unge trasker ut av rekka på tur. Selvfølgelig kan det gå galt og ungen kan komme til skade eller i verste fall omkomme, og det er selvfølgelig en tragedie for familien det gjelder. Husker selv tilbake til min barndom, hvor vi ofte var på skogsturer og unger stakk av rett som det var, meg inkludert. Ingen tok skade av det så vidt jeg vet. Jeg mener bestemt at det er sunt at barn tidlig lærer å ta ansvar og oppleve følgene og konsekvensene av ansvarsløshet. Barnehagen idag er et samlebånd uten like, hvor barn fratas omtrent alt av ansvar og belønnes for å følge strømmen. I tillegg så settes det stadig større forventninger til barnehagen som barneoppdrager, noe som etter min mening er fullstendig feil. Barneoppdragelse er foreldrenes oppgave, og det sier seg selv at når antallet barn er 10-15 per voksen i barnehager så blir dette en umulig oppgave.

Det er lett å få inntrykk av at mange foreldre hevder sin menneskerett til å lage og få barn, men samtidig vil at samfunnet skal oppdra og betale for dem.

:klappe::duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Rosalita_*
Å forvente at en tjeneste man betaler for en til å stole på er naivt?

Du står for kvalitet...not.

Jeg støtter Larserns uttalelser.

Hilsen en som bruker NSB ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...